سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ایران طی ماه گذشته افزایش یافته است

سرعت اینترنت ایران بر اساس آمار وبسایت اسپید تست طی ماه گذشته ارتقا پیدا کرده است. در ادامه جدیدترین رتبه ایران در حوزه اینترنت موبایل و اینترنت ثابت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وبسایت SpeedTest به صورت ماهانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای مختلف را بررسی و منتشر می‌کند که طبق آن طی ماه گذشته سرعت اینترنت در بسیاری از کشورها ارتقا پیدا کرده است.

سرعت اینترنت ایران

طبق این بررسی، سرعت اینترنت موبایل ایران در اوایل اردیبهشت 99 به حدود 25.24 مگابیت برثانیه رسید و از این حیث ایران در رتبه 71 لیست ماهانه اینترنت موبایل کشورهای جهان قرار گرفت، در حالی که سرعت اینترنت موبایل در اوایل فروردین سال جاری 22.72 مگابیت برثانیه بود و ایران در جایگاه 79 این لیست قرار داشت.

بیشترین سرعت اینترنت موبایل در اختیار کره جنوبی و قطر

سرعت اینترنت ایران

بر اساس این آمار، در اوایل اردیبهشت متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان 30.89 مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود نیز حدود 10.50 مگابیت ثانیه بوده  که نسبت به ماه گذشته ارتقا پیدا کرده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل در کره جنوبی به 88.01 مگابیت برثانیه رسیده که این کشور را صدر لیست پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان قرار می‌دهد. پس از کره جنوبی قطر با سرعت دانلود 84.81 مگابیت برثانیه در جایگاه دوم قرار گرفته است. همچنین جایگاه سوم و چهارم به ترتیب در اختیار چین با سرعت 84.68 مگابیت برثانیه و امارات با سرعت 78.56 مگابیت برثانیه قرار دارد.

ارتقا سرعت اینترنت ایران در حوزه اینترنت خانگی

سرعت اینترنت ایران

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد سرعت اینترنت ایران ارتقا پیدا کرده و از 10.10 مگابیت برثانیه اوایل فروردین به سرعت 12.72 مگابیت برثانیه اوایل اردیبهشت 99 رسیده است. ایران از لحاظ سرعت اینترنت ثابت از جایگاه 153 به جایگاه 141 ارتقا پیدا کرده است.

پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان در اختیار سنگاپور 

سرعت اینترنت ایران

طی ماه گذشته سرعت جهانی دانلود اینترنت ثابت 74.74 مگابیت برثانیه و میانگین سرعت آپلود در جهان نیز 39.62 مگابیت برثانیه گزارش شده است که طبق آن سنگاپور برای کاربران خود اینترنت ثابت را با سرعت دانلود 198.46 مگابیت برثانیه ارائه می‌کند و در این حوزه در صدر لیست قرار دارد. پس از آن نیز هنگ‌کنگ با سرعت اینترنت ثابت 176.70 در جایگاه دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم نیز با سرعت 159.87 مگابیت برثانیه در اختیار تایلند قرار دارد.