قیمت گذاری خودرو

روش جدید قیمت گذاری خودرو در سال 99 مشخص شد؛ تعیین قیمت‌ها در هفته آینده

برخی از منابع آگاه در وزارت صنعت از تعیین روش جدید قیمت گذاری خودرو در سال 99 خبر دادند که طبق آن قیمت خودروهای داخلی از هفته آینده اعلام خواهد شد.

یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه تعیین قیمت خودرو در سال 99 اعلام کرد در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، کمیته خودرو برای قیمت گذاری ماشین پیشنهاداتی را ارائه داد که طبق آن فرمول قیمت تمام شده خودرو به اضافه حداکثر 5 درصد سود به عنوان فرمول نرخ گذاری ماشین به تصویب رسید.

جزئیات روش جدید قیمت گذاری خودرو

این منبع آگاه در در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه عنوان کرد برای این افزایش قیمت بهره‌وری 70 درصدی خودروسازان تعیین شده است. همچنین برای بازنگیری قیمت خودرو شش مولفه پشتیبانی از قطعه سازان، خدمات پس از فروش، ارتقا کیفیت، داخلی سازی، حمایت از زنجیره خودرو و کاهش تعهدات مشتریان توسط کمیته خودرو بررسی و گزارش خواهد شد.

طبق اعلام این منبع آگاه، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان متولی نرخ‌گذاری خودرو است و در همین راستا سازمان حمایت می‌بایست در مورد قیمت تمام شده خودرو بررسی‌های لازم را انجام دهد و پس از اینکه قیمت تمام شده خودرو را تعیین کرد، آن را به کمیته خودرو ارائه دهد تا طبق فرمول در نظر گرفته شده، قیمت نهایی خودرو تعیین شود. این قیمت‌ها پس از تایید رئیس ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اصلا. پس شون درست نبست
    من بکی که قبول ندارم

  2. قطعا ارزون که نمیشه
    فقط باعث میشه که گرون تر بشه و توروم درون جامعه بیشتر بشه

  3. قشنگ باز چند تومنی خودرو و گرون می‌کنن