استفاده مدیر عامل شیائومی از آیفون

استفاده موسس و مدیر عامل شیائومی از یک گوشی آیفون جنجالی شد!

لی جون – Lei Jun یکی از موسس‌ها و مدیر عامل کنونی شرکت شیائومی است. استفاده مدیر عامل شیائومی از آیفون به منظور ارسال پیام در Weibo جنجال زیادی به پا کرد.

محصولات شرکت اپل در کشور چین، بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشی هوشمند در دنیا، طرفداران زیادی دارند، به همین دلیل استفاده از آیفون اغلب توسط افراد سرآمد در این کشور تعجبی نیست. با این حال، اگر این فرد سرآمد و خاص مدیر عامل یکی از بزرگترین گوشی‌سازان چینی باشد، موضوع تعجب‌آور خواهد شد!

مدیر عامل شیائومی آقای لی جون، چندی پیش در صفحه این شرکت در شبکه اجتماعی چینی Weibo یک پست منتشر کرد. گویا ویبو نیز شبیه توئیتر، حین استفاده از نسخه موبایل، نوع دستگاه را ذکر می‌کند. در کنار پست لی جون استفاده از یک آیفون به منظور ارسال آن ذکر شد و او را به دردسر انداخت.

ارسال پیام با آیفون توسط مدیر عامل شیائومی

Lei Jun

ویبو معمولا مدل یک گوشی را در صورت استفاده از نسخه موبایل آن تشخیص می‌دهد. این ویژگی همواره یکی از روش‌های پی بردن به قرارگیری یک گوشی چینی جدید در دست توسعه، بوده است.

آقای لی جون با انتشار پستی در Weibo کاربران را به خرید و مطالعه تعدادی کتاب تشویق کرد. این پست به خودی خود جنجالی نیست و نباید انتقادی در پی داشته باشد، اما مشکل، نوع گوشی مورد استفاده برای ارسال پیام بود! بعد از آن، تعدادی از کاربران نظرات خود درباره این اتفاق را در صفحه شخصی‌شان به اشتراک گذاشتند.

استفاده مدیر عامل شیائومی از آیفون

آقای لی جون خیلی سریع پست را حذف کرد. پت جوتنگ (Pan Jiutang) به عنوان یکی از همکاران شیائومی خیلی زود به دفاع از موسس و مدیر عامل شیائمی برخواست. او هر ادعایی را منافقانه توصیف و اعلام کرد مدیر یکی از بزرگترین گوشی‌سازان دنیا، هرگز از محصولات شرکت‌های رقیب نظیر سامسونگ و اپل استفاده نکرده است. او همچنین اعتراف کرد ایده اولیه برخی نوآوری‌ها در ابتدا کپی‌برداری می‌شوند، اما به شکلی بهتر بهبود پیدا کرده و در نهایت محصولی متفاوت ارائه خواهد شد

گفتنی است مدت‌ها پیش، موسس هواوی بزرگترین گوشی‌ساز چینی، اکوسیستم اپل را تشویق کرده بود. حتی مدیر عامل شرکت گوشی‌ساز چینی ریلمی نیز چندی پیش یک توئیت با استفاده از آیفون ارسال کرد. لی نان (Li Nan)، مدیر اجرایی قبلی شرکت میزو، بعد از ترک این شرکت یک گوشی آیفون خریداری کرد.

استفاده مدیر عامل شیائومی از آیفون

لی جون مدت‌ها پیش اعلام کرده ممنوعیتی برای عدم استفاده از گوشی‌ های هوشمند دیگر برندها توسط کارمندان عادی و حتی مدیران ارشد شیائومی وجود ندارد. با این حال استفاده مدیر عامل شیائومی از آیفون از نظر کاربران طرفدار این برند ناخوشایند بوده و حس بدی به آن‌ها القا خواهد کرد؛ اگر گوشی های شیائومی مناسب هستند، چرا مالک اصلی این شرکت از یکی از آن‌ها استفاده نمی‌کند؟