چت روم های ویدیویی

امکان ایجاد چت روم های ویدیویی 50 نفره به فیس بوک اضافه شد

قابلیت درست کردن چت روم های ویدیویی 50 نفره با نام Messenger Rooms به فیس بوک افزوده شد. هدف از این کار، رقابت با برنامه کنفرانس آنلاین Zoom است.

فیس بوک با هدف رقابت با برنامه Zoom در پی توسعه قابلیتی فوق‌العاده کاربردی، مخصوصا برای کاربران در قرنطینه خانگی است! روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک گفت بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا به زودی قابلیت جدیدی با نام Messenger Rooms معرفی می‌کند. به لطف آن می‌توان چت روم های ویدیویی خصوصی یا عمومی ایجاد کرد و با دوستان یا افراد غریبه، به صورت آنلاین، در ارتباط بود.

مارک زاکربرگ گفت ایده پشت ویژگی Messenger Rooms نیاز افراد به ایجاد اتاق‌های مجازی به منظور برقراری ارتباط با چندین نفر برای اهداف مختلف است. باید بتوان به سادگی ارسال یک لینک، سایر کاربران را به چت گروهی خود دعوت کرد.

به خاطر شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و اجبار به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در همه کشورها، نحوه تعامل میلیاردها انسان دستخوش تغییر و تحول اساسی قرار گرفته است. ترس افراد برای بیرون آمدن از منزل، اجبار دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی برای ماندن در خانه و رو آوردن شرکت‌ها به دور کاری، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به شدت افزایش داده است.

طی چند ماه اخیر، در میزان استفاده از برنامه‌های برگزاری ویدیو کنفرانس و حتی تماس‌های ویدیویی گروهی، یک انفجار پدید آمد. در این میان بیشترین سود به جیب شرکت زوم سرازیر شد. تعداد کاربران روزانه آن پیش از وضعیت کنونی دنیا 10 میلیون نفر بود، اما طی یک ماه، به 300 میلیون نفر افزایش پیدا کرد! نکته اینجاست که با وجود این محبوبیت، اپلیکیشن ویدیو کنفرانس Zoom از نظر امنیت و حریم خصوصی فاجعه‌بار است! دو هفته پیش، به خاطر همین امنیت پایین، گوگل استفاده از نرم افزار Zoom را برای کارمندانش ممنوع کرد.

چت روم های ویدیویی

تمرکز فیس بوک روی چت روم های ویدیویی

چت روم های ویدیویی در بالای فید هر کاربر و همچنین بالای صفحه‌های هر گروه در فیس بوک نمایش داده می‌شوند. بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده توسط FaceBook به این موضوع پی بردیم. برای آشنا شدن همه کاربران با ویژگی جدید، این اتاق‌های چت حتی بالای استوری‌ها نیز نمایش داده خواهند شد. گفتنی است تا پیش از معرفی Messenger Rooms، فیس بوک طی چند هفته اخیر روی Stories تمرکز زیادی داشت.

در صورت عمومی بودن یک چت روم، از طریق یک لینک می‌توان کاربران فاقد حساب کاربری فیس بوک را نیز به آن دعوت کرد. این ویژگی با وجود عجیب به نظر رسیدن بسیار ستودنی است. به این ترتیب، کاربرانی که تمایلی به عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک ندارند، همچنان می‌توانند بر بستر آن با دوستان خود به صورت گروهی و ویدیویی مکالمه کنند.

Messenger Rooms در کنار چند ویژگی جدید، مرتبط با ارتباطات ویدیویی، معرفی شد؛ چند روز پیش اعلام شد تعداد کاربران مکالمه گروهی واتساپ به بیش از ۴ نفر می‌رسد. همچنین امکان برقراری تماس تصویری به برنامه Facebook Dating آمد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که برای نخستین مرتبه در دسترس قرار گرفت، امکان مشاهده ویدیوهای لایو اینستاگرام در دسکتاپ است. قابلیت Live With بعد از توقف سرویس‌دهی مجددا بازگشت تا امکان استریم ویدیویی برای چند کاربر به صورت همزمان، در یک قاب تصویر، فراهم شود.

چت روم های ویدیویی

هدف فیس بوک برای تبدیل شدن به بهترین

هفته جاری، قابلیت Messenger Rooms در دسترس کاربران برخی کشورها قرار خواهد گرفت. هنوز فهرستی از اولین کشورهای قادر به استفاده از چت روم های ویدیویی فیس بوک در دسترس نیست. طی چند هفته آتی این قابلیت در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

ابتدا ایجاد چت روم های ویدیویی 50 نفره فقط از طریق اپلیکیشن شبکه اجتماعی اصلی خود فیس بوک امکان‌پذیر است، اما به مرور زمان در سایر سرویس‌های این شرکت یکپارچه می‌شود. به این ترتیب کاربران قادر خواهد شد از طریق دایرکت اینستاگرام و پیام‌رسان واتس اپ نیز این اتاق‌های گفتگو را ایجاد کنند.

همانند پلتفرم Zoom، کاربران قادرند بک‌گراندهای مجازی ایجاد کرده و از طریق فناوری واقعیت افزوده FaceBook یک سری فیلتر روی صورت‌ها اعمال کنند. امکان سفارشی‌سازی گروه برای فراهم شدن دسترسی به آن‌ها فقط توسط یک سری کاربر مشخص وجود دارد.

اجبار برای قرنطینه خانگی سبب انفجار در میزان محبوبیت سرویس‌های برگزاری ویدیو کنفرانس و برنامه‌های مخصوص ایجاد مکالمه‌های گروهی ویدیویی شده است. کاربران برای اعمال مختلفی اعم از آموزش، ورزش و حتی دورهمی‌های دوستانه نظیر گرفتن جشن تولد از آن‌ها بهره می‌برند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چقدر خوب پشتیبانی میکنه که بدون هنگ‌ کردن به کار خود اش ادامه میده

  2. بابا دیگه گندشو دارن درمیارن چخبره آخه ۵۰نفر
    ما یکی دو تا هم صحبت بیشتر نداریم ۵۰نفر از کجا بیاریم