قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 - Apple iPhone 12

قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 اپل به طرز جذابی پایین خواهد بود

قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 – Apple iPhone 12 در بین چهار مدل آیفون جدید در سال 2020، کاملا مطابق میل کاربران است.

احتمالا می‌دانید که اپل امسال برنامه‌ی شلوغی را برای خانواده آیفون های جدید خود در نظر گرفته و قرار است از پنج اسمارت فون هوشمند رونمایی کند. یکی از این آیفون‌ها در واقع همان آیفون اس ای 2020 بود که چند روز پیش رسما رونمایی شد و چهار مدل دیگر را سری گوشی های آیفون 12 تشکیل می‌دهند.

قرار است یک مدل کاملا جدید از آیفون 12 اپل با نمایشگر 5.4 اینچی رونمایی شود که این ابعاد نمایشگر تا به حال در سری آیفون سابقه نداشته است. دو مدل دیگر دارای پنل‌های 6.1 اینچی خواهند بود که یکی از آنها پرچمدار محسوب می‌شود و دیگری مشخصات اقتصادی‌تری دارد. در نهایت نیز آیفون 12 پرو مکس (یا هر اسم دیگری که اپل برای آن در نظر بگیرد) با نمایشگر 6.7 اینچی معرفی خواهد شد. تمام این آیفون‌ های جدید دارای نمایشگر اولدخواهند بود و پردازنده‌های اختصاصی اپل ای 14 با لیتوگرافی 5 نانومتری و پشتیبانی از اینترنت 5G درون آنها قرار خواهد داشت.

گوشی آیفون 12 ، پرچمدار 2020 اپل در ابعاد آیفون اس ای

قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 - Apple iPhone 12

قطعا جذاب‌ترین مدل از سری محصولات جدید آیفون مدل 5.4 اینچی آیفون 12 است که فرم فاکتور جدیدی را وارد محصولات اپل خواهد کرد. اپل در حال حاضر آیفون اس ای با نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 12 با نمایشگرهای 6.1 اینچی و بزرگتر را در برنامه دارد اما حالا کاربران قرار است در ابعادی مشابه آیفون اس ای، از نهایت قدرت سخت افزاری بهره‌مند شوند. کاربران زیادی در طول ماه‌های گذشته ابراز علاقه کردند تا ایفون های پرچمدار در ابعاد کوچک‌تر نیز ساخته شوند و حالا به نظر می‌رسد که این محصول جدید در واقع پاسخ اهالی کوپرتینو به این درخواست‌های فراوان باشد.

به تازگی مصاحبه‌ای از سوی سران یکی از کمپانی‌های صنعت ساخت نمایشگر اولد با نشریه‌ی The Elec منتشر شده است که نکات جالبی را درباره پنل‌های جدید OLED که قرار است در آیفون های 2020 اپل قرار بگیرند، به اطلاع کاربران رسانده است. اولین نکته در مصاحبه‌ی لی چانگ هون (از نهاد تحقیقاتی UBI Research) این است که فروش آیفون به دلیل گسترش ویروس کرونا از 200 میلیون در سال به 260 میلیون در سال 2020 کاهش پیدا خواهد کرد.

نیمی از فروش 2020 گوشی های اپل به آیفون 12 اختصاص خواهد داشت

پیش‌بینی ما این است که با معرفی 4 آیفون جدید با نمایشگرهای اولد، نیمی از فروش گوشی های هوشمند اپل در سال جاری به آنها اختصاص یابد. این به معنای آن است که 80 میلیون پنل اولد توسط تولیدکنندگان اصلی یعنی سامسونگ و ال‌ جی برای اپل ارسال خواهد شد تا آن را در آیفون های جدید قرار دهد. همچنین احتمالا کمپانی چینی BOE که در حال حاضر با برندهای داخلی نظیر شیائومی و هواوی کار می‌کند، نیز در صورت دست‌یابی به کیفیت و توان تولید مورد نیاز اپل به جمع این تامین‌کنندگان اضافه خواهد شد.

در سال گذشته سامسونگ 48 میلیون پنل نمایشگر اولد را برای اپل ارسال کرد که حالا این رقم پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 بین 10 تا 15 میلیون واحد افزایش پیدا کند. ال جی نیز قرار است 15 میلیون پنل تولد برای قرارگیری در مدل‌های ارزان‌تر و استفاده در مراکز تعمیراتی را تامین کند تامین کند و کمپانی BOE نیز در صورت جلب نظر اپل قرار است 8 میلیون نمایشگر اولد را در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار دهد.

قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 اپل چه مقدار تعیین شده است؟

قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 - Apple iPhone 12

یکی از روش‌هایی که اپل برای افزایش فروش آیفون های خود در نظر گرفته طبق ادعای آقای لی این است که آیفون های اولد با قیمتی در حدود 750 دلار را روانه بازار کند و این دقیقا همان کاری است که محدوده قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 قرار است انجام دهد. نکته کلیدی در کاهش قیمتِ تمام شده این است که قیمت قطعات کاهش پیدا کند و از آنجایی که نمایشگر یکی از گران‌ترین و مهم‌ترین قطعات به کار رفته در آیفون های جدید اپل است، تمرکز ویژه‌ای بر روی آن خواهد شد.

از آنجایی که سازندگان پنل های اولد تمایلی به کاهش قیمت محصولات خود نشان نخواهند داد، راه حل اصلی برای کاهش هزینه‌ها در این قسمت این است که لایه‌های لمسی اضافه حذف شوند. سامسونگ تکنولوژی Y-Octa را برای پنل‌های تمام لمسی طراحی کرده است که تقریبا این کار را انجام می‌دهد، اما این موضوع از یک جهت برتری انحصاری را به سامسونگ به عنوان رقیب اصلی اپل می‌دهد و از سوی دیگر برای دست‌یابی به دقت لمس بالای آن نیاز به اضافه شدن یک لایه اضافه به پنل اولد وجود دارد. به طور مثال در آیفون 11 پرو این لایه‌ی اضافه 20 درصد به قیمت نمایشگر اولد که همین حالا هم جزو گرانترین‌هاست، اضافه می‌کند.

با به‌کارگیری تکنولوژی جدید و کاهش همزمان سایز نمایشگر اپل موفق شده است که قیمت مدل 5.4 اینچی آیفون 12 را در محدوده‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلار نگه دارد. البته دست‌یابی به این قیمت پایین برای مدل‌هایی که نمایشگر بزرگتر از 6 اینچ با قابلیت‌های لمسی بیشتر دارند، امکان‌پذیر نبوده است.

لیست قیمت تمام مدل های سری اپل آیفون 12 – Apple iPhone 12

بنابراین طبق صحبت‌های آقای لی پیش‌بینی می‌شود که آیفون های 2020 اپل با چنین قیمت‌هایی (برای مدل پایه) روانه بازار شوند:

  • آیفون 12 مدل 5.4 اینچی و 6.1 اینچی (احتمالا با نام آیفون مکس): 700 تا 750 دلار
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.4 اینچی: 999 دلار
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7: 1099 دلار

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که همچنان هم اپل ممکن است تغییراتی را در تصمیم نهایی خود ایجاد کند و هیچ چیز تا زمان رونمایی رسمی از محصولات جدید قطعی نیست. حتی ممکن است یک مدل ویژه از آیفون 12 با پشتیبانی از اینترنت 5G به سبد محصولات 2020 این برند آمریکایی اضافه شود که طبیعتا قیمت بیشتری خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوب میشه