فضا

تماشا کنید: 35 نکته جالب در مورد فضا که نمی‌دانستید

دانشمندان و آژانس‌های فضایی همواره به دنبال کشف حقایق بیشتری در مورد جهان هستی هستند. در این ویدیو به 35 نکته جالب درباره فضا اشاره می‌کنیم.

جهان هستی آنقدر وسیع و پیچیده است که بزرگترین دانشمندان نیز نمی‌توانند آن را به طور کامل درک کنند. انسان همواره به دنبال کشف حقایق و جزئیات بیشتری درباره جهان هستی است و روز به روز به دانش ما درباره این فضای بی کران بیشتر می‌شود، اما هر چقدر هم دانش کسب کنیم باز هم فقط به اندازه سر سوزن از شگفتی‌های آن باخبر می‌شویم.

در حال حاضر ناسا و آژانس‌های فضایی و حتی شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس با جدیدترین تکنولوژی‌ها و به کمک بزرگترین دانشمندان و محققان سعی می‌کنند از دورترین نقاط کهکشان‌ها نیز اطلاعاتی را به دست بیاورند و در همین راستا کاوشگرهایی را به سیاره‌های دیگر مانند مریخ فرستاده‌اند. به همین دلیل هر روز و هر سال اطلاعات ما از آنچه در فضای بی کران می‌گذرد، بیشتر می‌شود.

در این ویدیو که امروز در گجت تی وی برایتان آماده کرده‌ایم، می‌خواهیم 35 نکته جالب و شگفت‌انگیز در مورد فضا که احتمالا نمی‌دانستید را به شما بگوییم. مثلا آیا می‌دانستید ماه به شکل کروی کامل نیست و تا حدودی شبیه تخم مرغ است؟ یا می‌دانستید خورشید 400 برابر بزرگ‌تر از ماه و 400 برابر دورتر از قمر زمین است و به همین دلیل خورشید و ماه از زمین به یک اندازه دیده می‌شوند. پس اگر می‌خواهید ببینید در جهان هستی چه می‌گذرد، شما را به تماشای ویدیوی زیر دعوت می‌کنیم.

ویدیوی 35 نکته درباره فضا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. حاضر ام تمام دول ام رو بدم و برم روی اون سیاره زندگی کنم

  2. یه مقاله راز آلود و جالب

  3. مرسی خوب بود. من که برنامه نویسم اما به فضانوردی هم علاقه بیشتری دارم

  4. بسیار عالی
    فوق العاده بود و لذت بردم

  5. بخدا اگر 100 میلیارد هم بهم بدن، من پام رو برای 1 ساعت بزارم بیرون از کره زمین!

    با سپاس