سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 جایگزین ویندوز 10 در کامپیوترهای هواوی می‌شود

سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 جایگزین ویندوز 10 در کامپیوترهای هواوی می‌شود

سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 – HARMONYOS 2.0 بعد از چند ماه توسعه به مرحله‌ی بهره‌برداری رسیده است و کمپانی سازنده خبر داده که در کامپیوترهای هواوی شاهد جایگزینی ویندوز 10 با هارمونی او اس 2.0 خواهیم بود.

سال گذشته بود که وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا شرکت هواوی را در لیست سیاه خود قرار داد. بلافاصله و در پاسخ به این خبر، هواوی اعلام کرد که توسعه سیستم ‌عامل انحصاری خود با نام HARMONYOS را آغاز کرده است و حالا در جدیدترین گزارش این برند چینی اعلام کرده است که قصد دارد از سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 در کامپیوترهای جدید خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری Huaweicentral و به نقل از مطالب منتشر شده از سوی یکی از منابع داخلی تشکیلات هواوی در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو، کامپیوترهای هواوی با سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 و مجهز به پردازنده‌ی Kunpeng، به زودی وارد بازارهای کشور چین خواهند شد. گویا چندین شهر و منطقه به طور کامل برای تامین قطعات کامپیوترهای شخصی هواوی در حال فعالیت هستند.

سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 را در ساعت‌ و خودروهای هوشمند هم خواهیم دید

سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 جایگزین ویندوز 10 در کامپیوترهای هواوی می‌شود

هواوی پیش‌تر اعلام کرده بود که سیستم عامل هارمونی او اس یک نرم ‌افزار کراس پلتفرم خواهد بود بود و این به معنای آن است که می‌توانیم شاهد این باشیم که این سیستم عامل در انواع محصولات شامل ساعت های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، ماشین‌های خودران و دیگر گجت های هوشمند به کار گرفته شود. البته اوضاع برای گوشی های هواوی و رابط کاربری آنها کمی متفاوت است.

صرف نظر از مشکلاتی که به لحاظ قانونی برای استفاده از محصولات گوگل در گوشی‌ های هوشمند هواوی به وجود آمده است، این کمپانی همچنان هم اسمارت فون هایی با سیستم عامل اندروید را عرضه می‌کند که البته در آنها نرم افزار Huawei mobile services جایگزین سرویس های گوگل شده است. این کمپانی همچنان هم توسعه فروشگاه نرم‌ افزاری AppGallery را در کنار سیستم عامل هارمونی ادامه می‌دهد، اما از حیث زمانی برنامه دقیقی برای کنار گذاشتن محصولات گوگل اعلام نشده و به طور مثال چندی پیش رئیس هواوی اعلام کرد که این کمپانی حدود 300 سال زمان نیاز دارد تا به طور کامل گوگل و اپل را پشت سر بگذارد.

«فروش گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و اپل در جهان بسیار عظیم است و هواوی اخیرا به این رقابت اضافه شده است. برای خریداران بسیار سخت است که سیستم عامل دیگری را قبول کنند، بنابراین سیستم عامل هواوی زمان زیادی نیاز دارد تا اندروید و اپل را کنار بگذارد، اما این موضوع بیشتر از ۳۰۰ سال طول نخواهد کشید!» این‌ها را چند روز پیش رن ژنگفی در مصاحبه با مجله Dragon اعلام کرده بود. این اظهار نظر برای طرفداران و حتی کارمندان غول گوشی ساز چینی کمی عجیب بوده است به خصوص این که آنها را از زبان بنیان‌گذار هواوی می‌شنویم.

فروشگاه نرم افزاری هواوی بعد از اپل و گوگل در جایگاه سوم قرار دارد

بنا به گفته ریچارد یو، مدیر عامل بخش تجارت مصرف‌کنندگان هواوی، سرویس های موبایل هواوی (HMS) در حال حاضر در بیش از 170 کشور و منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماهانه ۴۰۰ میلیون کاربر به طور فعال از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند و یک میلیون و 300 هزار توسعه ‌دهنده و شریک تجاری برای گسترش آن در حال فعالیت هستند. این سرویس با وجود این که مدت زیادی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، بعد از سرویس‌های نرم افزاری گوگل و اپل در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

در حال حاضر گوگل پلی بیش از 2 میلیون و 100 هزار اپلیکیشن دارد اما فروشگاه اپ گالری هواوی تنها از 55 هزار اپلیکیشن میزبانی می‌کند. بنابراین مشاهده می کنید که حتی رسیدن به سطح فعلی فروشگاه نرم افزاری گوگل از نظر کمیت بسیار دشوار است، چه برسد به این که هواوی بخواهد به طور کامل سیستم عامل اندروید را کنار بگذارد و سیستم‌ عامل هارمونی 2.0 را جایگزین آن کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سیستم عامل دیگه مرد

    سیستم عامل هر چی باشه، فقط بتونه HTML و جاوا اسکریپت و CSS و زبان C رو پشتیبانی کنه، قابل استفاده هست؛ دقیقا کاری که گوگل انجام میده روی کروم بوک ها

    با سپاس

  2. این ایده رو مایکروسافت یه بار انجام داد با ویندوز 10 و به سر انجام نرسید
    هواوی بشینه تا بتونه