آنریل انجین 5

موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 رسما رونمایی شد

شرکت اپیک گیمز سرانجام از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 – Unreal Engine 5 با انتشار یک دموی تکنیکی بر روی کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد.

دموی تکنیکی موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 نشان می‌دهد که بر روی کنسول‌های نسل بعدی همانند پلی استیشن 5، باید منتظر چه گرافیکی باشیم. هدف شرکت اپیک گیمز از ساخت این موتور، دستیابی به فوتورئالیسم بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کیفیتی در حد و اندازه گرافیک CG آثار سینمایی و حتی زندگی واقعی ارائه دهد. بر اساس دموی منتشر شده می‌توان با قاطعیت گفت که آن‌ها به هدف خود رسیده‌اند.

نسل جدید گرافیک بازی‌ها با آنریل انجین 5 – Unreal Engine 5

شرکت اپیک، این دموی قابل بازی را با نام لومن در سرزمین نَنایت (Lumen in the Land of Nanite) عرضه کرد تا دو تکنولوژی جدید را به رخ بکشد، این دو تکنولوژی در دسترس توسعه دهندگانی که قصد ساخت بازی با موتور Unreal Engine 5 را دارند، قرار خواهد گرفت و درهای تازه‌ای را برای آن‌ها باز می‌کند. تکنولوژی نَنایت به سازندگان و هنرمندان اجازه می‌دهد تا هر میزان جزئیات که می‌خواهند را در دنیای بازی قرار دهند. با تشکر از این فناوری، حالا دیگر محدودیتی در زمینه حافظه یا فاکتورهای دیگر، وجود ندارد.

آنریل انجین 5

تکنولوژی دیگر این موتور، لومن نام دارد که در واقع یک سیستم نورپردازی جدید است. همان طور که در این دمو نشان داده شد، نورپردازی در سطح تازه و واقع‌گرایانه‌تری انجام می‌پذیرد. آن‌هایی که تا اینجا از گرافیک‌های نسل بعدی چندان راضی نبوده‌اند؛ بدون شک از گرافیک ارائه شده توسط این موتور حیرت‌زده خواهند شد. آنریل انجین 5 ثابت می‌کند که بازی‌های نسل بعدی، از نظر بصری و کیفیت گرافیکی، فاصله معناداری با آثار کنونی خواهند داشت.

آنریل انجین 5

با این حال، این موتور حداقل تا اطلاع ثانوی مورد استفاده استودیوهای بازی سازی قرار نخواهد گرفت. طبق اعلام اپیک، در حال حاضر، این موتور آنریل انجیل 4 است که برای ساخت آثار پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس مورد استفاده قرار گرفته و انتظار می‌رود که نسخه پنجم در سال 2021 به طور کامل، آماده عرضه شود. آن طور که به نظر می‌رسد، از زمان ورود Unreal Engine 5، شاهد یک جهش گرافیکی عظیم در آثار نسل بعد خواهیم بود.

آنریل انجین 5

اپیک همچنین وعده داده که بازی محبوب فورتنایت نیز در اواسط سال 2021 با موتور آنریل 5 عرضه خواهد شد. این بازی هرگز در زمینه گرافیکی ساختارشکن نبوده است و باید دید این موتور قدرتمند، چه تاثیری بر روی آن می‌گذارد. جزئیات بیشتر در مورد این تغییر موتور گرافیکی، در سال آینده اعلام خواهد شد.

موتور Unreal Engine 5 تا اینجا خیره کننده ظاهر شده است و باید دید عناوین آتی تا چه اندازه می‌توانند از فناوری‌های جدید آن سود ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*