لیفان ۸۲۰

لیفان ۸۲۰ ؛ ماه عسلی که زود تلخ شد

شرکت لیفان به عنوان یکی از اولین شرکت‌های چینی که خودروهایش در شرکت کرمان موتور مونتاژ و عرضه می‌شد، در ایران شناخته شده است. اما این کمپانی هیچ‌گاه در ایران نتوانست خودرویی خاص و در کلاس بالا تولید کند. با این ‌حال از همان ابتدا به دلیل تازه بودن خودروهای چینی و قیمت مناسب‌، توانستند بازار نسبتا موفقی را تجربه کنند. اما از زمانی که کرمان موتور با شرکت جک، دیگر خودروساز مشهور چینی، قرارداد بست اختلاف‌های این دو نیز با هم آغاز شد. لیفان معتقد بود که کرمان موتور تمرکزش را بر تبلیغات و بازاریابی محصولات جک قرار داده و در معرفی محصولات لیفان کوتاهی می‌کند.

ماجرای حضور لیفان در ایران

بعد از موفقیت فروش جک J5 و S5، کرمان موتور در ادامه تجربه کار با شرکت‌های چینی به سراغ شرکت هایما رفت. با اینکه هایما در نهایت از شرکت ایران خودرو سر درآورد، اما مشکلات لیفان و کرمان موتور حل نشد. در میانه این مشکلات شرکت کرمان موتور لیفان ۸۲۰ را رونمایی کرد. لیفان ۸۲۰، سدان خوش ترکیب و خوش ساختی بود که از همان ابتدا مورد توجه بازار خودرو قرار گرفت. پیش از آن کرمان موتور شکست لیفان X50 را تجربه کرده بود و همین امر آتش اختلافات لیفان و کرمان موتور را شعله‌ورتر کرد. تبلیغات برای فروش لیفان ۸۲۰ برخلاف x50 بسیار خوب بود و نتیجه هم هر دو طرف داستان را راضی کرد.

کرمان موتور معتقد بود که مشکلاتش با لیفان به دلیل کم‌کاری این شرکت نیز بوده است. وقتی هم که شرکت لیفان نتوانست به موقع قطعات لیفان ۸۲۰ را به ایران تحویل بدهد، این ادعای کرمان موتور ثابت و در نتیجه چرخه تولید کند و کندتر و در نهایت کاملا متوقف شد. در نقطه مقابل شرکت جک به تمام تعهداتش در زمینه تأمین قطعات پایبند بود و کرمان موتور را برای ادامه همکاری ترغیب کرد. لیفان بعد از کرمان موتور به سراغ شرکت بم خودرو رفت، اما همکاری با این شرکت هم ادامه پیدا نکرد. شرکت لیفان به دنبال فرصتی بود که به طور مستقل در ایران فعالیت کند و در کنار هیچ خودروساز چینی دیگری نباشد. بعد از خروج آمریکا از برجام، رسما لیفان از ایران خارج شد و کرمان موتور هم فقط به عرضه خودروهای باقی مانده از این برند در بازار پرداخت.

لیفان ۸۲۰ چگونه خودرویی است؟

لیفان ۸۲۰، سدان خانوادگی متوسط و نسبتا خوش چهره‌ای بود که شرکت کرمان موتور توانست با تبلیغات مؤثر خود، فروش ابتدایی خوبی برایش رقم بزند. طراحی ظاهری این خودرو یکی از مواردی بود که خریداران را جذب خود کرده بود. کابین لیفان ۸۲۰ اما بر خلاف طراحی ظاهری خوب این خودرو، کیفیت متریال پایینی دارد. لیفان ۸۲۰ از پیشرانه نسبتا قدرتمندی هم برخوردار است. پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار که در نگاه اول وسوسه‌انگیز بود. اما بعد از سواری با این خودروی چینی متوجه ضعف پیشرانه و شتاب کند آن خواهید شد. از نظر امکانات رفاهی هم طبق روال خودروهای چینی، امکانات خوبی را در این خودرو هم شاهد هستیم. کروز کنترل، سانروف، صندلی مجهز به گرمکن و سنسورهای مختلف این سدان چینی را از بسیاری تولیدات هم قیمت در آن زمان متمایز می‌کرد. از نظر ایمنی هم لیفان ۸۲۰ تقریبا در جایگاه خوبی است. ۶ کیسه هوا در کنار سیستم‌های ترمز و پایداری متنوع، سنسور دنده عقب و سیستم ضد سرقت از جمله امکانات خوب این خودرو است. اما ستاره‌های ایمنی لیفان ۸۲۰ هم مانند دیگر خودروهای چینی از خود کشور چین دریافت شده‌اند.

آیا خریداران از خرید لیفان ۸۲۰ راضی هستند؟

بسیاری از خریداران لیفان ۸۲۰، از هندلینگ خوب، نرمی و راحتی خودرو، مصرف مناسب و امکانات رفاهی آن ابراز رضایت می‌کنند. اما از طرف دیگر بسیاری از افراد جنس نامناسب متریال به کار رفته در کابین، شتاب ضعیف خودرو و قطعات بی‌کیفیت فنی آن ابراز نارضایتی داشته‌اند. در مجموع با توجه به حضور خودروهای دست‌دوم در این بازه قیمتی و همچنین نبود قطعات یدکی، لیفان ۸۲۰ در بازار خودروهای دست‌دوم هم از اقبال خوبی برخوردار نیست.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اتفاقاً از بین ماشین های چینی خیلی ماشین خوبیه

  2. از نظر شخصی من ماشین خیلی خوب و عالی هست و از خیلی از این ماشین های توی بازار فعلی بهتره

  3. سوال الان اینجا اینه که چرا این مقاله ریپورتاژ آگهی هستش!!!

    خود تخریبی در ریپورتاژ آگهی مگر می شود؟؟؟

    دیگران تخریبی در ریپورتاژ آگهی مگر ممکن هست؟؟؟

    چند چندند با خودشون؟

    چند چندین با خودتون؟

    عجبا

    باید گریست!

    با سپاس