هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت؛ پرچمدار اقتصادی جدید کره‌ای

گوشی ال جی ولوت – LG Velvet به تازگی وارد بازار ایران شده و ما نیز نگاه اولیه و تصاویر هندزآن این پرچمدار اقتصادی را برایتان آماده کرده‌ایم تا با جزئیات طراحی و ویژگی های جذاب آن آشنا شوید.

ال جی سرانجام پس از چندین نسل عرضه‌ی گوشی های سری جی تینکیو، این بار تصمیم به تغییر در فلسفه‌ی نامگذاری محصولات خود گرفت و گوشی جدیدی تحت عنوان ال جی ولوت را روانه‌ی بازار کرد. ولوت در زبان انگلیسی به معنای مخمل است و همین هم الهام‌بخش ال جی برای به‌کارگیری زوایای کاملا منحنی و خمیده در گوشه و کنار بدنه‌ی این موبایل زیبا بوده است.

گوشی جدید ال جی از شیشه، فلز و ابر ساخته شده است!

هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

اولین بار که گوشی را در دست می‌گیرید، از میزان سبک بودن آن شگفت‌زده می‌شود. این مدل 180 گرم وزن دارد اما این موضوع را به هیچ وجه حس نمی‌کنید و به‌خصوص با توجه به نمایشگر 2.5 بعدی و به‌کارگیری لبه‌های خمیده در دو طرف آن، در دست گرفتن گوشی بسیار آسان است و حس خوبی از یک بدنه‌ی محکم و فلزی، اما در عین حال سبک و جوان‌پسند خواهید داشت.

ضخامت 7.9 میلی‌متری در لیست مشخصات این محصول درج شده اما در باریک‌ترین قسمت آن یعنی جایی که پنل‌های شیشه‌ای به فریم آلومینیومی متصل می‌شوند، این ضخامت بسیار کم است و در نگاه اول، کاملا با گوشی‌ های مشابه که آنها هم دارای طراحی ساندویچی هستند، تفاوت دارد. گوشی ال جی ولوت از دو پنل شیشه‌ای در جلو و عقب و یک فریم آلومینیومی در میان آنها استفاده می‌کند که این روزها به سبک طراحی محبوب اکثر تولیدکنندگان موبایل و البته کاربران تبدیل شده است.

بر روی پنل جلویی که نمایشگر P-Oled با ابعاد 6.8 اینچ قرار دارد، تنها یک ناچ قطره‌ای در بالای صفحه میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دیوایس است و خوشبختانه حواشی صفحه در طرفین به حداقل رسیده‌اند. ال جی مدعی است که به‌کارگیری این پنل، کنتراست بالاتر و اشباع رنگی غنی‌تری را پیش روی چشمانتان قرار می‌دهد و باید گفت که در عمل نیز چنین چیزی تایید می‌شود.

کیفیت نمایشگر ال جی Velvet چیزی از برترین پرچمداران بازار کم ندارد و به‌خصوص در مقایسه با گلکسی های سامسونگ که معمولا از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل برخوردارند، تصاویر شفاف و پرجزئیاتی را به نمایش می‌گذارد که پشتیبانی از استاندارد HDR10 نیز به آن کمک کرده است.

بدنه‌ گوشی ال جی ولوت در عین زیبایی، کاملا مقاوم است

هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

در لبه‌ی سمت راست شاهد دکمه‌ی پاور و بر روی لبه‌ی سمت چپ شاهد دکمه‌های تغییر ولوم صدا و البته یک دکمه‌ی فیزیکی اضافه برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند هستیم. این دکمه‌ها که کاملا همرنگ و با بافتی مشابه فریم آلومینیومی طراحی شده‌اند، ضخامت بسیار کمی دارند و به هیچ وجه هارمونی بدنه‌ی این گوشی زیبا را از بین نمی‌برند. در عین ظرافت، این بدنه از استاندارد نظامی MIL-STD-810G و استاندارد IP68 (مقاومت در برابر آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه) برخوردار است تا بدون قاب محافظ هم در اکثر سناریوها، آسیبی به محصول وارد نشود.

حالا به سراغ پنل پشتی می‌رویم، قسمتی که ال جی در تبلیغات خود بر روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد و مهمترین برگ‌های برنده از حیث دیزاین محصول نیز در آنجا قرار گرفته‌اند. کمپانی سازنده برای طراحی دوربین‌های گوشی ال جی ولوت از سبک طراحی جدیدی تحت عنوان Water Drop استفاده کرده است. این سبک طراحی از افتادن قطرات بر روی سطح آب الهام گرفته و باعث شده است که دوربین‌ها از بالا به پایین، کوچکتر شوند.

