فناوری CableFree

فناوری CableFree هواوی سرعت توسعه فناوری 5G را به شدت افزایش می‌دهد

هواوی به تازگی یک تکنولولوژی مربوط به آنتن‌های 5G معرفی کرد. فناوری CableFree یک پیشرفت بزرگ در نسل پنجم شبکه موبایل – 5 جی محسوب می‌شود.

هواوی به عنوان بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، به پیشرفتی بسیار مهم در نسل پنجم شبکه موبایل دست پیدا کرد. فناوری تازه توسعه یافته به دست این شرکت CableFree نام داشته و در آن پیشرفت‌هایی مهم در زمینه ادغام آنتن ایستگاه پایه، بازدهی تابش و ظرفیت نیرو به دست آمده است. تکنولوژی جدید در واقع یک دستگاه بوده و پنجره‌ای جدید به روی دنیا فناوری برای ساخت آنتن‌های موبایل 5G باز خواهد کرد.

بر اساس اعلام غول چینی، فناوری CableFree از گلوگاه طراحی آنتن‌های موجود گذر کرده و به شکلی بسیار کارآمد، ظرفیت‌های آن‌ها را از همه جنبه‌ها ارتقا خواهد داد.

آنتن‌های مبتنی بر فناوری جدید، همانطور که از نامش تکنولوژی الهام‌بخش آن‌ها پیداست، از یک طراحی بدون سیم بهره می‌برند. CableFree تا امروز در برخی آنتن‌های موبایل Huawei نظیر Munich Pro ،Golden Mini، محصولات سری London Pro و 32T32R Massive MIMO استفاده شده است. مشتریان، یعنی اپراتورهای موبایل، به لطف آنتن‌های جدید سریعتر می‌توانند شبکه 5G خود را توسعه بدهند. این افزایش سرعت در پیاده‌سازی همراه با افزایش کیفیت خواهد بود.

فناوری CableFree

نگاهی به برخی دستاوردهای فناوری CableFree

  • پوشش‌دهی باند بلند بالا: شبکه 5G از یک باند فرکانسی بسیار بالا استفاده می‌کند. از طرفی به منظور پوشش‌دهی مناسب یک منطقه، باید آنتن‌ها را بلند طراحی کرد. به طور همزمان پوشش شبکه 5G باید توسط باندهای فرکانس چندگانه هماهنگ شود. اگر 1.8 گیگاهرتز / 2.1 گیگاهرتز و دیگر باندهای فرکانسی به عنوان کانال مخابراتی مورد استفاده قرار بگیرند، پوشش فرکانس بالا نقش مهمی در تداوم تجربه خوب 5G ایفا خواهد کرد. فناوری CableFree راندمان تابش آنتن را تا حدود 20 درصد بهبود داده و میزان کیفیت پوشش‌دهی را بالاتر می‌برد.
  • برآورده شدن نیاز به انرژی و فرکانس بالاتر: در عصر توسعه نسل پنجم شبکه موبایل، نیازهای با ظرفیت و سرعت بالا به طیف بیشتر و MIMO بالاتر نیاز دارند. توان بار آنتن در این شرایط از پنج یا ششصد وات به بیش از یک کیلووات افزایش پیدا خواهد کرد. فناوری CableFree هواوی ظرفیت انرژی آنتن را حدود 80 درصد افزایش داده و نیاز به برق زیاد حین تبادل حجم انبوهی از داده را برآورده می‌کند.
  • وزن سبک و آسودگی در نصب: یکپارچه و فشرده شدن کامپوننت‌های آنتن‌های مبتنی بر فناوری جدید وزن آن‌ها را کاهش می‌دهد. به عنوان نمونه وزن یک آنتن 6 بانده حدود 10 کیلوگرم کاهش پیدا خواهد کرد. وزن آنتن کنترل باند چندگانه حدود 50 کیلوگرم است. کاهش وزن سبب می‌شود اپراتورها برای نصب آنتن‌ها نیازی به جرثقیل نداشته باشند، در نتیجه توسعه شبکه در مناطق مختلف سرعت خواهد گرفت.
  • بهبود عملکرد PIM آنتن: تکنولوژی CableFree تا 80 درصد پیچ‌های داخلی و اتصالات جوش آنتن را کاهش می‌دهد، به همین دلیل ریسک PIM کاهش پیدا خواهد کرد. منظور از PIM مدولاسیون دامنه سیگنالی حاوی دو یا چند فرکانس متفاوت است. بالاتر رفتن سرعت در خطوط تولید آنتن‌ها از دیگر مزیت‌های کاهش این ریسک محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چاره ای جز پیشرفت کردن نیست

  2. باید دیدی چین در مقابل امریکا چطور ظاهر میشه ؟!!

  3. هواوی
    پیشگام در تکنولوژی و اختراعات نوین
    کار اش واقعا عالیه

  4. در مقابل ترامپ بجای سبقت گرفتن در تکنولوژی ۵جی ، هواوی را تحریم کرد .
    ترامپ کامل آمریکا رو از تنها ابر قدرت جهان ، در طی چهارسال ، به یکی از قدرتهای جهان تقلیل داد .
    دمش گرم 🙂
    آمریکا رم کرد کشتارگاه کورونا در جهان ، اتیوپی به اندازه آمریکا کشته نداشت ..

    عجب آدمیه ترامپ
    دمش گرم