آموزش مجازی , اپلیکیشن شاد

آموزش مجازی دانش آموزان و اپلیکیشن شاد، دردسر جدید خانواده‌های کم درآمد

آموزش مجازی دانش آموزان از طریق اپلیکیشن شاد نیازمند داشتن گوشی هوشمند است. اما تکلیف خانواده‌های کم درآمد که توان خریدن گوشی ندارند چه می‌شود؟

پس از شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از ابتلای دانش آموزان و معلمان به بیماری کووید 19، مدارس تعطیل و جریان آموزش متوقف شد. دانش آموزان و معلمان در خانه ماندند و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی مدارس دوباره بازگشایی می‌شوند. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش برای متضرر نشدن محصلان و عقب نماندن آنها از دروس، به آموزش مجازی روی آورد. ابتدا جریان آموزش از تلویزیون و سپس از شبکه های اجتماعی مانند گروه‌های تلگرامی پیگیری شد تا این که وزارت آموزش و پرورش فکر تازه‌ای در این باره کرد.

اپلیکیشن شاد چیست؟

اپلیکیشن شاد یا شبکه اجتماعی دانش آموزان یا شبکه آموزشی دانش آموز، نامی است که این روزها زیاد شنیده می‌شود. آموزش و پرورش به دنبال این است که با شبکه شاد، روش جدیدی از آموزش در بستر فضای مجازی را پیاده کند. این اپلیکیشن از اواسط فروردین 99 شروع به کار کرد و به این ترتیب دانش آموزان و معلمان و مدیران مدارس به مرور در آن عضو شدند و آموزش دروس در این شبکه اجتماعی نوپای داخلی از سر گرفته شد.

همانطور که واضح است، استفاده از اپلیکیشن شاد و حضور در کلاس های آموزش مجازی نیازمند داشتن یک گوشی هوشمند یا تبلت برای دانش آموز است. اما آیا همه دانش آموزان گوشی هوشمند دارند؟ تکلیف خانواده‌های کم درآمد که توان خریدن گوشی یا تبلت برای فرزند خود را ندارند، چه می‌شود؟ این که دولت بستر آموزش آنلاین دانش آموزان را فراهم کرده اصلا چیز بدی نیست، اما آیا به بچه‌هایی که گوشی هوشمند ندارند هم فکر کرده است؟ آن هم در این روزهایی که به دلیل افزایش نرخ ارز و متوقف شدن واردات، قیمت گوشی های موبایل به طور مرتب در حال افزایش است. وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه در این رابطه چه نقشی دارند و آیا کاری از دستشان برنمی‌آید که برای دانش آموزان خانواده‌های کم درآمد انجام بدهند؟

در ادامه شما را دعوت می‌کنیم که ویدیوی زیر را مشاهده کنید و در بخش کامنت‌ها، نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

ویدیوی مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان