شیائومی می بند 4

دستبند Xiaomi Mi Band 5 با قابلیت سنجش اشباع اکسیژن خون در راه است

دستبندهای فیتنس شیائومی می بند طرفداران زیادی دارند و انتظار می‌رود مدل جدید با امکانات بیشتری هم عرضه ‌شود. یکی از قابلیت‌های منتسب به Xiaomi Mi Band 5 توانایی اندازه‌گیری SpO2 یا سطح اشباع اکسیژن خون است.

ماهیت دستبندهای هوشمند به گونه‌ای است که اِعمال تغییرات زیاد در آن‌ها را مشکل می‌سازد. بنابراین تغییر در هر مدل تازه‌ای به سایز نمایشگر و پشتیبانی از برخی عملکردها محدود می‌شود. مثلا هواوی اخیرا مدل‌هایی را با امکان اتصال به زانو یا کفش ورزشی ارائه کرد که می‌توانند اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری کنند. برخی مدل‌ها نیز به عنوان یک هدفون بلوتوثی قابل استفاده‌اند؛ اما Xiaomi Mi Band 5 مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است.

به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد با افزودن قابلیت SpO2 به می بند 5 ، توانایی این گجت را در مانیتور کردن سلامت و ضربان قلب کاربر افزایش دهد.

قابلیت‌های جدید Xiaomi Mi Band 5

علاوه بر سنجش اکسیژن اشباع خون، ظاهرا پشتیبانی از NFC هم به نسخه جهانی این دستبند اضافه خواهد شد. در شیائومی می بند 4 چنین قابلیتی فقط برای نسخه چینی بود. گفته می‌شود نسل پنجم Mi Band از دستیار هوشمند Alexa هم پشتیبانی می‌‌کند. البته در مدل‌های قبلی نیز امکان استفاده از دستیار هوشمند Xiaoai وجود داشت؛ اما فقط به زبان چینی!

مزیت الکسا این است که 8 زبان مختلف را می‌فهمد و می‌تواند بیشتر قاره آمریکا، اروپا، هند و ژاپن را پوشش دهد؛ هرچند که به دلیل فقدان اسپیکر در دستبند شیائومی، پاسخ‌های الکسا فقط در قالب متن خواهد بود. خوشبختانه سایز نمایشگر Mi Band 5 به 1.2 اینچ افزایش خواهد یافت؛ در حالی که می بند 4 سایز 0.95 اینچی داشت.

Xiaomi Mi Band 5

اخیرا عکسی هم از می بند 5 به بیرون درز کرد که یک حفره را در جلوی آن نشان می‌داد. قرار است دستبند جدید شیائومی ابتدا در چین عرضه شود و در ماه‌های پیش‌رو به بازارهای جهانی هم برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اگه بخوای دستگاه سنجش غلطی اکسیژن رو به تنهایی بخری چیزی حدود یه تومن هست

  2. خیلی این ویژگی اش کاربردی هست

  3. قیمتش چنده 🤔🤔🤔

  4. اشباح اکسیژن خون دونستنش به چه درد میخوره 🤔🤔🤔🤔

  5. خیلی خوبه به تشخیص کرونا هم خیلی کمک می‌کنه

  6. اون حفره خیلی زشتش کرده 😑

  7. اون حفره چیه دوربینه؟؟؟

  8. خدایا شیا را واسه ما نگه داره 😀