بیل گیتس - شکست کرونا

بیل گیتس: برای شکست کرونا به 14 میلیارد دز واکسن کووید 19 نیاز داریم

به اعتقاد بیل گیتس، شاید لازم باشد چهارده میلیارد دز واکسن کووید 19 تولید کنیم تا موفق به شکست کرونا شویم. او زمان لازم برای رسیدن به این هدف را بین نه ماه تا دو سال تخمین می‌زند.

بشردوست و بنیان‌گذار میلیاردر مایکروسافت، در یک پست بلاگ به ترسیم چشم‌انداز مقابله با ویروس کرونا پرداخت؛ اینکه ساخت واکسن کووید 19 چقدر طول می‌کشد، چه مقدار از آن باید برای شکست کرونا تولید شود و چه کسانی باید در صف اول دریافت باشند. او گفت:

ما دست‌کم نیازمند تولید 7 میلیارد دز واکسن هستیم؛ البته اگر این یک واکسن چند نوبتی باشد، مقدار مورد نیاز می‌تواند به 14 میلیارد دز هم برسد. همچنین به محض آماده شدن نخستین سری، باید روند توزیع آن آغاز شود.

بیل گیتس عقیده دارد پس از کارکنان بخش درمان، افراد ساکن در کشورهای فقیر باید نخستین دریافت کنندگان واکسن کووید 19 باشند؛ زیرا آن‌ها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند. سیستم بهداشت و درمان ضعیف‌تر، سطح پایین سلامت عمومی و تراکم جمعیتی بالا، فاصله گیری اجتماعی را در این کشورها سخت‌تر می‌کند و به روند انتشار ویروس، سرعت می‌بخشد.

او نه تنها دستیابی به واکسن ایمن و موثر کرونا را چالشی بزرگ توصیف کرده؛ بلکه روند تولید، ذخیره‌سازی و توزیع آن را هم بسیار چالش‌برانگیز می‌داند و می‌گوید پیمودن این مسیر، مستلزم همکاری جهانی است. البته با وجود تمام موانع، به نظر بیل گیتس این کار انجام خواهد شد، چون چاره دیگری نیست:

هرگز وظیفه‌ای بر دوش بشر نبوده است که ضروری‌تر از مصونیت در برابر کروناویروس باشد. ما باید میلیاردها دز واکسن کووید 19 بسازیم و به تمام نقاط دنیا ارسال کنیم؛ آن هم در اسرع وقت!

تلاش‌ها برای ساخت واکسن کووید 19

با بیش از 3.3 میلیون مورد ابتلا و رسیدن آمار جهانی قربانیان به 250 هزار نفر، محققان با سرعتی بی‌سابقه در حال کار روی واکسن کرونا هستند؛ اما هنوز راه درازی تا پایان در پیش دارند.

واکسن کووید 19

به گفته‌ی آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژیک در آمریکا، این کشور دست‌کم 8 تا 12 ماه با تولید واکسن موثر کرونا فاصله دارد. در همین حال، کارشناسان می‌گویند که تلاش برای جلو انداختن این زمان، می‌تواند ریسک کار را بالا ببرد.

البته گیتس نسبت به چند واکسن بالقوه که تحت بررسی و آزمایش هستند، خوش‌بین است:

تا روز نهم آوریل، 115 کاندیدای واکسن کووید 19 در خط تولید قرار داشت. من فکر می‌کنم 8 تا 10 مورد از آن‌ها امیدبخش باشند.

او همچنین خاطر نشان کرد که بنیاد خیریه‌اش، روی سایر موارد هم چشم دارد تا هیچ گزینه احتمالی مناسبی از قلم نیفتد. بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مبلغ 250 میلیون دلار برای مقابله با کرونا اختصاص داده و ظاهرا کمک‌های بیشتری هم در راه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خو یکم از سرمایه ت مایه بزار کمک کن