فیلم کوتاه دو با دو

فیلم کوتاه دو با دو : یک حکایت غم‌انگیز در مدح آزادی و حقیقت

فیلم کوتاه دو با دو یک اثر جالب توجه بر اساس نمایش‌نامه «دیکته» از غلامحسین ساعدی است که به مسئله حق‌طلبی و ماندن بر روی حرف درست می‌پردازد.

«دو با دو» در واقع حقیقتی تلخ است از تمام ناملایمات جوامع استبدادی و دیکتاتورمحور که انسان و نفس آدمی، کم‌ترین نقش را در آن‌ها ایفا می‌کند. اصرار بیش از اندازه معلم برای میخ‌کردن حرف خود در اذهان دانش‌آموزان و روییدن نهالی کوچک و سبز در میان برگ‌های خشکیده از ترس که نماد اعتراض پسرک قصه برای ماندن بر روی عقاید صحیح‌اش هستند، نوعی تضاد باورپذیر را در این فیلم کوتاه ایجاد می‌کند که با وجود تلخی گزنده‌اش، ستودنی است.

تماشای فیلم کوتاه دو با دو

دانلود با کیفیت 720p

دانلود با کیفیت 480p

دو با دو کوتاه است اما در همین مدت زمان اندک، به مخاطب اسیر در چنگال حکام مستبد، تلنگری اساسی زده و مدام تردید و چرایی می‌آفریند. به پای اعتقاداتت می‌مانی و برای اثبات آن حتی جان می‌دهی یا با روزمرگی‌های چرک دنیا کنار آمده و با دهان و چشم‌هایی بسته زنده به ‌گور شدن را ترجیح خواهی داد؟

مرگ پسرک قصه بزرگترین ضربه به تابوت ظالمان بود، او رفت، از میان مردمانی که می‌دیدند اما کور بودند، افرادی که حرف عقلشان حرف نان، شرفی دروغین، افتخاری سست بنیاد یا هر چیز دیگریست بجز انسانیت و درستی. پسرک رفت، اما یکی از شاگردان نوشت 2 + 2= 4 و همین کافیست برای آغاز فصل پایان استبداد. تماشای ای اثر کوتاه اما دوست‌داشتنی را از دست ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاش در متن به کارگردان و تهیه‌کننده که بابک انوری هستند هم اشاره می‌کردید
    یکی از بازیگران خردسال هم پسر مسیح علینژاد هست
    جدا از این موضوعات فکر نمیکردم یه وبسایت ایرانی درمورد این فیلم مطلب بنویسه

  2. عالیه این کلیب فوق العاده است
    یه عالمه درس توی این کلیپ هست