صنعت خودرو ایران

تمسخر صنعت خودرو ایران توسط سفارت کره شمالی

صنعت خودرو ایران همواره با انتقادات زیادی مواجه بوده و حتی در این بین سفارت کره شمالی نیز خودروسازی کشورمان را مورد تمسخر قرار داده است.

صنعت خودرو کشورمان طی هفته‌های گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای مورد انتقاد قرار گرفته است و اقشار مختلفی اعم از مردم و کارشناسان داخلی از وضعیت فعلی خودروسازی در ایران انتقاد کردند. این انتقادات با رسیدن قیمت پراید در بازار طی هفته گذشته به 90 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. اکنون در مورد عجیبی کانال تلگرامی منتسب به کره شمالی نیز به صنعت خودرو ایران طعنه زده است که در فضای مجازی حواشی زیادی را به همراه داشت. گفتنی است ما در این مقاله قصد بررسی وضعیت صنعت خودرو را نداریم و فقط ماجرای طعنه کره شمالی به صنعت خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کنایه کره شمالی به صنعت خودرو ایران

در زمانی که بسیاری از مردم ایران و کارشناسان صنعت خودرو را مورد انتقاد قرار دادند، کانال تلگرامی منتسب به سفارت کره شمالی در ایران پستی را با حالت تمسخرآمیز منتشر کرد و با کنایه به تولید خودرو در ایران نوشت:

ما ترجیح می‌دهیم تا زمانی که وسیله نقلیه مناسب و ایمن داخلی و بومی تولید نکرده‌ایم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم وگرنه برای مثال ساخت و فروش -البته گران- اتومبیلی چون پراید که جان ده‌ها هزار فارسی زبان را تاکنون گرفته است کار چندان پیچیده‌ای نیست.

صنعت خودرو ایران

انتشار این پست به دلیل حواشی پراید 90 میلیونی آنچنان مورد توجه قرار نگرفت، اما برخی از کاربران متوجه این طعنه کره شمالی به صنعت خودرو ایران شدند و با انعکاس آن در فضای مجازی، با واکنش‌های زیادی همراه شد. چنین واکنش‌هایی باعث شد تا کانال تلگرامی کره شمالی این پست را حذف کند، اما این کانال تلگرامی پست‌های دیگری را منتشر کرد که باز هم واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. متن یکی دیگر از این پست‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

برخی از “دوستان فارسی زبان”، برخی مطالب ما را “طعنه به ایرانیان” و موجب دلخوری دانستند که لازم است این سوء تفاهم به این نحو برطرف شود؛ خودرویی که در ایران با نام “پراید” شناخته می‌شود حاصل مهندسی و صنعت دولت‌های امپریالیستی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن و شرکت‌های “فورد، کیاموتورز و مزدا” می‌باشد (که طبعا غیر قابل اعتماد بوده) که خط تولید آن به یکی از شرکت‌های ایرانی فروخته شد؛ “فورد فستیوا” که از نسخه‌های اولیه همین خودرو می‌باشد در سال ۱۹۸۶ در آمریکا از سوی سازمان امنیت جاده‌های آن کشور به عنوان ناامن‌ترین خودرو تولیدش متوقف گردید.

صنعت خودرو ایران

کانال تلگرامی منتسب به کره شمالی در ایران پست دیگری را با هدف تقدیر از صنعت خودرو کشورش منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

اتومبیل Naenara ساخت شرکت Pyeonghwa Motors، خودروی ملی وطنمان که به دست توانای مهندسان و صنعتگران بومی در سال ۲۰۱۷ تولید شده است هم اکنون تحت مالکیت شخصی بسیاری از شهروندان کره‌ای می‌باشد؛ “نای نارا” خودرویی زیبا، ایمن، ارزان و البته کم مصرف که در مدل‌های مختلفی همچون سواری، جیپ، ون و مینی بوس عرضه شده است.

صنعت خودرو ایران

شما کاربران گجت نیوز می‌توانید نظرات خود را در خصوص طعنه کره شمالی به صنعت خودرو ایران در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. خوب واقعا ام جای مسخره کردن. داره

  2. والا فقط حقیقت رو گفتن اونم خیلی محترمانه وگرنه عن تر از پراید نداریم اونم با قیمت بسیار 🤬🤬🤬🤬

  3. مسایل داخلی کشور‌مون به خودمون ربط داره و کشوری حق دخالت در اش رو نداره
    ایران باید پیگیر این موضوع بشه

  4. طرف داره می گه چرا سیستم شما می زاره شما بمیرید!

    باید ماشین های ایمن به شما بده تا به زندگی زجرآورتون (دقیقا مثل مردم کره شمالی) ادامه بدید و در خدمت سیستم باشید!!!

