فروش پلی استیشن 4

فروش پلی استیشن 4 از مرز 110 میلیون دستگاه عبور کرد

حتی کنسول پلی استیشن 5 هم باعث افت فروش پلی استیشن 4 – PlayStation 4 نشده است و این کنسول محبوب به موفقیت‌های دیوانه‌وار خود ادامه می‌دهد.

در حالی که همه منتظر معرفی رسمی کنسول پلی استیشن 5 هستند، پلی استیشن 4 با قدرت به فروش ادامه می‌دهد و حالا توانسته رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند.

فروش پلی استیشن 4 به مرز 110 میلیون دستگاه رسید

طبق اعلام شرکت سونی، فروش پلی استیشن 4 از مرز 110.4 میلیون دستگاه عبور کرده است. این بدین معناست که کنسول مذکور به طور میانگین، 15.7 میلیون دستگاه در هر سال فروخته است، رقمی خیره کننده و شاید فراتر از انتظار.

در چند مدت اخیر، اکثر آمار فروش منتشر شده، پیرامون کنسول نینتندو سوییچ بوده است. با توجه به شیوع کرونا ویروس و گرایش همیشگی خانواده‌ها به نینتندو سوییچ، این کنسول با افزایش فروش قابل توجهی رو به رو شد. از آن جایی که اطلاعاتی پیرامون فروش PS4 منتشر نشده بود، نمی‌توانستیم در این رابطه اظهار نظر کنیم اما حالا طبق آماری که اخیرا انتشار یافته، می‌توان گفت که سونی هم در این دوره، وضعیت مناسبی را تجربه کرده است.

از سال 2016، فروش سالیانه PlayStation 4 سیر نزولی داشته، اتفاقی که البته بدیهی است. با این حال، در سال گذشته، 17.8 میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رفت. با اینکه در آخرین سال از نسل فعلی کنسول‌ها هستیم و پلتفرم‌ها معمولا کمترین میزان فروش را تجربه می‌کنند اما سونی موفق شده 13.6 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند که قابل توجه است.

فروش پلی استیشن 4

کنسول PS4 با فروش 110.4 میلیون دستگاه، به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ یعنی پلی استیشن 2 با 155 میلیون دستگاه نمی‌رسد اما با قدرت در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و به راحتی از رکورد کنسول‌های PS1 و وی (wii) عبور می‌کند.

فروش این کنسول شاید به دلیل کرونا ویروس افزایش پیدا کرده باشد اما بعید است که در نهایت به پلی استیشن 2 برسد. پرفروش‌ترین سال این کنسول، سال 2016 بود که 20 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت. پلی استیشن 4 باید حداقل 40 میلیون دستگاه دیگر در سال جاری بفروشد تا به پرفروش‌ترین کنسول تبدیل شود و با ورود پلی استیشن 5، این مسئله غیرممکن به نظر می‌رسد.

سونی در این میان یک رکوردشکنی دیگر هم کرده: 51 درصد فروش نرم افزاری آن‌ها به صورت دیجیتالی بوده است و این اولین بار در تاریخ است که فروش دیجیتال بازی‌ها از فروش فیزیکی، پیش می‌افتد.

سونی به زودی PS5 را عرضه می‌کند و به نظر می‌رسد که بتواند موفقیت نسل قبل را تکرار کند با این تفاوت که شروع آرام‌تری خواهد داشت. به دلیل هزینه بالای ساخت، این شرکت اعلام کرده که کنسول جدید خود را به صورت انبوه وارد بازار نخواهد کرد و در ابتدا تنها تعدادی محدودی از آن در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سونی هر چقدر توی گوشی بد ظاهر شده اینجا خوب ظاهر شده

  2. حالا فهمیدم
    چقدر این صنعت بازی سازی پول ساز و عالیه

  3. کاملا مشخص بود،تبریک به طرفداراش👏👍

  4. البته پلی 4هنوزم شاخه….