تحریم هواوی توسط آمریکا

هواوی در پاسخ به تحریم آمریکا : این محدودیت‌ها صنایع مختلف جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

تحریم های آمریکا بر علیه هواوی هرچه رو به جلو می‌رویم، شدیدتر می‌شوند و حالا این کمپانی چینی رسما بیانیه‌ای در پاسخ به محدودیت‌های ایجاد شده توسط آمریکا منتشر کرده است.

اوایل سال جاری میلادی بود که دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد محدودیت‌هایی را برای هواوی ایجاد کند که فعالیت‌های این برند چینی در سطح جهان را محدودتر خواهد کرد. چندی پیش نیز رسما اعلام شد عمل به قانون منع ارسال چیپست های موبایل برای تمام کمپانی‌هایی که از تکنولوژی های ساخته شده توسط ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کند، الزامی است و آنها برای کار کردن با شرکت‌هایی نظیر هواوی، به یک اجازه‌نامه‌ی رسمی از دولت نیاز خواهند داشت.

تحریم هواوی توسط آمریکا

در رویداد Huawei Analyst Summit 2020 که ساعاتی پیش برگزار شد، این کمپانی چینی رسما به این محدودیت‌ها پاسخ داده و اعلام کرده است که تحریم ‌های آمریکا بر علیه هواوی می‌تواند چندین صنعت بزرگ جهان را تحت تاثیر قرار دهد. در جریان این کنفرانس که به طور زنده پخش می‌شد، مقامات هواوی اعلام کردند که این شرکت تمام قوانین و مقرراتی که در سال 2019 و در جریان اولین قانون منع تجارت ایجاد شده بودند را رعایت کرده است.

اما این تحریم‌های اخیر که مستقیما بر ضد هواوی تصویب شده‌اند، باعث شده که حالا این کمپانی چینی رسما به مخالفت با مقرراتی بپردازد که وزارت بازرگانی آمریکا آنها را وضع کرده است. به عقیده‌ی هواوی این محرومیت‌ها می توانند صنایع دیگر را نیز تحت فشار قرار دهند و دولت آمریکا این محدودیت‌ها را بدون توجه به تاثیرات و بازتاب‌های منفی که پیش‌تر نیز باعث نگرانی بسیاری از کمپانی‌ها و صنایع مختلف شده بود، وضع کرده است.

نابودی صنایع چند صد میلیون دلاری با تحریم هواوی توسط آمریکا

تحریم هواوی توسط آمریکا

اقدامات اخیر آمریکا باعث نادیده گرفتن صنایع بسیاری در سطح جهان خواهد شد و سه میلیارد کاربر هواوی نیز از جمله آنها هستند. طبق اعلام هواوی این اقدامات می‌تواند مانع گسترش تشکیلات، ارائه خدمات پس از فروش و عملیات‌های اجرایی در بیش از 170 کشور جهان شود. تحریم هواوی توسط دولت آمریکا شبکه‌ای از صنایع مختلف در سراسر جهان با ارزش بیش از صد‌ها میلیون دلار را متوقف خواهد کرد و بر کار بسیاری از صنایع در کشورهای کوچک و بزرگ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

هواوی تحریم‌های آمریکا را یک رفتار قلدرمابانه بر علیه خود می‌داند و اعلام کرده است که مقامات این کشور بهره‌گیری از قدرت خود در عرصه‌ی تکنولوژی، صنایع مختلف در خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا را نابود خواهد کرد؛ به بیان دیگر این سیاست‌های تبعیض آمیز بر علیه شرکت‌های چند ملیتی در خارج از مرزهای آمریکا عمل خواهد کرد.

تحریم هواوی توسط آمریکا

تحریم های آمریکا که باعث محدود شدن ارسال چیپست های موبایل توسط TSMC برای Huawei شدند نیز تاثیرات منفی گسترده‌ای خواهند داشت و هواوی باور دارد که این اقدام منفی می‌تواند اعتماد و همکاری مشترک در صنعت تولید قطعات نیمه هادی را تخریب کند؛ نکته‌ای که در صنایع دیگر نیز یک بخش کلیدی برای انجام تجارت‌های موفقیت‌آمیز است.

به بیان مدیران هواوی، در طولانی‌مدت اقدامات آمریکا بر علیه هواوی به خود آمریکا نیز ضربه خواهد زد و باعث ایجاد ‌بی‌اعتمادی در کمپانی‌های خارجی خواهد شد تا آنها دیگر برای کار کردن با زنجیره تامین آمریکایی و تکنولوژی‌های این کشور رغبتی نداشته باشند.