واکسن کرونا

واکسن کرونا محققان چینی بر روی انسان نتیجه مثبت داد

محققان چینی از امیدوارکننده بودن نتایج آزمایش واکسن کرونا روی انسان خبر دادند. چینی‌ها اخیرا واکسن بیماری کویید 19 را روی 108 انسان سالم آزمایش کرده بودند.

چینی‌ها اخیرا موفق به ساخت واکسن کروناویروس شدند و در مرحله آزمایش بالینی نیز آن را روی 108 انسان مورد آزمایش قرار دادند که نتایج این آزمایش بسیار امیدوارکننده بوده است. محققان چینی مدعی هستند این واکسن به خوبی در برابر ویروس کرونا مقاومت نشان داده است.

امیدوارکننده بودن نتایج آزمایش واکسن کرونا

محققان چینی در مرحله آزمایش بالینی توانستند این واکسن را روی 108 فرد بزرگسال سالم آزمایش کنند که نتایج این تحقیق امیدوارکننده بود. طبق اعلام این محققان، نتایج نهایی این واکسن در 6 ماه آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. وی چن (Wei Chen) مسئول این پروژه تحقیقاتی عنوان کرد در راه مبارزه با کرونا باید این نتایج را بسیار مهم دانست که فقط یک دوز از این واکسن توانسته است ظرف مدت 14 روز در بدن افراد مقدار زیادی آنتی بادی‌های ویژه و سلول‌های T را تولید کند.

این محقق چینی در ادامه بیان کرد در فرایند توسعه واکسن بیماری کویید 19 با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و تحریک سیستم ایمنی بدن به معنای تولید نهایی واکسن کروناویروس نیست و نمی‌توان گفت این واکسن‌ها می‌توانند از انسان‌ها در مقابل کرونا محافظت کنند. وی چن در پایان خاطرنشان کرد هرچند نتایج این آزمایش امیدوارکننده است، اما برای تولید نهایی و انبوه آن زمان زیادی باقی‌مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خدا کنه زود تر به دست ما برسه

  2. خودشون ویروس و ساختن و حالا ام اومدن واکسن اش رو انتشار دادن و کلی پول به جیب میزنن

  3. جای تعجب نداره

    ویروس رو خودشون ساختن داروش رو هم قطعا ساخته بودن برای فروش

    خدا لعنتشون کنه

  4. کاش هرچی زودتر تولید انبوه بشه بیاد ایران😭😭

  5. خب اگه آماده س چرا ۶ ماه دیگه میاد