تهدید جدید ترامپ

تهدید جدید ترامپ بستن توئیتر، فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی است

توئیتر، فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در معرض خطر تعطیلی کامل قرار گرفتند! تهدید جدید ترامپ بستن آن‌ها در صورت عدم توجه به رفتارهای کاربران خود است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پیش‌نویس یک فرمان جدید را به زودی امضا خواهد کرد. پیشتر اپراتورهای رسانه‌های اجتماعی از مسئولیت محتوای ارسال شده توسط کاربرانشان محفوظ بودند، اما این قانون به زودی تغییر خواهد کرد.

ریشه تهدید جدید ترامپ چیست؟

بعد از متهم شدن شبکه‌های اجتماعی به خفه کردن صدای محافظه‌کاران، رئیس جمهور آمریکا گفت آن‌ها باید یک سری قوانین برای فعالیت‌هایشان در نظر گرفته یا به طور کامل کار را تعطیل کنند! البته به نظر این گفته‌ها همه بهانه هستند؛ تهدید جدید ترامپ زمانی مطرح شد که توئیتر به کاربرانش توصیه کرد صحت پیام‌های منتشر شده در توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا را بررسی کنند!

ترامپ مدعی است این هشدار برای (جلوگیری از) مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آتی است. ترامپ بعد از چهار سال سکان‌داری کاخ سفید، آبان ماه سال جاری با رقیب دموکرات خود، جو بایدن، رقابت خواهد کرد.

گفته می‌شود قانون مربوط به عدم مصونیت شبکه‌های اجتماعی از محتواهای تولید شده به دست کاربرانشان، پیش از امضا شدن به دست رئیس جمهور ممکن است باز هم تغییر کند. پیشتر قرار بود قانون جدید روز پنجشنبه به امضا برسد.

تهدید جدید ترامپ

بند 230 قانون Communications Decency Act به زودی تغییر خواهد کرد. طبق این بند شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر مسئولیتی در برابر محتواهای تولید شده به دست کاربران این پلتفرم‌ها ندارند. بعد از تغییر این بند و امضا شدنش به دست رئیس جمهور آمریکا، شرکت‌های مالک این رسانه‌ها باید جوابگوی رفتار کاربران خود و پست‌های آن‌ها باشند.

کمیسیون ارتباطات فدرال از این پس مجبور است عدم دخالت تعصب‌های سیاسی در حذف و ویرایش مطالب به دست رسانه‌های اجتماعی را بررسی کند. در غیر این صورت تهدید جدید ترامپ عملی شده و این پلتفرم‌ها به سوی تعطیلی خواهند رفت!

پیش‌نویس این فرمان همچنین حاکی از قطب استراتژی دیجیتال کاخ سفید است. این قانون ابزاری را برای کمک به شهروندان به منظور گزارش موارد سانسور آنلاین، تنظیم خواهد کرد. این ابزار شکایات کاربران در این رابطه را جمع‌آوری کرده و به وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال ارسال می‌کند.

کمیسیون تجارت فدرال در ادامه باید قانونی یا غیر قانونی بودن موارد مربوط به شکایات را بررسی کرده و اقدامات احتمالی را لحاظ کند. سپس آن‌ها گزارشی را برای توصیف این شکایات تهیه و به صورت عمومی منتشر خواهند کرد.

پیش‌نویس جدید، دادستان کل را موظف به تشکیل کارگروهی متشکل از دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا می‌کند. آن‌ها به بررسی قوانین ایالتی مربوط به منع پلتفرم‌های آنلاین، از انجام اقدامات ناعادلانه و فریبکارانه، می‌پردازند. این کارگروه تصمیم دارد از نبود محدودیت برای آزادی بیان کاربران اطمینان پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یکی کار درست ترامپ انجام بده همین کاره
    واقعا دم اش گرم