گوشی منعطف ZTE با طراحی منحصر به فرد در یک پتنت دیده شد

طراحی گوشی منعطف ZTE به گونه‌ای است که با دو بار تاشدن، نمایشگرش به سه قسمت تقسیم می‌شود. در حالت باز شده هم ظاهر یک تبلت را به خود می‌گیرد.

گوشی های منعطف در حال رواج یافتن در بازار موبایل هستند؛ اما اساس طراحی اغلب آن‌ها یکسان است: اینکه روی یک محور افقی یا عمودی، تا بخورند. ولی حق اختراعی که در اداره ملی پتنت چین به نام زد تی ای ثبت شده، دستگاه متفاوتی را نشان می‌دهد. این گوشی منعطف ZTE روی دو محور عمودی تا می‌خورد.

به نظر می‌رسد در حالت باز شده، یک سمت آن ضخامت بیشتری دارد و محل نگه داشتن گوشی با دست است؛ تقریبا مشابه چیزی که در هواوی میت ایکس و کتابخوان الکترونیکی کیندل اوسیس دیده بودیم. همچنین مانند شایعاتی که درباره شیائومی Mi Fold می‌شنویم، حالت باز شدن این دستگاه نیز رو به خارج است.

پیش‌تر رقیب کمپانی ZTE، یعنی تی سی ال هم طراحی دوبار تاشو را در نمونه اولیه یک گوشی منعطف به نمایش گذاشته بود؛ با این تفاوت که نحوه تاشدن آن، زیگزاگی بود.

البته این پتنت حاوی هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات، پورت‌ها، دکمه‌ها و دوربین‌های دستگاه نیست. بنابراین بعید است در آینده‌ای نزدیک، ZTE یک گوشی منعطف شبیه به این را تولید کند؛ اما به هر حال نشان می‌دهد ایده‌هایی در سر دارد.

ناگفته نماند این کمپانی یکی از نخستین تولیدکنندگانی بود که در سال 2017 یک گوشی هوشمند تاشو را با نام زد تی ای اکسون ام وارد بازار کرد. البته آن دستگاه برخلاف مدل‌های امروزی، صفحه نمایش یکپارچه نداشت؛ بلکه دارای دو نمایشگر جدا از هم بود که با یک لولا به هم متصل می‌شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دم شون گرم واقعا عالیه

  2. اختراع خوب و جالبیه