شیائومی سرقت اطلاعات کاربران

شیائومی به گزارش افشاگرانه سرقت اطلاعات کاربران پاسخ داد

چندی پیش گزارشی از سرقت اطلاعات کاربران توسط مرورگر اینترنت شیائومی منتشر شد و حالا این کمپانی چینی ضمن شفاف‌سازی مجدد، به اتهامات وارد شده پاسخ داده است.

هفته گذشته گزارشی از سوی نشریه فوربس منتشر شد که در آن بر مبنای بررسی‌های چند کارشناس امنیتی، مشخص شده بود که مرورگر اینترنتی گوشی های شیائومی اطلاعات کاربران را سرقت کرده و به سرورهای این کمپانی در کشورهای خارجی ارسال می‌کند. طبق این گزارش، سرقت اطلاعات کاربران حتی در حالت جستجوی خصوصی در مود “incognito mode” نیز ادامه داشته و جزئیات مربوط به فعالیت‌ کاربران ذخیره و ارسال می‌شده است.

گوشی شیائومی تمام فولدرهای باز شده، صفحاتی که به سمت آنها سوایپ می‌شود (حتی هنگام سوایپ کردن به سمت استاتوس بار) و رفتن به بخش تنظیمات گوشی را به طور کامل ثبت کرده و در اختیار شرکت سازنده قرار می‌دهد. نگرانی دوم مطرح شده در گزارش فوربس این بود که با وجود رمزگذاری شدن این اطلاعات، متود استفاده شده برای پنهان‌سازی دیتاها بسیار ابتدایی بوده و شکستن آن و دست‌یابی هکرها به اطلاعات هویتی واقعی کاربران بسیار آسان بوده است.

شیائومی: گزارش فوربس واقعیت را به شکل وارونه نشان می‌دهد

شیائومی سرقت اطلاعات کاربران

شیائومی بلافاصله پس از انتشار این گزارش، یک بیانیه رسمی در پاسخ به این اتهامات منتشر کرده است که هر روز نیز جزئیات بیشتری به آن اضافه می‌شود. در گزارش اولیه شیائومی مدعی شده بود که گزارش فوربس به شدت سران این کمپانی را ناراحت کرده است. حریم خصوصی کاربران و امنیت آنها در فضای اینترنت، یکی از اولویت‌های اصلی این کمپانی است و این که آنها از قوانین محلی و استانداردهای مشخص در این زمینه به طور کامل پیروی می کند.

شیائومی در ادامه توضیح داده است اطلاعات جمع آوری شده، به صورت توده‌ای از دیتا در می‌آید و این امکان وجود ندارد که هویت تک تک کاربران را از داخل آن استخراج کرد. این کمپانی در ادامه مدعی شده که گزارش فوربس، حقیقت را وارونه جلوه داده است. اما نکته‌ی جالب اینجاست که گوشی ساز چینی در ادامه اعلام کرد در یک بروزرسانی به کاربران مرورگرهای اینترنتی Mi Browser و Mint Browser اجازه خواهد داد که قابلیت جمع‌آوری اطلاعات در حالت incognito mode را غیر فعال کنند.

بروزرسانی این مرورگرها بلافاصله در گوگل پلی قرار گرفته و کاربران می‌توانند آن را دریافت کنند. در پایان ذکر این نکته لازم است که شیائومی اولین و تنها کمپانی حوزه‌ی تکنولوژی نیست که به سرقت اطلاعات کاربران خود می‌پردازد. غول موتورهای جستجو جهان یعنی گوگل همواره اطلاعاتی درباره‌ی سایت‌های جستجو شده داخل مرورگر کروم جمع‌آوری می‌کند.

البته اهالی مانتین ویو همواره به شدت تلاش کرده‌اند که روند جمع‌آوری اطلاعات برای کاربران و کارشناسان کاملا شفاف باشد. بسیاری دیگر از بازیگران اصلی سیلیکون ولی نظیر مایکروسافت نیز به طور دائم، از طریق سیستم عامل و ‌بسترهای نرم افزاری خود اطلاعاتی را از سوی کاربران دریافت می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها
    مطمین ام یه چیزی بوده که اینو کفتن

  2. مایکروسافت و گوگل آمریکاییی هستن
    کی جرات داره بهشون حرف بزنه

  3. شیافومی جاسوس برند متقلب و کثیفتر از شیافومی پیدا نمیشه
    به طور کلی همه برندهای چینی جاسوس و کپی بردار هستن