گوشی گوگل پیکسل - Pixel 4a

رونمایی از گوشی Pixel 4a گوگل باز هم به تاخیر می‌افتد

پس از لغو کنفرانس Google I/O به علت شیوع ویروس کرونا، امید می‌رفت گوشی Pixel 4a گوگل را در تاریخ 12 خرداد ملاقات کنیم. ولی ظاهرا رونمایی از پیکسل 4 ای باز هم عقب افتاده است.

جان پراسر که پیش‌تر درباره تاریخ معرفی آیفون اس ای 2020 افشاگری کرده بود، حالا از معرفی گوشی Pixel 4a گوگل در روز سیزدهم ژوئیه (23 تیر) خبر داده است. با این اوصاف، همزمان با رونمایی آنلاین از بتای عمومی اندروید 11 در روز اول ژوئن (12 خرداد)، خبری از پیکسل 4 ای نخواهد بود. او همچنین تصریح کرد که این گوشی هوشمند از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند.

مشخصت گوشی Pixel 4a گوگل

احتمالا این دستگاه در رنگ‌های مشکی و آبی با تراشه اسنپدراگون 730 کوالکام، 4 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی عرضه خواهد شد. همچنین گمانه‌زنی‌ها از یک نمایشگر اولد 5.81 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس و یک باتری 3080 میلی‌آمپر ساعتی حکایت دارند.

نقطه قوت این دستگاه، دوربین آن خواهد بود؛ همان‌طور که پیکسل 3 ای از این امتیاز برخوردار بود. انتظار می‌رود گوگل پیکسل 4 ای هم بتواند به لطف نرم افزار بهینه، عمر بالای باتری و دوربین کارآمد خود، با مدل‌های گران‌تر رقابت کند. بنابر شایعات، قیمت این گوشی 299 دلار خواهد بود؛ یعنی خیلی ارزان‌تر از آیفون اس ای 399 دلاری!