معایب رنو ساندرو استپ وی

معایب رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک و دنده ای را بشناسید

رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک و دنده ای یکی از خودروهای محبوب بازار است. اکنون قصد داریم معایب این هاچ بک کراس پارس خودرو را بررسی کنیم.

رنو ساندرو استپ وی را باید مدل قدبلند رنو ساندرو معمولی دانست که شرکت پارس خودرو آن را برای نخستین بار در سال 1395 روانه بازار کرد. این خودرو نسبت به رقبای چینی خود از کیفیت فنی بسیار بالایی بهره می‌برد و همین موضوع باعث شد تا آنچنان معایب آن به چشم مشتریان نیاید. تولید رنو ساندرو استپ وی به دلیل مشکلات تحریمی و خروج شرکت رنو از ایران در سال 98 متوقف شد. در ادامه قصد داریم شما را با معایب این خودرو فرانسوی آشنا کنیم.

آشنایی با معایب رنو ساندرو استپ وی

کمبود امکانات رفاهی

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی در حالی به بازار ایران عرضه شد که در واقع شرکت رومانیایی داچیا به عنوان زیرمجموعه رنو فرانسه آن را به تولید رسانده است. در واقع شرکت داچیا وظیفه تولید مدل‌های ساده و اقتصادی محصولات رنو را بر عهده دارد و به همین دلیل محصولات داچیا که به بازار ایران عرضه شده‌اند، از امکانات رفاهی و ایمنی محدودی بهره می‌برند.

از طرفی نسل اول ساندرو استپ وی به بازار ایران عرضه شده که تاریخ عرضه آن در بازارهای جهانی به سال 2009 مربوط می‌شود.  از این رو نمی‌توانیم از این خودرو انتظار داشته باشیم که با محصولات جدید چینی به رقابت بپردازد. این موارد باعث شده‌اند که رنو ساندرو استپ وی در بازار ایران دارای امکانات رفاهی بسیار کمی باشد و با چنین شرایطی باز هم مشتریان برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازند.

قدیمی بودن طراحی ظاهری

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده رنو ساندرو معمولی محسوب می‌شود. همچنین رنو ساندرو معمولی نیز مدل هاچ بک تندر 90 یا لوگان به شمار می‌رود که نسل اول رنو لوگان در سال 2004 توسط داچیا به بازار عرضه شد. 5 سال بعد شرکت داچیا در سال 2009 رنو ساندرو و ساندرو استپ وی را طبق نسل قدیم رنو کلیو تولید و روانه بازار کرد. در حال حاضر بیش از 10 سال از معرفی نسل اول ساندرو استپ وی می‌گذرد و به همین دلیل نسبت به رقبای چینی خود دارای ظاهر قدیمی است. البته داچیا نسل دوم و سوم ساندرو استپ وی را تولید کرده است، اما در بازار ایران فقط نسل اول و قدیمی آن وجود دارد.

نفوذ صدا به کابین

رنو ساندرو استپ وی

پس از خرید خودرو ساندرو استپ وی و بعد از مدت کوتاهی با نخستین عیب این خودرو آشنا خواهید شد و آن هم نفوذ صدای موتور به کابین است. میزان نفوذ صدای موتور به کابین با افزایش دور موتور و سرعت خودرو افزایش پیدا می‌کند و در مدل‌های اتوماتیک به دلیل 4 دنده بودن گیربکس، موتور بیش از حد گاز می‌خورد و صدای موتور بسیار آزار دهنده خواهد بود. به دلیل ضعیف بودن عایق‌بندی علاوه بر صدای موتور، صدای اطراف نیز به کابین نفوذ کرده و نارضایتی مالکان را به دنبال داشته است.

 نامتعارف بودن مصرف سوخت

رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی را باید یک خودرو اقتصادی دانست که با هدف جذب نگاه مشتریان به بازارهای مختلفی عرضه شده است، اما مصرف سوخت آن اقتصادی نبوده و مالکان مدل اتوماتیک این خودرو در رانندگی در فضای شهری از نامتعارف بودن مصرف سوخت آن خبر داده‌اند.