    سفیر پدرسگ کره شمالی خوب بخون ببین چی می گم :

    بی شرف سالهاست که خون مردم کره شمالی رو تو شیشه کردید، زندگی یک بار مصرف میلیون ها انسان رو نابود کردید و فضای رعب و وحشت ایجاد کردید

    خانواده هزاران نفر که از زندان کره شمالی گریختند رو با کار اجباری و اعدام نابود کردید

    خدا ازتون نگزره بی شرف های خدا نشناس

    از خدا می خوام بلایی سر حکومت خونخوار و دیکتاتور کره شمالی بیاره که در تاریخ راجع بهش بنویسند

    کشورهای غربی شمایی از بهشت رو برای شهروندانشون پیاده کردند، این بی شرف ها شمایی از جهنم رو پدید آوردند

    کافر از خدا بی خبر

    خدا لعنتت کنه حروم زاده

    به زودی مردم کره شمالی بند بند استخوان های شما حرومی ها رو جدا می کنند و کشتنتون رو تا 100 روز طول می دهند! به راحتی نمی کشنتون، چنان زجرکشتون کنند که مرگ با اره برقی! براتون بشه آرزو!

    با سپاس

  5. بابد بهش جایزه بدن که طی این همه سال گذشته مسخره نکرده اینا رو

  6. ارع حقیقت تلخه..اخه چجوری میتونیم از خودرو سازای داخلی مون دفاع کنیم وقتی اونا بفکر منافع خودشون هستن.وقتی خودروی پراید که نزدیک چهل سال پیش تولیدش داخل سه کشور متوقف شد ب علت ناامن ترین خودرو…ولی الان داخل ایران به جایی رسیده که جونای ما ارزوی داشتنش رو دارن از بس گرون شده..چرا باید اینجوری باشیم که کشورای دیگه بهمون تیکه بندازن

  7. خب این انتقادها باعث میشه اینا بخودشون بیان نرن دیگه سمت پراید و تولیدشم متوقف کنن

    زیاد ناراحت نشین حرف حق تلخه

  8. ایران رو نابود کردند رفت

    در این 40 ساله هیچ چیز تولید نمی کنند

    و یک بی عقلی میاد می گه ما تولید کننده هستیم!!!

    و لینکش مشخص هست

    https://www.aparat.com/v/rskwR/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF_%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C_%D9%BE%D9%88%D8%B1_%3A_%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85_%D9%BE%D9%87%D8%A8%D8%A7%D8%AF_%DA%A9%D8%B4_%21%21_%28%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%29

    عزیزم شما بیا برای نجات صنعت کشور یک برف پاک کن پراید تولید کن! چرا پهباد کش تولید می کنی!!!

    فقط حرف های مفت می زنند و معلوم نیست دستگاهشون کار می کنه، چه طور کار می کنه، با چه کیفیتی کار می کنه!

    هنوز هیچ عکسی از اینکه یک ماهواره ایرانی از شهر تهران گرفته باشه رو صدا و سیمای میلی نشون نداده!

    بعدا می گن ما ماهواره فرستادیم هوا! خب منم می تونم یک جعبه کیس رو به اسم ماهواره با موشک های روسی بفرستم بالا

    باید گریست

    با سپاس

    • محمد جواد کلید واژه‌های شما خیلی مشکوکه:40 ساله… پهباد کش…موشک روسی… اگه واقعا به این چیزا اعتقاد داری تو هم مثل همون کسانی هستی که ایران رو در تاریخ دفن کردی. ایران هیچوقت شکست نخورده مگه یکی از داخل با دشمنان ایران هم آهنگ شده. شما بهتره که یک مشت از حق و یک مشت از باطل رو با هم مخلوط نکنی. تولیدات پراید مال خوده تفکرات امثال شماست (لیبرال و کسانی که برای یک لغمه نان سالها برای دشمنان ایران دم تکان داده اند) سامانه پدافند پهباد و تکنلوژی بشدت تاپ سکرت موشک های ماهواره بر مال بچهای همین سرزمینن به جز امثال شما! با این کلید واژه هایی که استفاده کردید احتمالا بعدش میخواید جای دیگه مسئله نژاد رو مطرح کنید تفرقه بندازید به نفع حکومت کسانی که 9 میلیون ایرانی رو کشتن تلاش کنید. شایدم کامنت شما از هیفا میاد! چون ما این جا با هیچ قومیتی مشکل نداریم و با تمام همسایگانمان دوستیم از افغانستان تا عراق و سوریه (سوريه کشوری است که زمانی ما دست گدایی موشک از کشورهای هم تفکر این شخص به ظاهر هموطن و خود باخته در مقابل فرهنگ غرب، دراز کردیم ندادن و سوریه تنها کشوری بود که فناوری پایه ساخت موشک را به ایرانی ها آموزش داد تا ایرانی ها بتوانند در مقابل حملات موشکی صدام عمل متقابل رو برای بازدارنگی انجام بدن.)مورد توجه دوستان کامنت دهنده از…

  9. چرا کروز را نمگیرن .حتما مستند اختاپوس را ببینید