قیمت ال جی ولوت

قیمت ال جی ولوت 5جی بیشتر از حد انتظار است

قیمت ال جی ولوت 5جی به صورت رسمی مشخص شد. متاسفانه برخلاف تصور، قیمت گوشی LG Velvet چندان مناسب نیست و بیشتر از حد انتظار است.

شرکت ال جی گوشی ال جی ولوت را روز هفتم می (هجدهم اردیبهشت) به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. چند روز مانده به رونمایی رسمی این گوشی بخش زیادی از اطلاعات آن فاش شد. یک روز مانده به این رویداد، نوبت به افشای قیمت گوشی رسید.

گوشی LG Velvet نام و سبک طراحی عجیبی دارد. این موضوع سبب شد از ابتدای افشای خبر قرارگیری چنین گوشی هوشمندی در دست توسعه، کمپین تبلیغاتی آن نیز به شکلی عجیب پیش برود! ال جی، اطلاعاتی که معمولا درباره گوشی های هوشمند به مرور زمان افشا می‌شوند را آرام آرام خود منتشر کرد، به همین دلیل قبل از رونمایی رسمی، به اطلاعات کاملا رسمی و تایید شده زیادی درباره گوشی 5G جدیدش دست پیدا کردیم.

گوشی LG Velvet

یکی از مهمترین گوشی های هوشمند ۲۰۲۰ که در انتظار معرفی آن‌ها هستیم LG Velvet است، به همین دلیل وقتی مشخصات گوشی ال جی ولوت با انتشار یک ویدیوی جدید آشکار شد، بسیار هیجان‌زده شدیم. چند روز قبل از افشای مشخصات فنی توانستید تصاویر ال جی ولوت را در دنیای واقعی ببینید. به عنوان آخرین تکه پازل، قیمت ال جی ولوت 5جی مشخص شد.

قیمت غیر منتظره ال جی ولوت 5جی

انتظار نداریم بعد از رونمایی، گوشی جدید ال جی خیلی زود به بازارهای کشورهای واقع در نیمکره غربی عرضه شود، به همین دلیل باید قیمت گوشی در کشور کره جنوبی را لحاظ کنیم. امکان تغییر قیمت محصول در سایر کشورها وجود دارد. ال جی، گوشی ولوت 5جی را به قیمت 735 دلار در کشور خانه توزیع خواهد کرد.

گوشی LG Velvet

در مقایسه با پرچمداران این قیمت مناسب به نظر می‌رسد، اما نکته اینجاست که ال جی ولوت یک پرچمدار نبوده و از تراشه اسنپدراگون 765 قدرت می‌گیرد. 735 دلار همچنان برای کاربران زیادی قیمتی بالا محسوب می‌شود. پیش از این تصور می‌کردیم افراد زیادی قادر به خرید گوشی متفاوت و جدید LG خواهند بود.

قیمت ال جی ولوت

برای مقایسه، گوشی ال جی جی 8 به عنوان پرچمدار سال 2019 این شرکت کره‌ای، در بازارهای کشور خانه به قیمت 730 دلار به فروش می‌رسید.

به شکلی عجیب، ال جی ولوت از یک پرچمدار قدرت گرفته از اسنپدراگون 855 قیمت بیشتری دارد. بد نیست بدانید ال جی جی 8، اوایل عرضه در آمریکا، توسط اپراتورها به قیمت 850 دلار فروخته می‌شد. از این موضوع نمی‌توان به صورت مستقیم، قیمت 850 دلاری LG Velvet خارج از کره جنوبی را پیش‌بینی کرد، اما در هر صورت، انتظارمان برای یک گوشی زیبای 6.8 اینچی، با قیمت 600 یا حتی 700 دلاری، نقش بر آب شد!

گوشی LG Velvet

در بهترین حالت، در آمریکا، ال جی ولوت به قیمت 750 دلار فروخته خواهد شد. برای بازارهای دیگر کشورهای دنیا نیز می‌توان قیمت مشابهی در نظر گرفت. به این ترتیب گوشی 5G جدید ال جی، در مقایسه با وان پلاس 8 5G پنجاه دلار ارزان‌تر خواهد بود، هر چند در حال مقایسه یک پرچمدار با یک میان‌رده هستیم.