یک دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی در بالاترین قسمت قرار گرفته که از تکنولوژی ترکیب پیکسل‌ها برخوردار است و در واقع با ترکیب کردن اطلاعات مربوط به 4 تصویر مجزا، در نهایت یک عکس 12 مگاپیکسلی با جزئیات بالا، شدت رنگی مناسب و کنتراست قابل قبول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سنسورهای 8 مگاپیکسلی برای عکاسی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان هنگام عکاسی پرتره، از دیگر دوربین‌های قرار گرفته بر روی پنل پشتی هستند که یک فلش ال ای دی نیز آنها را همراهی می‌کند.

هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

مدل Velvet در شش رنگ سفید مخملی، سبز مخملی، خاکستری مخملی، غروب آفتاب، قرمز و صورتی تولید شده که همگی از یک لایه‌ی فیلم مخصوص در زیر پنل شیشه‌ای پشت گوشی برخوردارند که به‌خصوص هنگام تابش آفتاب، بازتاب‌های متعددی ایجاد می‌کنند و این موضوع زیبایی دوچندانی برای آنها به ارمغان می‌آورد.

باتری قابل قبول، پشتیبانی از نمایشگر ثانویه و رابط کاربری

هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

متاسفانه در نگاه اولیه ما به گوشی ال جی ولوت، رابط کاربری دوربین کند بود و لگ‌های متعددی داشت که البته مسئولان ال جی این توضیح را ارائه کردند که این محصول تنها برای تست و بررسی اجمالی و نگاه اولیه به طراحی ظاهری مدل ولوت ساخته شده و از آنجایی که سیستم عامل و رابط کاربری نرم افزاری آن همچنان نسخه‌های آزمایشی اولیه هستند، نباید انتظار عملکرد پایدار و سریع را داشته باشیم. این موضوع بر روی محصولات نهایی که وارد بازار خواهند شد، برطرف شده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب ال جی Velvet پشتیبانی از نمایشگر ثانویه یا قابلیت Dual Screen است. یک نمایشگر ثانویه مخصوص این گوشی ساخته شده که در بدنه‌ای پلاستیکی و با وزن بسیار کم تولید شده است و برای نصب گوشی درون آن کافی است به حالت کشویی و از طریق پورت یو اس بی تایپ سی، گوشی را به این وسیله متصل کنید. سپس یک آیکون بر روی صفحه ظاهر می‌شود و کل ماجرا طی ۲ الی ۳ ثانیه، انجام می‌شود.

این نمایشگر برای تامین انرژی از باتری خود گوشی استفاده می‌کند و آن هم از یک پنل P-Oled ساخته شده تا تغییری در کیفیت محتوایی که مشاهده می‌کنید به وجود نیاید. تجربه‌ی ما در کار با این نمایشگر بسیار راضی‌کننده بود و به‌خصوص هنگام انجام بازی‌های گرافیکی (که متاسفانه بر روی نسخه‌ی تست، امکان آن فراهم نبود) می‌توانید از یک نمایشگر دوم برای قرار دادن دکمه‌ها، نقشه‌ها و دیگر المان‌ها استفاده کنید. در ضمن هنگام مالتی تسکینگ و به طور مثال هنگام تایپ کردن، ارسال ایمیل و یا طراحی گرافیکی، این وسیله ارزش خود را بیشتر نشان می‌دهد.

از حیث رابط کاربری با وجود این که هنوز طراحی آیکون‌ها و قسمت‌های مختلف نهایی نشده است و ما شاهد نمونه‌ی آزمایشی اولیه بودیم، اما می‌توان گفت که ال جی یو ایکس حالا به طراحی ساده و جذابی دست پیدا کرده است. دیگر خبری از آن محیط‌های شلوغ و گیج‌کننده که باید ده‌ها گزینه‌ی مختلف را بررسی می‌کردید تا به قسمت مورد نظر خود برسید، نیست و به‌خصوص در نرم افزار تنظیمات، همه‌چیز در دسته‌بندی‌های قابل فهم با آیکون‌های گرافیکی مرتبط قرار گرفته که از این نظر، عملکردی مشابه اپلیکیشن Settings در پرچمداران اخیر سری گلکسی اس را ارائه می‌دهد.

