پتنت جدید سامسونگ

پتنت جدید سامسونگ یک نشانگر وضعیت به دور حفره‌ی دوربین سلفی را توصیف می‌کند

پتنت جدید سامسونگ که به تازگی منتشر شده، یک نشانگر وضعیت به دور حفره‌ی دوربین سلفی روی نمایشگر گوشی را توصیف می‌کند. اما این نشانگر چیست؟

گوشی‌سازان در پی خلق راهکارهایی جدید به منظور دستیابی به نمایشگرهای موبایل تمام صفحه هستند؛ ایده طراحی بدون حاشیه، هنوز آن طور که باید به واقعیت تبدیل نشده است! در حال حاضر بهترین روش برای کمک به حذف حاشیه بالای صفحه نمایش استفاده از حفره برای قرار دادن دوربین سلفی است.

سامسونگ پا را فراتر گذاشته و در پتنت جدید خود، کاربردی جدید برای حفره روی نمایشگر در نظر گرفته است. با توجه به ایده جدید این شرکت، احتمالا در گوشی های رده بالای آتی سامسونگ، اطراف حفره صفحه نمایش یک رابط گرافیکی بسیار کوچک قرار می‌گیرد.

پتنت جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال 2019 پنج طرح متفاوت در قالب یک پتنت در سازمان مالکیت معنوی چین به ثبت رساند. در طرح‌های گرافیکی این پتنت تمرکز روی دوربین سلفی قرار دارد. این دوربین با یک رابط گرافیکی احاطه شده و وظیفه آن، ارائه اطلاعاتی درباره وضعیت کار در حال انجام توسط کاربر و در کل اطلاع‌رسانی است.

یکی از کاربردهای این نشانگر وضعیت در اسناد پتنت جدید سامسونگ ، تایمر دوربین گوشی در حین گرفتن ویدیوهای تایم لپس اعلام شده است. پیشتر شایعاتی درباره مجهز شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 به دوربین سلفی زیر نمایشگر شنیدیم، اما بعید می‌دانیم این تکنولوژی، در حد استفاده در پرچمدار سامسونگ، اکنوم به بلوغ رسیده باشد. به همین دلیل پیاده‌سازی طرح‌های تازه رویت شده محتمل‌تر است.

پتنت جدید سامسونگ

بسته به شکل و اندازه سوراخ روی نمایشگر، نشان‌دهنده وضعیت نیز ظاهر متفاوتی خواهد داشت. ممکن است شرکت آن‌ را دایره‌ای، مربعی یا مستطیلی طراحی کند.

یکی دیگر از کاربردها رابط گرافیکی نمایش وضعیت نشان دادن میزان باقی‌مانده از فایل در حال دانلود است. به این ترتیب نیازی به چک کردن نمایشگر وجود ندارد.

ایده پشت این پتنت سامسونگ با وجود جذابیت و کاربردی بودن، جدید نیست. پیش از این، گوشی میزو 17 مجهز به یک رابط گرافیکی کوچک در اطراف حفره روی نمایشگر، برای نشان دادن میزان باقی مانده از شارژ باتری، عرضه شد.