زمان پایان کرونا

زمان پایان کرونا در ایران و جهان توسط پژوهشگران سنگاپوری پیش‌بینی شد

پژوهشگران سنگاپوری موفق شدند با بررسی داده‌های آماری بیماری کووید 19، زمان پایان کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان را پیش‌بینی کنند.

پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) با بررسی داده‌های آماری موفق شدند زمان گسترش و پایان ویروس کرونا در کشورهای مختلف را تخمین بزنند. این پژوهشگران با انتشار نموداری زمان شروع و پایان فراگیری بیماری کووید 19 را برای تمامی کشور مشخص کردند.

زمان پایان کرونا در ایران

هم‌اکنون بسیاری از مردم خواهان دانستن زمان دقیق پایان بحران کروناویروس هستند و پیش‌بینی زمان پایان این بحران بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این موضوع باعث افزایش روحیه مردم و همچنین برنامه‌ریزی دولت‌ها برای اداره امور کشور محسوب می‌شود. البته تخمین چنین موضوعی بسیار دشوار است، اما پژوهشگران سنگاپوری با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بیماری کویید 19 و استفاده از سابقه سایر بیماری های واگیردار توانستند به روشی برای پیش‌بینی زمان پایان ویروس کرونا در تمامی کشورها دست پیدا کنند.

الگوی پژوهشی این پژوهشگران یک منحنی به شکل S است که نقطه شروع، نقطه اوج و نقطه پایان آن را نشان می‌دهد. در گزارشی که منتشر شده شاهد سه تاریخ شناسایی 100 درصدی بیماران، تاریخ شناسایی 99 درصد بیماران و تاریخ شناسایی 97 درصدی بیماران هستیم. این پژوهشگران سنگاپوری در گزارش خود پایان 97 درصدی کروناویروس در ایران را در 20 می 2020 (31 اردیبهشت 99)، پایان 99 درصدی در 9 ژوئن 2020 (20 خرداد 99) و پایان 100 درصدی بیماری کووید 19 در ایران را در تاریخ 22 اکتبر 2020 (اول آبان 99) پیش‌بینی کردند.

جدول پیش‌بینی پایان کووید 19 در تمامی کشورها

  • در جداول زیر پایان کرونا در 131 کشور در سه تاریخ تعیین شده است.

کرونا در ایران کرونا در ایران کرونا در ایران