آیفون SE جدید

دوربین آیفون اس ای 2020 در تست ها نمره قبولی گرفت

یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن پرطرفدار Halide ، دوربین آیفون اس ای 2020/iPhone SE 2020 را تحت آزمایش قرار داد. نتایج این تست جدید برای یک موبایل با تک دوربین پشتی، درخشان بود.

نسل دوم آیفون SE همان طراحی و ساختار آیفون 8 را دارد؛ چیزی که دلیل ارزان بودن آن در قیاس با دیگر گوشی های جدید اپل است. اما قطعات داخلی و دوربین آیفون اس ای 2020 به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به آیفون 8 ارتقا یافته‌اند. نخستین قابلیتی که در دوربین پشتی آیفون اس ای 2020 جلب توجه می‌کند، فناوری سنجش عمق مونوکولار تصویر (Single Image Monocular Depth Estimation) است که گرفتن عکس‌های پرتره با تک دوربین را امکان‌پذیر می‌سازد.

در حالت عادی، دست‌کم دو دوربین باید وجود داشته باشد تا اشیای پس‌زمینه به خوبی عمق‌سنجی شوند و هر چیزی غیر از سوژه اصلی، تار شود. کارنامه درخشان آیفون SE اما با وجود فقط یک دوربین پشتی، مرهون یادگیری ماشینی است. حتی در غیاب سنسورهای پیشرفته، می‌توانید یک عکس فلت را در مقابل دوربین دستگاه بگذارید و تصویری با عمق تحویل بگیرید.

تست دوربین آیفون اس ای 2020

به گفته‌ی بن سندوفسکی (توسعه دهنده‌ای که این تست‌ها را انجام داده)، حالت پرتره در این گوشی برای سوژه‌های غیر-انسان فعال نیست. مثلا در تصویر زیر می‌بینیم که بخشی از درخت در پس‌زمینه، به عنوان سوژه اصلی لحاظ شده و افکت بوکه روی آن اعمال نشده است.

تست دوربین آیفون اس ای 2020

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید

هرچند وقتی او با اپلیکیشن Halide اقدام به عکاسی کرد، دید که حالت پرتره حتی روی اشیای غیر-انسان هم کار می‌کند. پس ظاهرا اپل فقط آن را در اپ دوربین گوشی غیر فعال کرده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند این قابلیت را در اپ‌های خودشان فعال سازند.

تست دوربین آیفون اس ای 2020

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید

اما مقایسه‌ای هم با آیفون 11 پرو صورت گرفت. اینجا می‌بینیم که پرچمدار اخیر اپل (عکس سمت چپ)، توانسته عمق اشیای مختلف موجود در صحنه را به خوبی تشخیص دهد. در عوض دوربین آیفون اس ای (عکس سمت راست)، فقط در سنجش عمق بخشی از صحنه موفق بوده و نوک گل‌ها را به اشتباه تار کرده است.

تست دوربین آیفون اس ای 2020

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی، روی آن کلیک کنید

پیش‌تر تست دوربین آیپد پرو 2020 و سنسور LiDAR آن هم نتایج درخشانی به همراه داشت. ناگفته نماند که آیفون SE جدید از همین هفته با قیمت پایه 400 دلار روانه بازار شده است و انتظار می‌رود حتی با داشتن نمایشگر کوچک 4.7 اینچی، فروش موفقی را برای اپل رقم بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این کوشی یکی از بهترین کوشی های حال حاضره حتی از پرچم دار های اندروید هم جلو زده