موبایل سونی

آمار فروش گوشی های سونی بدتر از همیشه؛ سقوط آزاد ادامه دارد!

آمار فروش گوشی های سونی در سه ماهه نخست سال 2020 منتشر شد و نتایج اصلا امیدوارکننده نیست. کمپانی Sony در این بازه زمانی، فقط 400 هزار گوشی هوشمند فروخت!

تا جایی که به یاد داریم، آمار فروش گوشی های سونی هیچ‌وقت تا این حد پایین نبوده؛ نمودار زیر هم نشان می‌دهد که فروش 400 هزار واحدی در یک دوره سه ماهه، طی 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

آمار فروش گوشی های سونی

همچنین در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، کمپانی ژاپنی کاهش فروش 64 درصدی را تجربه کرد که بیشترین سقوط در این کاتگوری محسوب می‌شود. آخرین باری که آمار فروش گوشی های سونی نسبت به سال قبل با رشد همراه بود، به سه ماهه دوم 2017 بازمی‌گردد.

گزارش جدید نشان می‌دهد که این کمپانی در سال مالی 2019 تنها موفق به فروش 3.2 میلیون گوشی موبایل شد؛ در حالی که این رقم در سال مالی 2018 به 6.5 میلیون دستگاه می‌رسید. مشخص است که حداقل در سه سال گذشته، سونی با شیبی تند رو به پایین حرکت کرده و برای تغییر جایگاه خود در بازار، باید جان تازه‌ای به سری اکسپریا ببخشد. البته سران کمپانی به اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا 10 مارک 2 امید زیادی بسته‌اند؛ گوشی هایی که در حال ورود به بازار هستند.

آمار فروش گوشی های سونی

ناگفته نماند که سونی از فعالیت عادی کارخانه‌های خود در چین و تایلند خبر داده؛ ولی ظاهرا شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی از تامین کنندگان این کمپانی را در مالزی و فیلیپین مختل کرده است. این موضوع می‌تواند روند عرضه محصولات جدید سونی را با کندی یا تاخیر همراه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بابا دیگه الان کی سونی میخره

  2. من واقعا از کوشی های سونی خوشم میاد و هنوز ام این حس ادامه داره

  3. شتریه که در خونه همه می خوابه

    به زودی هم میاد در خونه اپل می خوابه

    مثل روز روشنه

    با سپاس

  4. خاک تو سرت سونی چرا داری گند می زنی چرا دل بعضی ها که برات میمیرند رو ناامید می کنی منظورم amerهست برید همون هواوی و شیایومی و اگر پیدا کردید ریلمی بگیرید خیلی بهترن