رکورد سرعت اینترنت در جهان

رکورد سرعت اینترنت در جهان در استرالیا شکسته شد؛ 44.2 ترابیت بر ثانیه!

رکورد سرعت اینترنت در جهان توسط محققان استرالیایی شکسته شد. این متخصصان موفق به ثبت سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه‌ای بر بستر کابل‌های فیبر نوری شده‌اند.

کابل و اپتیک‌های فیبر نوری اتصال اینترنت کنونی به قدر کافی خوب هستند. کاربران خانگی می‌توانند از طریق آن‌ها تجربه‌ی خوبی را در وبگردی، پخش موسیقی و اجرای بازی‌های آنلاین به دست آوردند و شرکت‌ها نیز تجارت خودشان را بدون مشکل با آن پیش می‌برند. اما هرچه محتوا پیچیده‌تر می‌شود، جهان به سرعت اینترنت بیشتری نیاز دارد.

حال خبر می‌رسد رکورد سرعت اینترنت در جهان شکسته شده است. محققان استرالیایی اتصال اینترنتی را توسعه داده‌اند که می‌تواند سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه را ارائه کند. برای درک بهتر این موضوع، می‌توان به متوسط سرعت 50.2 مگابیت بر ثانیه‌ای کاربران آمریکایی اشاره کرد که یک میلیون بار کندتر از سرعتیست که محققان به آن دست پیدا کرده‌اند.

رکورد سرعت اینترنت در جهان چگونه به 44.2 ترابیت رسید؟

این تیم که ترکیبی از محققان دانشگاه‌های مانش، سوینبرن و مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن استرالیا است، با استفاده از یک دستگاه اپتیکال به نام میکروکمب به عنوان جایگزین استاندارد گروهی حدود 80 لیزر موجود در تجهیزات مدرن مخابراتی، با موفقیت به سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه‌ای دست پیدا کرده‌اند. هر میکروکمب خطوط فرکانس بسیار شفاف و برابری را در یک تراشه‌ی میکروفوتونیک کوچک ایجاد می‌کند. این فناوری ویژه با خطوط فیبر نوری موجود نیز سازگار است. همین قضیه باعث به وجود آمدن چنین امیدواری می‌شود که خط لوله‌های اینترنت کنونی نیازی به بازسازی اساسی برای دستیابی به چنین سرعت اینترنتی نخواهند داشت.

بیل کورکوران از دانشگاه مانش می‌گوید:

آنچه محققان ما نشان می‌دهند، توانایی فیبرهایی است که هم اکنون در زیر زمین به کار رفته است. فیبرهایی که ستون فقرات شبکه‌های ارتباطی حال حاضر و آینده هستند.

هرچند کاربران امروزه نیازی به اتصال 44.2 ترابیت بر ثانیه‌ای ندارند، ولی این سرعت ممکن است توسط کسب و کارها، به ویژه شرکت‌های فعال درحوزه اینترنت اشیاء یا محاسبه ابری مورد استفاده قرار می‌گرد. علاوه بر این، هر چه محتوای وب غنی‌تر شود و صنایع مصرفی به سمت آنلاین شدن حرکت کنند، به مرور زمان کاربران نیز به سرعت اینترنت بالاتری نیاز پیدا می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واسه ما روز به روز کمتر میشه انگار از ما میگیرن میدن اونا

  2. ایران هم در صدر جدول با سرعت یه کیلو بایت بر ساعت

  3. ماهم دو ترابایت بر ساعت 😐

  4. خیلی سرعت نت تو ایران افتضاحه کاش یه کوچولو روش کار کنن

  5. خوشبحالشون والا

  6. معادل 5.525 ترا بایت / ما هیچ ما نگاه