ساخت ویروس کرونا

بیل گیتس به اتهام ساخت ویروس کرونا واکنش نشان داد

اخیرا برخی از افراد بیل گیتس را به ساخت ویروس کرونا متهم کردند که چنین شایعه‌هایی واکنش بنیان گذار مایکروسافت را به دنبال داشت.

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد باید تمام کشورها تا پیش از ساخت و توزیع واکسن ویروس کرونا برنامه‌ریزی دقیقی را برای مدیریت بحران در دستور کار قرار دهند. وی افزود تولید واکسن کرونا به صورت انبوه حدود 1 تا 2 سال طول می‌کشد و به همین دلیل کشورها باید به فکر مدیریت هرچه بهتر این بحران باشند.

واکنش بیل گیتس به اتهام ساخت ویروس کرونا

اخیرا خبرهایی در خصوص ساخت ویروس کرونا توسط بیل گیتس منتشر شد و وی با واکنش به این شایعه‌ها عنوان کرد من در حوزه شناخت و تحقیق در مورد بیماری‌های خطرناک به مدت چندین دهه سرمایه‌گذاری کرده‌ام و چنین اتهاماتی غیر منطقی است. وی افزود کمتر کسی به چنین اتهاماتی نسبت به من باور دارد. Bill Gates با تاکید بر این که تولید انبوه واکسن حدود 1 تا 2 سال طول خواهد کشید، اعلام کرد شرکت‌ها برای کاهش عوارض جانبی خطرناک واکسن‌هایی که تولید می‌کنند به زمان زیادی نیاز دارند و به همین دلیل پروسه تولید این واکسن طول خواهد کشید.

گفتنی است بیل گیتس از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با تامین سرمایه چند میلیارد دلاری باعث شد تا 7 شرکت سازنده واکسن با جدیت بیشتری فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین بنیاد بیل گیتس و همسرش نیز مدتی قبل برای مقابله با شیوع کرونا حدود 100 میلیون دلار به کشورهای فقیر کمک کرد. علاوه بر این، بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای ساکنان ایالت واشنگتن آمریکا کیت‌های تشخیص کرونا را تهیه و به در خانه‌ها فرستادند.