انتقال ویروس کرونا

انتقال ویروس کرونا با لمس سطوح به آسانی ممکن نیست

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، انتقال ویروس کرونا با لمس سطوح به آسانی ممکن نیست. اما کروناویروس تا چه مدتی روی سطوح باقی می‌ماند؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در گزارش جدیدی اعلام کرد ویروس کرونا همچنان برای محققان ناشناخته است و تحقیقات روی آن کماکان ادامه دارد. از این رو ممکن است این ویروس از روش‌های دیگری که هنوز آنها را نمی‌شناسیم نیز به انسان‌ها انتقال پیدا کند. طبق اعلام این مرکز، ویروس کرونا با لمس سطوح به آسانی انتقال نمی‌یابد، اما این موضوع به معنای غافل شدن از ضد عفونی سطوح نیست.

احتمال انتقال ویروس کرونا با لمس سطوح

طبق گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، کارشناسان اعلام می‌کنند این راهنماهای جدید می‌تواند از استرس و ترس‌های بی‌جای مردم بکاهد؛ چراکه بسیاری از افراد بر این باورند فقط با لمس کردن یک جسم احتمال دارد به بیماری کووید 19 مبتلا شوند، اما این باور صحیح نیست. در واقع حتی اگر ویروس روی سطحی باقی بماند نیز به معنای مسری بودن قطعی آن نخواهد بود.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) تاکید کردند این تحقیقات جدید به این معنا نخواهد بود که افراد از شستن دست‌ها و ضد عفونی کردن سطوح غافل شوند. در واقع راهنمای جدید در مواجهه با بحران کرونا این است که از ترس و اضطراب بی‌جای افراد کاسته شود و حس عادی بودن در زندگی افراد تقویت گردد. همچنین تماس شخص به شخص یکی از راه‌های اصلی انتشار ویروس کرونا بوده و استفاده از ماسک و دستکش ضروری است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) به مردم توصیه می‌کند برای اینکه به ویروس کرونا مبتلا نشوند حتما باید فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کرده و با سایر افراد حداقل 1.8 متر فاصله بگیرند. شستشوی دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن سطوح که مکررا توسط افراد لمس می‌شود نیز ضروری است.

زمان ماندگاری ویروس روی سطوح

اخیرا در ژورنال پزشکی نیوانگلند گزارشی منتشر شد که طبق آن کروناویروس قادر است روی برخی از سطوح تا سه روز باقی بماند و ماندگاری آن در هوا نیز حدود 3 ساعت است. طبق جدیدترین بررسی‌ها، کرونا روی سطح مسی تا 4 ساعت، روی مقوا تا 24 ساعت و روی فولاد ضد زنگ یا استیل و پلاستیک 2 تا 3 روز فعال خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یعنی این همه مدت الکی الکی دستکش پوشیدیم

  2. کم هر مقاله ایی میاد شما پوشش بدین مردم همینطوری رعایت نمیکنن اینارو هم میزارین چه شود

    تو قم کارمندای بانک چقدر مردن و چقدر بیمار شدن به نظرتون علتش چی بود جز اینکه با پول و چک و حواله

    سروکار داشتن پس قابل انتقال بصورت سریع هست در سطوح و نیاز به پرفسور بودن نیست