یما T60 , یما تی 60

کراس اوور چینی یما T60 در راه بازار ایران + مشخصات و امکانات

یکی از خودروسازان خصوصی طی قرارداد با شرکت چینی Yema قصد دارد کراس اوور یما T60 را تولید و به بازار کشور عرضه کند. در ادامه با مشخصات و امکانات یما تی 60 آشنا می‌شویم.

اخیرا خبرهایی مبنی بر انعقاد قراردادی بین یکی از خودروسازان خصوصی با شرکت چینی یما منتشر شد که به واسطه این قرارداد قرار است کراس اوور یما T60 تولید و به بازار ایران عرضه شود. البته هنوز از زمان معرفی رسمی و عرضه این خودرو به بازار ایران جزئیات دقیقی منتشر نشده است. یما T60 یک کراس اوور چینی جمع‌وجور محسوب می‌شود و دارای قیمتی اقتصادی خواهد بود. این خودرو در بازار چین با نام یما بوجان به فروش می‌رسد و برند چینی Yema این کراس اوور را طبق پلتفرم CEEA خود به تولید رسانده است.

آشنایی با کراس اوور یما T60

بخش ظاهری

یما T60

یما T60 از لحاظ ظاهری به جیلی Boyue شباهت زیادی دارد و شواهد حاکی از آن است یک شرکت چینی این بار از یک شرکت چینی دیگر الگو گرفته است. گفتنی است شرکت جیلی به عنوان برترین خودروساز چین شناخته شده و از لحاظ طراحی و تکنولوژی خودرو نسبت به سایر خودروسازان چینی در سطح بالاتری قرار دارد. برخی از منابع حوزه خودرو این الگوبرداری یما از جیلی را تقلید صادقانه نامیدند.

یما T60

بین یما T60 و جیلی Boyue تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که هرچند این تفاوت‌ها آنچنان خودنمایی نمی‌کنند و نمی‌توان به استناد به آنها بگوییم یما T60 دارای طراحی مستقلی است. این کراس اوور چینی از یک جلوپنجره با خطوط افقی کرومی بهره می‌برد که در خودروهای جیلی نیز شاهد آن بوده‌ایم. در بخش‌های عقب خودرو نیز در پایین سپر قطعه مشکی رنگی به چشم می‌خورد که تا پایین رکاب‌ها و سپر عقب نیز امتداد دارد و به نوعی دور تا دور خودرو را پوشانده است.

یما T60

در پروفیل جانبی تفاوت‌های بیشتری به چشم می‌خورد؛ مثلا در امتداد دستگیره‌ها شاهد دو خط موازی هستیم که از بالای گلگیر جلو تا چراغ‌های عقب ادامه دارند و در بدنه یک فرورفتگی را به وجود آورده‌اند. روی درها و در بخش پایینی نیز خط محدب دیگری به چشم می‌خورد که باعث شده است نمای جانبی این کراس اوور با جیلی Boyue متفاوت باشد. در مجموع طراحی کناری با نمای جلو هماهنگ بوده و رضایت کننده است.

در بخش عقب شاهد شباهت‌های کمتری بین یما تی 60 و جیلی Boyue هستیم. یک خط کرومی دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و در بالای آنها نشان یما درج شده است. دو خروجی اگزوز نیز در دو طرف سپر به چشم می‌خورد. طراحان به گونه‌ای خطوط طراحی عقب را موازی با چراغ‌ها نصب کرده‌اند، که پلاک خودرو در یک فرورفتگی جای خواهد گرفت. یما T60 دارای ابعاد کوچکتری از جیلی Boyue است. طول این کراس اوور چینی برابر با 4360 میلی‌متر، عرض آن 1830 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1680 میلی‌متر است. همچنین این خودرو از فاصله محوری 2500 میلی‌متر بهره می‌برد.

بخش داخلی

یما T60

یما تی 60 از لحاظ ظاهری دارای نوآوری خاصی نیست، اما در داخل شاهد نوآوری‌های متعددی هستیم و این خودرو را حداقل از این لحاظ نسبت به سایر خودروهای چینی متمایز می‌سازد. قطعات داخلی از رنگ زمینه مشکی بهره می‌برند و در بین داشبورد نیز یک خط نقره‌ای ظاهر جذابی را به وجود آورده است. در بین خروجی‌های تهویه عمودی نیز یک صفحه نمایشگر لمسی به چشم می‌خورد و خروجی‌های تهویه کناری نیز از طراحی افقی بهره می‌برند. پنل سیستم تهویه این کراس اوور چینی نیز بدون هیج دکمه‌ای بوده و باید آن را به شکل لمسی کنترل کرد.

این خودرو چینی از امکانات مختلفی بهره می‌برد و از امکانات کامل‌ترین مدل آن می‌توان به سنسور باد لاستیک، استارت دکمه‌ای، تهویه الکتریکی دستی، بلوتوث، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، دوربین جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، 4 کیسه هوا، سنسور نور و باران اشاره کرد. البته مشخص نیست کدام مدل این خودرو و با چه امکاناتی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی

یما T60

شرکت یما کراس اوور T60 خود را در بازارهای مختلفی عرضه کرده است. برای مثال این خودرو در کشور مالزی با دو موتور به فروش می‌رسد؛ موتور اول یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار را به تولید برساند و انتقال قدرت نیز با گیربکس 5 سرعت دستی انجام می‌شود. موتور دوم یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو بوده که قادر است قدرتی معادل 156 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را تولید کند و یک گیربکس اتوماتیک CVT نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو می‌رساند. به احتمال زیاد این خودرو با موتور توربو و با گیربکس CVT روانه بازار ایران خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*