چیپست Kirin A1 , محصولات پوشیدنی جدید هواوی

محصولات پوشیدنی جدید هواوی به چیپست Kirin A1 مجهز خواهند شد

محصولات پوشیدنی جدید هواوی اعم از اسپیکر، هدفون و عینک هوشمند این شرکت به همراه چیپست Kirin A1 تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

هواوی در رویداد IFA 2019 از اولین چیپست جهان با پشتیبانی هم‌زمان از بلوتوث ۵.۱ و بلوتوث کم‌مصرف ۵.۱ ویژه دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی با عنوان Kirin A1 رونمایی کرد. هدست جدید بلوتوثی هواوی یعنی Huawei FreeBuds 3 که مجهز به این پردازنده است و اولین ساعت هوشمند مجهز به Kirin A1 با عنوان Huawei Watch GT 2 به عنوان محصولی جذاب در دسته‌ای متفاوت از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، در رویداد IFA 2019 معرفی شدند.

تولید محصولات پوشیدنی جدید هواوی با چیپست Kirin A1

به نظر می‌رسد تمرکز هواوی در استفاده از این چیپست همچنان ادامه دارد و در آینده شاهد رونمایی از محصولات جدید دیگری مجهز به Kirin A1 خواهیم بود.

هدفون‌ها، عینک هوشمند و اسپیکر هوشمند مجهز به چیپست هواوی Kirin A1 برای عرضه در سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده‌اند. مدیر بخش بازاریابی هواوی اعلام کرده این شرکت به دنبال توسعه استفاده از Kirin A1 و افزایش دامنه و تنوع دستگاه‌های مجهز به این چیپست در دو سال آینده است.

اندازه چیپست Kirin A1 کوچک‌تر از چیپست پرچمدار سری Kirin 990 و همچنین چیپست Apple H1 است. این محصول از قابلیت انتقال اطلاعات با استفاده از فناوری بلوتوثی دو کاناله متقارن بهره می‌برد. نکته قابل توجه، تاخیر کم‌تر و مصرف‌ انرژی پایین‌تر به دلیل معماری پیشرفته این تراشه در مقایسه با دیگر محصولات حاضر در بازار است؛ خصوصیاتی که باعث ارائه بهترین عملکرد ممکن از این چیپست می‌شود.

چیپست Kirin A1

Kirin A1 بر پایه طراحی هسته پردازشیARM Cortex-M7 توسعه یافته که برای مدیریت مناسب مصرف انرژی در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا، دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی و سنسورها، بهینه‌سازی شده است. هواوی مدعی شده استفاده از این طراحی باعث شده تا Kirin A1 با جریان مصرفی بسیار کم به میزان 10uA/MHz بتواند پیشتاز بازار شود. همان‌طور که گفتیم Kirin A1 اولین چیپست جهان با پشتیبانی همزمان از Bluetooth 5.1 و Bluetooth 5.1 LE است.

تمام فاکتورهای یاد شده، به عملکرد بهینه باتری در محصولاتی نظیر هدفون های بی سیم کمک خواهد کرد. در خصوص ابزارهای پوشیدنی متمرکز روی سلامتی و تناسب اندام نیز هواوی مدعی شده Kirin A1 پشتیبانی از چند سنسور پیشرفته شامل سنسور تشخیص تعداد ضربان قلب و ژیروسکوپ شش محوره را پشتیبانی می‌کند. این امر به اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب، تشخیص ریتم عملکرد قلب و پایش وضعیت خواب کاربر، به صورت دقیق‌تر و در بازه‌های زمانی بهینه‌تر کمک خواهد کرد. دست‌یابی به این سطح عملکرد، بدون مصرف زیاد باتری انجام می‌شود.

به کمک پردازنده Kirin A1 در محصولی نظیر Huawei FreeBuds 3 امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر کاهش نویز، حذف بازگشت و اکوی صدا و بالاخره امکان تشخیص گفتار فراهم شده است. آنطور که اعلام شده فناوری انتقال متقارن دو کاناله، به کاهش تاخیر صدا و همچنین کاهش تاثیر تداخل سیگنال‌های رادیویی کمک قابل توجهی کرده و میزان توان مصرفی لازم برای انتقال صدا به هر گوش نیز کاهش یافته است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پیشرفت هواوی قابل ستایشه و پشرفت فوق العاده خوبی داشته
    تا چند سال دیگع از خیلی از این کمپانی های خال حاضر جلو میزنه