ساندرو استپ وی اتوماتیک به صورت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 8.3 لیتری را به همراه دارد که این میزان در جاده‌های درون‌شهری به ازای هر 100 کیلومتر حدود 11 لیتر است. به همین دلیل ساندرو استپ وی در برابر رقیبی چون پژو 207 اتوماتیک ضعیف‌تر بوده و در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت بنزین باید هنگام خرید به نامتعارف بودن مصرف سوخت ساندرو استپ وی توجه ویژه داشت.

بالا بودن قیمت

رنو ساندرو استپ وی

قیمت بالا یکی دیگر از معایب رنو ساندرو استپ وی است. همانطور که اشاره شد ساندرو استپ وی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود و برای جذب نگاه مشتریان متوسط به بازار عرضه شده است، اما باز هم قیمت این خودرو در بازار ایران زیاد بوده و حتی محبوبیت آن در بازار باعث افزایش قیمت آن شده است؛ به بیانی دیگر افزایش تقاضا برای خرید ساندرو استپ وی باعث شد تا واسطه‌ها و دلالان از محبوبیت این خودرو سوءاستفاده کرده و قیمت آن را به میزان چشمگیری افزایش دهند. همچنین پس از این که شرکت رنو از ایران رفت و تولید ساندرو استپ وی نیز متوقف شد، قیمت این خودرو باز هم روند افزایشی پیدا کرد.

نتیجه

ساندرو استپ وی به عنوان یک هاچ بک کراس که توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شده بر خلاف سایر بازارهای جهانی دارای قیمت زیادی بوده و نمی‌توان آن را در بازار ایران یک خودرو اقتصادی دانست. این خودرو از لحاظ ایمنی و کیفت ساخت در سطح بالایی قرار دارد، اما طراحی آن قدیمی بوده و امکانات آن نسبت به خودروهای هم‌رده بسیار محدود است که همین موارد مشتریان را به سمت خرید خودروهای دیگری سوق داده است.

در رنج قیمتی ساندرو استپ وی می‌توان به دنبال خودروهایی با جذابیت ظاهری و امکانات متعدد بود؛ برای مثال خودروهایی چون چانگان CS35، ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 60 می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. البته کارشناسان این خودروهای چینی را از لحاظ کیفیت ساخت پایین‌تر از رنو استپ وی می‌دانند، اما از لحاظ طراحی، امکانات رفاهی و ایمنی در سطح بالاتری قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. معیب اش نسبت به این خودرو های سایپا هیچ هیچه

  2. از لحاظ موتور حرف نداره، جا دار هم هست، قیافه اش هم قابل قبوله، آپشن و طراحی داخلی ضعیف، ولی در کل نسبت به قیمتش خوبه ، بهتر از ۲۰۷، امثال اونه

    • از لحاظ موتور حرف نداره!!!!!

      1598 سی سی و فقط 105 اسب بخار!!! با مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر با وجود وزن 1100 کیلیویی!!!

      موتور فاجعه هستش!!!

      شما می گی موتورش خوبه!!!

      آشغال دایچا رومانی هستش

      با سپاس

  3. به نظر من این ماشین رو با هیچ ماشینی نمیشه مقایسه کرد فقط فقط با تراکتور از لحاظ موتوری بخوای تعریف کنی که هیچ موتوری به موتور پراید نمیرسه روغن هم توش نریزی بازم کار میکنه

  4. سه تا مشکل داره شتابش خیلی کم دوم جعبه دنده چهار سرعته که اصلا پاسخ گو نیست سوم مصرف سوخت بالا داخل شهر ده و یازده لیتر خارج شهر هفت و هشت لیتر کیفیت ساختش به نظر من با برلیانس فرقی نداره برلیانس هم ارزون تره، امکانتش و ظاهرش بهتره

  5. استپ وی دنده ای مصرف سوختش کمه درحدود۶/۵تا ۷ ولی استپ وی اتومات ۸ الی ۹ میسوزونه درکل گیربکس اتوماتها به نسبت اونی که کارخانه نوشته بیشر میسوزونه و شتابشم از استپ وی دنده ای یکی دوثانیه کندتره . هزینه نگهداری اتوماتها هم به نسبت دنده ای ببشتره. خدایی حیف نیست استپ وی دنده ای