بنابراین گوشی هایی که داخل این نگاه اولیه در اختیار ما قرار گرفته بودند، معیار مناسبی برای سنجش سرعت و قدرت پردازشی گوشی نخواهند بود و باید تا چند هفته‌ی دیگر منتظر رونمایی رسمی در منطقه‌ی خاور میانه و ورود محصولات نهایی به ایران بمانیم تا بتوانیم اظهار نظر دقیق‌تری در رابطه با عملکرد نرم افزاری و سرعت رابط کاربری هنگام اجرای قابلیت‌های مختلف داشته باشیم.

گوشی میان رده ال جی برای جنگ با پرچمداران آمده است!

هندزآن و نگاه اولیه به گوشی ال جی ولوت - LG Velvet

گوشی ال جی ولوت با برخورداری از 6 گیگابایت رم، اندروید 10، ظرفیت داخلی 128 گیگابایتی، بلوتوث 5.1 و پردازشگر گرافیکی آدرنو 620، مشخصاتی درخور توجه دارد و تنها پردازنده‌ی 7 نانومتری اسنپدراگون 730 است که کمی آن را از سایر پرچمداران فعلی بازار جدا کرده است. این پردازنده به طور پیش‌فرض از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند اما طبق صحبت‌های مسئولان ال جی، قرار است نسخه‌ی 4G در بازار خاور میانه عرضه شود که طبیعتا قیمت کمتری نیز خواهد داشت.

باتری لیتیوم پلیمری 4300 میلی‌آمپر ساعتی سری ولوت از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4.0+ برای دستیابی به توان 25 واتی و شارژ وایرلس 9 واتی پشتیبانی می‌کند. خبر خوب اینجاست که با وجود عدم برخورداری از یک نرم افزار کامل در نسخه‌ی آزمایشی، عمر باتری راضی‌کننده است و با وجود این که طی بررسی‌های ما از تمام قابلیت‌های گوشی به طور متوالی برای چندین ساعت استفاده شده بود، اما باز هم درصد قابل توجهی از ظرفیت شارژ آن باقی مانده بود.

ویدیوی نگاه اولیه به گوشی ال جی Velvet 

در انتها می‌توان گفت که گوشی ال جی ولوت آمده است تا عزم تغییر در رویکرد ال جی در بازار موبایل را به کاربران و منتقدان نشان دهد. از همان تغییر در فلسفه‌ی نامگذاری این محصول مشخص است که با اسمارت فون متفاوتی از سوی این برند کره‌ای محبوب مواجه هستیم و اگر این موضوع در قیمت‌گذاری آن نیز ادامه داشته باشد، ولوت می‌تواند به یک گوشی بالارده پرفروش در بازار ایران تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. هم قبل از معرفیش و هم بعد از معرفیش گفتم به عنوان اولین گوشی ال‌جی با نمایشگر خمیده و حاشیه های کم و وزن و ضخامت ایده آل درکنار نسبت نمایشگر به بدنه ی قابل قبول ، به جرأت میشه گفت ارگونومیک ترین گوشی تولید شده توسط الجیه . به عنوان یه میان رده ی لوکس واقعاً گوشی جذاب و خاصیه و اگه با قیمت منطقی عرضه بشه به همراه ماژول دوال اسکرین و قلم هوشمند و سابقه ی درخشان الجی در گارانتی و ارائه ی خدمات پس از فروش ر.ضایت بخش ارزش خرید بالایی پیدا می‌کنه

  2. دیزاین شیک و رنگ بندی فوق العاده ای هم داره👌.

  3. جزو معدود گوشی هایی هم هست که با فاصله ی زمانی معقول بعد از معرفی وارد بازار ایران شده…

  4. طراحی بی نظیری داره وضعیت قیمتش بهتر بشه می‌تونه فروش بالایی رو تجربه کنه

  5. سلام.تو یه سایتی خوندم که نسخه 4Gال جی ولوت قراره از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵استفاده کنه…که به نظرم مختص بازارهای خاور میانه هست.اگه کسی اطلاع بیشتری داره از پردازنده لطفا توضیح بده.

    • بله احسان جان همینطوره.
      همونطور که ما هم داخل مطلب بهش اشاره کردیم، طبق صحبت‌های مسئولان ال جی، قراره نسخه‌ی ۴G با این پردازنده در بازار خاور میانه عرضه بشه که طبیعتا قیمت کمتری هم داره.