دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ

شیائومی در اندیشه استفاده از دوربین 150 مگاپیکسلی ، سامسونگ در حال ساخت سنسور 250 مگاپیکسلی!

ظاهرا بلندپروازی مگاپیکسلی در بین تولیدکنندگان موبایل ادامه دارد. حالا شایعاتی از عرضه یک گوشی با دوربین 150 مگاپیکسلی توسط شیائومی و ساخت یک سنسور 250 مگاپیکسلی توسط سامسونگ شنیده می‌شود.

این اواخر، شیائومی پیشرفت خوبی در صنعت موبایل داشته و همکاری مثبتی را به‌ویژه در بخش دوربین، با سامسونگ شکل داده است. حتی به اولین کمپانی تبدیل شد که از یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی کرد. حالا این دو روی پروژه جدیدی کار می‌کنند که به یک دوربین 150 مگاپیکسلی مربوط می‌شود.

بنابر گزارش‌ها، باز هم شیائومی نخستین مشتری این سنسور خواهد بود و در سه ماهه چهارم سال 2020 از آن استفاده  خواهد کرد. هنوز مشخص نیست کدام گوشی کمپانی چینی به این دوربین 150 مگاپیکسلی تجهیز می‌شود؛ ولی سال قبل سنسور 108 مگاپیکسلی را که شیائومی می نوت 10 یا همان می سی سی 9 پرو نوبر کرد.

از این سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی چه می‌دانیم؟

ظاهرا واحد توسعه و تحقیق سامسونگ، نخستین فاز از مراحل ساخت این سنسور را تکمیل کرده است. هنوز جزئیات چندانی از مشخصات آن موجود نیست؛ ولی گفته می‌شود دارای سایز حدودا یک اینچی و فناوری Nonacell خواهد بود. این یعنی می‌تواند 9 پیکسل را در هم ترکیب کند و با جذب نور بهتر، خروجی 16 مگاپیکسل بدهد.

ویوو و اوپو هم مشتری دوربین 150 مگاپیکسلی سامسونگ هستند

علاوه بر شیائومی، ویوو و اوپو هم قصد استفاده از این سنسور را دارند. البته آن‌ها گوشی های خود را در سه ماهه اول 2021 و با تراشه اسنپدراگون 875 عرضه خواهند کرد. اما به ادعای یکی از افشاگران معروف (IceUniverse)، سامسونگ روی ساخت یک سنسور 250 مگاپیکسلی هم کار می‌کند.

پروژه‌های دوربین-محور کمپانی کره‌ای به همین جا ختم نمی‌شود و حتی صحبت از ساخت یک سنسور 600 مگاپیکسلی با توانایی غلبه بر چشم انسان است. برای چنین سنسور رزولوشن بالایی نه فقط در صنعت موبایل؛ بلکه در حوزه اینترنت اشیا، وسایل نقلیه خودران و پهپادها نیز تقاضا وجود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این وسط جای ایفون خالیه فقط

  2. بابا ايولا به سامسونگ اين سنسور 600 مگاپيكسلى چه ميكنه فوق‌العادست

  3. با این جمله خیلی حال کردم غلبه بر چشم انسان