قیمت ال جی وی 60، پرچمدار سال 2020 ال جی، در آمریکا تحت اپراتور تی-موبایل برابر 800 دلار است. این گوشی همچنان از نمایشگری 6.8 اینچی، مثل ال جی ولوت، استفاده می‌کند، اما تراشه آن اسنپدراگون 865 است!

گوشی LG Velvet زیبا و ارزشمند ولی گران است!

ال جی ولوت بدون شک گجت اندرویدی زیبایی است، اما در مقایسه با گوشی پرچمدار تقریبا هم قیمت آن، ال جی وی 60، یک سری کاستی مهم دارد. به عنوان مهمترین مورد باید به نزول تراشه از اسنپدراگون 865 بسیار قدرتمند به اسنپدراگون 765 اشاره کرد. هر دو تراشه به مودم 5G مجهز هستند.

قیمت ال جی ولوت

شاید گوشی میان‌رده‌ی متفاوت ال جی، دوربین بسیار باکیفیتی ارائه کرده و همه محاسبات را بهم بریزد، اما حداقل روی کاغذ و بر اساس مشخصات فنی، دوربین آن از ال جی وی 60 ضعیف‌تر است. رزولوشن سه سنسور ال جی ولوت به ترتیب 48، 8 و 5 مگاپکسل است، در حالی که دوربین سه گانه ال جی وی 60 از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و سنسور با لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

حتی نمی‌توان قیمت گران گوشی را به باتری آن نسبت داد. ال جی وی 60 از یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند، ولی ظرفیت باتری ال جی ولوت 4300 میلی‌آمپر ساعت است. البته تراشه اسنپدراگون 765 مصرف انرژی بسیار بهینه‌ای دارد، اما حتی این موضوع نیز قیمت 735 دلاری گوشی را توجیح نخواهد کرد.

ال جی توانست به وسیله طراحی دوربین اصلی گوشی ولوت با الهام‌گیری از قطره‌های آب و همچنین انحنای متقارن پنل پشتی و جلویی، ظاهر متفاوتی برای آن رقم زده و شکلی متفاوت در مقایسه با گوشی های پرچمدار و میان‌رده یکسان کنونی ارائه کند. با این حال، این تغییرات، تضمینی برای موفقیت ال جی ولوت در بازار حین رقابت با گوشی های سامسونگ گلکسی ای 51، اپل آیفون اس ای 2020 و گوگل پیکسل 4 ای نخواهند بود.

ال جی و اپراتورهای موبایل برتر کره جنوبی، مدتی است طرح‌های تشویقی فوق‌العاده‌ای برای کاربران در نظر گرفته‌اند. به عنوان نمونه اگر بتوانید بعد از 24 ماه استفاده، گوشی قبلی را با ظاهری سالم تحویل بدهید، محصول جدید را با 50 درصد تخفیف خریداری خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. نسخه ای که تو ایران میاد اسنپدراگون 845 هست که در پاساژ چارسو تهران موجوده میتونید برید ببینید و 4g هستش. این پوشی دو نسخه داره که نسخه 4g بنظر بهتر میاد و من از نماینده رسمی ال جی پرسیدم گفتن بیاد ایران میشه 14 تا 15 تومن که البته هنوز تو گمرک هست و مشخص نیست کی میاد دقیقا

  2. تنوع رنگی خوبی داره

  3. به نظر من که نسبت به طراحی خوب و تنوع رنگی خوب اش و امکانات عالی اش این قیمت واقعا مناسبه و زیاد گرون نیست

  4. به همون اندازه که طراحی و تنوع رنگی زیاد و قشنگی داره به همون اندازه ام گرونه

  5. ال جی گوشی خوب نساخت و نساخت وقتی ساخت گوشی ای به این گرونی ساخت