فروش فوق العاده خودرو

طرح فروش فوق العاده خودرو و حواله هایی که توسط دلالان به فروش می‌رسند!

اخیرا طرح فروش فوق العاده خودرو توسط ایران خودرو و سایپا برگزار شد. اما در این طرح نیز دلالان بی کار ننشستند و اکنون حواله‌ها را به فروش گذاشته‌اند.

مدتی پیش طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو و سایپا اجرا شد و در مجموع چند میلیون نفر در این طرح‌های فروش ثبت نام کردند. در روز شنبه و یکشنبه 17 و 18 خرداد مراسم قرعه کشی انجام شد و برندگان خودروهای ثبت نامی مشخص شدند و این افراد باید با واریز وجه، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. معاون مهندسی سازمان و سیستم های ایران خودرو اعلام کرد از تاریخ 4 خرداد تا پایان وقت اداری 14 خرداد 99 بیش از 5 میلیون و 273 هزار نفر مراحل ثبت نام را انجام دادند که از این تعداد بیش از 4 میلیون و 360 هزار ثبت نام کننده غربال شده و در قرعه کشی شرکت داده شدند.

در نهایت 630 نفر برای خودرو رانا، 4 هزار نفر برای خودرو پژو 405 اس ال ایکس، 6 هزار و 370 نفر برای پژو 206 تیپ 2 و 4 هزار نفر برای پژو پارس ال ایکس برنده ثبت نام شدند. برای محصولات سایپا نیز 2 هزار نفر برای تیبا، 2500 نفر برای تیبا 2 هاچ بک، 1900 نفر برای ساینا، هزار نفر برای وانت پراید، 1600 نفر برای نیسان دوگانه سوز آپشنال، 880 نفر برای نیسان دیزل و 120 نفر برای پیکاپ ریچ برنده و انتخاب شدند.

برای اجرای طرح های فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا محدودیت‌های زیادی در نظر گرفته شده بود؛ از جمله این که به ازای هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو ارائه می‌شود، افرادی که در 36 ماه اخیر اقدام به خرید خودرو کرده باشند اجازه ثبت نام نداشتند، حداقل سن مشتری باید 18 سال تمام باشد و متقاضی باید گواهینامه رانندگی خودرو داشته باشد. تمام این محدودیت‌ها با این هدف اعمال شدند که خودروها فقط به دست مردم و متقاضیان واقعی برسد و دست دلالان و سودجویان از رسیدن به این خودروها کوتاه بماند، اما باز هم شاهد اتفاقات دیگری هستیم.

فروش حواله‌های طرح فروش فوق العاده خودرو

در این روزها اگر سری به پلتفرم‌های فروش آنلاین مثل دیوار بزنید، می‌بینید که تعداد زیادی حواله خودروهای طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا در این سایت‌ها با قیمت‌های نجومی به فروش می‌‌رسند. البته در تعداد زیادی از این آگهی‌ها، قیمت درج نشده و عنوان توافقی را در جلوی قیمت حواله‌ها مشاهده می‌کنیم. اخیرا، یکی از روزنامه‌ها نیز نوشت برخی افراد به مردم شهرستان‌های محروم که پولی برای خرید خودرو نداشتند پیشنهاد می‌دادند که با استفاده از کارت ملی‌شان خودرو ثبت نام کنند و در صورت برنده شدن 3 تا 5 میلیون تومان بگیرند.

فروش حواله و امتیاز ممنوع است

در همین رابطه و پس از مشاهده این سودجویی‌ها از سوی دلالان، خودروسازان اطلاعیه‌ای را صادر کردند و به این افراد سودجو و دلال هشدار دادند که واگذاری تحت هر عنوان از جمله فروش حواله یا فروش امتیاز فروش فوق العاده خودروسازان در قالب قرعه کشی ویژه ایام عید فطر، ممنوع است. در متن این اطلاعیه آمده است:

به دنبال انجام قرعه کشی فروش فوق العاده 25 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا، ضمن هشدار به خریداران امتیاز این خودروها به استحضار می‌رساند:

1. بر اساس مصوبه‌های کمیته خودرو که با حضور دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور به خودروسازان ابلاغ شده، به هیچ عنوان امکان صلح یا فروش خودرو به صورت وکالتی تا یک سال وجود ندارد.

2. سند خودروی واگذار شده به مدت یک سال در رهن شرکت خودروساز باقی می‌ماند و امکان فروش تا پایان دوران ترهین وجود ندارد.

3. پلاک واگذار شده از سوی پلیس راهور به فرد مشمول، به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نیست و مسئولیت هرگونه کشف تخلف به عهده دارنده پلاک است.

4. خودروی واگذار شده فقط با تطبیق مدارک هویتی به فرد ثبت نام کننده دارای مشخصات ثبت شده تحویل داده می‌شود.

به این ترتیب به مردم هشدار داده می‌شود که مراقب سودجویی کلاهبرداران باشند و فریب دلالان را نخورند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.