تلویزیون های اینترنتی

ترافیک اینترنت برای تلویزیون های اینترنتی رایگان نخواهد بود

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری اعلام کرد ترافیک اینترنت از این پس برای تلویزیون های اینترنتی رایگان نخواهد بود و تعرفه آن به صورت کامل محاسبه خواهد شد.

محمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری عنوان کرد با توجه به نارضایتی کاربران در خصوص نحوه محاسبه ترافیک سرویس‌های تلویزیون ‌های اینترنتی و رسانه‌های تعاملی (VOD)، اپراتورها تصمیم گرفتند تا دیگر طرح ترافیک رایگان اینترنت را برای این سرویس‌ها اجرا نکنند.

محاسبه ترافیک اینترنت برای تلویزیون های اینترنتی

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری در ادامه بیان کرد:

برخی از شبکه‌های اینترنتی نمایش خانگی (VODها) اشتراک سرویس خود را به کاربر می‌فروشند. نحوه ارائه این سرویس به این شکل است که اگر کاربر یک اشتراک ماهانه و یا هفتگی بخرد، اپراتور اینترنت باید ترافیک اینترنت او را در زمانی که از اشتراک سرویس VOD استفاده می‌کند به شکل نیم بها محاسبه کند، اما اگر کاربری اشتراک نداشته باشد، توافقی که برخی از VODها با اپراتورهای اینترنت دارند این است به جای این که کاربر اشتراک خریداری کند، بتواند با پرداخت تعرفه کامل اینترنت، از سرویس VODها استفاده کند. اما زمانی که کاربر اشتراک سرویس VOD را خریداری کرده است، حتما باید ترافیک وی به صورت یک دوم محاسبه شود. بنا بر این بوده است که این موضوع اطلاع رسانی شود.

محمد امامی در ادامه بیان کرد هنگامی که ترافیک اینترنت سرویس‌های VOD به صورت رایگان محاسبه می‌شد، اگر کاربران اشتراک سرویس پخش فیلم و نمایش این شبکه‌ها را تهیه کرده بودند، به پرداخت هزینه اینترنت نیازی نداشتند، اما در حال حاضر این سیاست تغییر پیدا کرده و اپراتورهای اینترنت سیاست ترافیک رایگان را برای کاربران سرویس‌های VOD اجرا نخواهند کرد.

این مقام مسئول در رگولاتوری در ادامه تاکید کرد در گذشته بر اساس موافقتنامه VODها با اپراتورها، ترافیک اینترنت سرویس تقاضای ویدیو این سرویس‌ها به صورت رایگان محاسبه می‌شد و اینترنت کاربرانی که حق اشتراک این سرویس‌ها را خریداری می‌کردند، هنگام تماشای ویدیوها به صورت رایگان محسوب می‌شد، اما اکنون با تغییر این سیاست، ترافیک اینترنت کاربران به صورت کامل محاسبه خواهد شد.