سرعت اینترنت

نارضایتی 90 درصدی کاربران از سرعت اینترنت در کشور

بر اساس نظرسنجی وزارت ارتباطات، بیش از 90 درصد کاربران از سرعت اینترنت در کشور ناراضی هستند. در ادامه جزئیات این نظرسنجی را بررسی می‌کنیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره نظرسنجی‌های مختلفی را در سایت خود به نشانی اینترنتی www.ict.gov.ir برگزار می‌کند که نظرسنجی اخیر این وزارتخانه با هدف بررسی میزان رضایت کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت در کشور بود.

کیفیت پایین اینترنت و نارضایتی 90 درصدی کاربران

سرعت اینترنت

وزارت ارتباطات از حدود 5 روز قبل در سایت خود این سوال را مطرح کرد که آیا از افزایش سرعت اینترنت در ایام قرنطینه راضی هستید؟ کاربران می‌بایست به این سوال با انتخاب یکی از دو گزینه بله و خیر پاسخ دهند. این نظرسنجی همچنان فعال است و تا به این لحظه بیش از 90 درصد کاربران از وضعیت اینترنت خود ناراضی هستند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که در اواخر فروردین 99 نیز محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در همین رابطه یک نظرسنجی را منتشر کرد که بیش از 68 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند با افت سرعت مواجه هستند. این نتایج از این جهت حائز اهمیت است که پایین بودن کیفیت اینترنت از اسفند 98 تا به امروز همزمان با شیوع بحران کرونا شدت پیدا کرده و بسیاری از کاربران خواهان افزایش سرعت هستند.

دلیل افت سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات در خصوص دلایل افت کیفیت اینترنت عنوان کرد پایین بودن سرعت و کیفیت اینترنت کاربران به دلیل در اختیار نداشتن فرکانس رادیویی باند 700 و 800 مگاهرتز است که در حال حاضر در اختیار سازمان صداوسیما قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان با انتقاد از وزارت ارتباطات در مورد توسعه اینترنت خانگی اعلام کردند وزارت ارتباطات به جای این که به دنبال دریافت باند فرکانسی 700 و 800 برای توسعه شبکه موبایل باشد، باید شبکه اینترنت خانگی را توسعه دهد که در این بخش افت سرعت بسیار زیاد بوده و کاربران خواهان شبکه اینترنت خانگی باکیفیت و ارزان‌تر هستند.

آیا شما کاربران محترم گجت نیوز نیز در این روزها از وضعیت اینترنت کشور ناراضی هستید؟ نظر خود را به همراه شهر و سرویس دریافتی‌تان در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.