موج دوم شیوع ویروس کرونا

موج دوم شیوع ویروس کرونا در زمستان ویرانگر خواهد بود

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا از ویرانگر بودن موج دوم شیوع ویروس کرونا در زمستان آینده خبر داد و گفت تا آن زمان باید اقدامات فوری در دستور کار تمام کشورها قرار گیرد.

رابرت ردفیلد (Robert Redfield)، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) عنوان کرد موج دوم شیوع ویروس کرونا در زمستان آینده بسیار بدتر از شرایط کنونی خواهد بود. وی به تمام کشورها هشدار داد در زمستان آینده اگر آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همانند شرایط کنونی باشد، به دلیل شیوع گسترده شاهد یک فاجعه خواهیم بود. از این رو تمام کشورها می‌بایست برای زمستان و موج دوم شیوع این ویروس خطرناک آمادگی لازم را داشته باشند.

نگرانی بابت موج دوم شیوع ویروس کرونا

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در ادامه بیان کرد اگر موج اول شیوع گسترده کروناویروس در اوج فصل آنفلوانزا در آمریکا اتفاق می‌افتاد، بیمارستان‌ها و مراکز درمان با شرایطی به مراتب سخت‌تر از وضعیت کنونی مواجه می‌شدند. هم‌اکنون بیمارستان‌های کلانشهرهای آمریکا به ویژه نیویورک با حجم زیادی از مراجعه بیماران مبتلا با کرونا روبه‌رو هستند و به تجهیزات پزشکی ضروری از جمله دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور نیاز شدید دارند.

رابرت ردفیلد به این دلیل تاکید می‌کند شیوع کرونا در زمستان بسیار فاجعه‌بار خواهد بود که در فصل زمستان بیمارستان‌ها علاوه بر درمان بیماران مبتلا به کرونا می‌بایست به بیماران مبتلا به بیماری‌های فصلی چون آنفلوانزا، برونشیت و پنومونی نیز بپردازند که فشار بسیار سنگینی به آنها وارد خواهد شد. وی افزود از این رو به تمام افراد توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوانزای فصلی را حتما دریافت کنند تا احتمال ابتلا به آنفلوانزا کاهش پیدا کند و در زمستان نیازی به مراجعه به بیمارستان نداشته باشند و بیمارستان‌ها با کمبود ظرفیت مواجه نشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واکسن درست نشه کارمون تمومه

  2. عاقا تا همه‌مون نمیریم این ویروس ول کن نیست 😭😭