منشا ویروس کرونا , آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان

محقق استرالیایی آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین را منشا ویروس کرونا می‌داند

یک محقق استرالیایی مدعی است حیواناتی چون خفاش و مورچه خوار پنگولین منشا ویروس کرونا نبوده و این ویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین به بیرون منتقل شده است.

در شرایطی که بسیاری از محققان و دانشمندان به دنبال کشف درمان و واکسن ویروس کرونا هستند، برخی نیز همچنان خواهان کشف منشا اصلی ویروس کرونا بوده و در این بین اخبار گوناگونی منتشر می‌شود. در همین راستا پروفسور کلایو همیلتون، کارشناس مسائل چین عنوان کرد بر خلاف باور بسیاری که خفاش‌ها و مورچه خوار پنگولین را منشا کرونا می‌دانند، کروناویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین به بیرون نشت پیدا کرده است.

آزمایشگاه ووهان، منشا اصلی ویروس کرونا

منشا ویروس کرونا

پروفسور کلایو همیلتون در ادامه بیان کرد چین در حالی از همان ابتدا بازار ووهان و حیواناتی چون خفاش را منشا ویروس اعلام کرده بود که نخستین افراد مبتلا به این ویروس با بازار ووهان ارتباطی نداشتند. از این رو در شرایط فعلی پس از بررسی‌های متعددی که انجام شده بخواهیم بگوییم بازار ووهان منشا ویروس کرونا است، گفته‌ای بسیار اشتباه محسوب می‌شود. وی تاکید کرد یک گزینه منطقی وجود دارد ‌و آن هم این است که این ویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون نشت پیدا کرده کرده است.

منشا ویروس کرونا

ادعای پروفسور کلایو همیلتون در شرایطی قوت می‌گیرد که اخیرا مجله اشپیگل گزارشی را منتشر کرده که طبق آن رئیس جمهور چین با رئیس سازمان بهداشت جهانی در زمان شیوع ویروس کرونا تماسی را برقرار گرفته بوده و شی جین پینگ از تدروس آدهانوم خواست تا موضوع انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را با تاخیر اعلام کنند؛ چنین تاخیری موجب شد تا بسیاری از کشورهای جهان خطر جدی این ویروس را با 3 تا 4 هفته تاخیر متوجه شوند.

هملیتون در ادامه گفته‌های خود اعلام کرد یک زن در آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین به ویروس کرونا مبتلا شده و آن را به بیرون منتقل کرده است. طبق گفته همیلتون در واقع نخستین بیمار مبتلا به این ویروس یا بیمار صفر کرونا همین زن محسوب می‌شود، اما در حال حاضر نمی‌توان او را پیدا کرد و به نظر می‌رسد وی را از روی زمین محو کرده‌اند، اما همچنان افرادی برای پیدا کردنش در تلاشند. تا به امروز در مورد منشا ویروس کرونا گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح شده است، اما تا انتشار گزارش‌های رسمی و نهایی باید منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. معلومه تو آزمایشگاه درست کرده اینا یه عمره دارن از این جک جونورا میخورن

  2. جنگ بیولوژیکی باشه کشور های دیگه ولش نمیکنن

  3. لعنت بر چین دشمن بشریت

    همه میگن کار چین بوده بعد اینجا میگن مهندسی شده نیست