نمایشگر گلکسی S21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

گلکسی S21 سامسونگ با نمایشگرهای اولد ارزان قیمت چینی تولید می‌شود

به تازگی گزارشی از نمایشگر گلکسی S21 سامسونگ – Samsung Galaxy S21 منتشر شده که خبر از تصمیم عجیب سامسونگ برای نحوه‌ی تامین نمایشگرهای سری گلکسی اس 21 می‌دهد.

همانطور که می‌دانید سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه کمپانی سامسونگ محسوب می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید پنل امولد و اولد با کیفیت بالا در سراسر جهان است و در بسیاری از گجت های هوشمند از نمایشگرهای اختصاصی سامسونگ استفاده می‌شود. حالا در یک گزارش عجیب مشخص شده است که گویا قرار است در تولید گلکسی اس 21 سامسونگ از نمایشگرهای اولد کمپانی چینی BOE استفاده شود!

در واقع دلیل اصلی استفاده از پنل‌های اولد تولید شده توسط BOE در سال 2021، کاهش هزینه‌ها در تولید پرچمدار جدید سامسونگ خواهد بود. طبق گزارش‌ها نمایشگرهای تولید شده توسط BOE ارزان‌تر هستند و پنل‌های آنها در حال حاضر کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. اگر این موضوع به حقیقت بپیوندد حالا پنل‌های اولد BOE علاوه بر مشتریان بزرگ جهانی، گوشی پرچمدار بزرگترین تولیدکننده‌ی پنل های نمایشی در سراسر جهان را نیز تامین خواهد کرد.

جالب است بدانید که سامسونگ مسئولیت تولید پنل‌های اولد خانواده آیفون‌های 12 اپل را نیز که قرار است در سپتامبر آینده رونمایی شود، بر عهده خواهد داشت و کمپانی چینی BOE نیز در کنار سامسونگ به جمع تامین‌کنندگان اپل خواهد پیوست.

از مشخصات گلکسی S21 سامسونگ چه می‌دانیم؟

نمایشگر گلکسی S21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

از دیگر مشخصات گلکسی S21 می‌توان به مجهز شدن تمام گوشی های این سری به پردازنده اسنپدراگون 875 اشاره کرد. در ماه‌های اخیر شکایت‌های مختلفی از سوی کاربران برای به‌کارگیری پردازنده ‌های اگزینوس توسط سامسونگ منتشر شده و حالا به نظر می‌رسد که این برند کره‌ای قصد دارد برای تامین مغز متفکر تمام مدل‌های سری اس 21، به سراغ تراشه‌های کوالکام برود.

در حال حاضر در برخی از بازارها گلکسی اس 20 با پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام و در برخی از بازارهای دیگر با اگزینوس 990 تولید شده توسط خود سامسونگ، فروخته می‌شود. تفاوت‌هایی در عملکرد پردازشی این دو مدل گزارش شده و به همین دلیل بیشتر کاربران که هزینه‌ی یکسانی برای خرید هر دو مدل می‌پردازند، خواهان پایان یافتن این مشکل هستند.

دوربین گلکسی اس 21 به سنسور 150 مگاپیکسلی مجهز می‌شود

طبق برخی از گزارش‌ها قرار است سامسونگ از یک سنسور قدرتمند 150 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی گوشی ‌های گلکسی اس 21 استفاده کند. فوکوس خودکار لیزری قرار است از روی دوربین برداشته شود و دیگر سنسورهای دوربین نیز به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو، یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای عکاسی عریض و یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو اختصاص یابد.

نمایشگر گلکسی S21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

گویا قرار است دو مدل متفاوت از این گوشی جدید تولید شود که یکی از آنها دارای تثبیت اپتیکال تصویر در دوربین اصلی و دوربین تله فوتو خواهد بود و دوربین سلفی نیز از نوعی تکنولوژی پایدارسازی تصویر برخوردار خواهد بود. مدل دیگر از تثبیت اپتیکال تصویر بر روی هر سه سنسور اصلی، تله فوتو و عریض بهره می برد.

پیش‌تر در سری گلکسی S20 نیز پیش‌بینی می‌شد که شاهد به‌کارگیری یک لنز ماکرو درون کادر دوربین‌ها باشیم، اما اتفاق عملی نشد و حالا به نظر می رسد که لنز ماکرو سرانجام در پرچمداران سامسونگ حضور خواهد یافت و به محض دریافت اطلاعات بیشتر، گزارش‌ آن را برای شما منتشر خواهیم کرد.