آغاز توليد نمايشگر هاي 5.25 اینچ AMOLED سامسونگ براي استفاده در گلکسي اس 5

galaxy s 5

براساس گزارش Ddaily، سامسونگ تولید انبوه صفحه نمایش AMOLED در سایز ۵.۲۵ اینچ را آغاز نموده تا از آن در پرچمدار بعدی خود Galaxy S5 استفاده کند. پیش از این گزارش شده بود که تولید انبوه گلکسی اس ۵ از همین ماه یعنی ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

چیدمان ساب-پیکسل‌ها در صفحه نمایش جدید AMOLED سامسونگ از نوع الماسی است. این چیدمان در صفحه نمایش گلکسی اس ۴ و گلکسی نوت ۳ نیز بکار گرفته شده بود. این روش نیز نوعی از Pentile به شمار می‌رود و در آن ساب‌-پیکسل‌های سبز دو برابر قرمز و آبی هستند. در چیدمان پیکسل‌ها به روش RGB که در LCD ها یا برخی از صفحه‌های نمایش AMOLED مثل نوت ۲ یا گلکسی اس ۲ بکار گرفته می‌شوند؛ تصویر باکیفیت‌تری در مقایسه با چیدمان Pentile ارائه می‌گردد. اما از آنجایی که تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش گلکسی اس ۴ فوق‌العاده بالاست، مشکلات رایج صفحه‌های نمایش Pentile در آن قابل مشاهده نیست.
گفته می‌شود این صفحه نمایش ۵.۲۵ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و تراکم ۵۶۰ پیکسل در اینچ را ارایه می‌کند. به این ترتیب شایعات استفاده از صفحه نمایش LCD در گلکسی ۵ منتفی خواهد شد.

از دیگر مشخصات منتسب به گلکسی اس ۵ می‌توان به پردازنده ‌Snapdragon 805 یا نسخه ۶۴ بیتی Exynos، سه گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسل از نوع ISOCELL و اندروید ۴.۴ اشاره کرد.

منبع : sammobile

 

english

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*