هواوی بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان

هواوی بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان شد

با وجود تمام تحریم هایی که دولت آمریکا برای هواوی به تصویب رسانده است، این برند چینی در عملیاتی غیر ممکن، جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان در ماه آوریل را تصاحب کرده است.

فروش گوشی های هواوی در سراسر جهان ممکن است که تحت تاثیر تحریم‌های دولت آمریکا کاهش یافته باشد، اما برخلاف تصور همه کارشناسان و کاربران، این برند چینی موفق به کسب یک عنوان باورنکردنی در شرایط تحریم‌ها شده است. طبق گزارش جدیدی که از سوی موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده، هواوی موفق به کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌ هوشمند در جهان در ماه آوریل 2020 شده و برای اولین بار پس از ساله‌ها، سامسونگ را از این جایگاه کنار زده است.

Neil Shah، نایب رئیس بخش تحقیقات Counterpoint در یک پیام ایمیل به وب سایت Gizmochina تایید کرده است که هواوی با کسب 19 درصد از بازارهای جهانی در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، موفق به کسب عنوان بزرگترین تولید‌کننده اسمارت فون در جهان شده است. جالب است بدانید که سامسونگ در همان بازه زمانی 17 درصد از تمام فروش موبایل در جهان را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

تحریم آمریکا به فروش محصولات هواوی در چین کمک کرده است!

دلیل اصلی برای این موفقیت بزرگ هواوی را می‌توان علاقه بیشتر کاربران چینی به استفاده از محصولات این شرکت بعد از تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا عنوان کرد. در کشور چین این کمپانی عملکرد خیره‌کننده‌ای در دوره‌های سه ماهه‌ی اخیر بازار موبایل به ثبت رسانده است و از سوی دیگر به دلیل قرنطینه و حبس شدن خانگی اکثر کاربران در کشورهای مختلف، فروش سامسونگ در بازار کشورهایی نظیر هند، ایالات متحده آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین و قسمت‌هایی از اروپا با کاهش شدیدی مواجه شده است.

هواوی بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان

به دلیل همه‌گیری کرونا و قوانین سفت و سخت در برخی از کشورها، درخواست برای خرید گوشی های جدید تقریبا به صفر رسیده است. اما در همین زمان، اقتصاد کشور چین از ماه مارس 2020 شروع به بازیابی خود کرد و این برای هواوی که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکننده اسمارت فون در این کشور محسوب می‌شود، به معنای آغاز سودآوری مجدد بودژ

البته توجه داشته باشید که علی‌رغم کسب عنوان بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان و این که هواوی عملکرد خوبی در کشور چین به ثبت رسانده است، در دیگر مناطق جهان، روند کاهش فروش محصولات این برند چینی به دلیل عدم عرضه محصولات جدید و البته تحریم‌های آمریکا و در راس آن عدم برخورداری از سرویس‌های موبایل گوگل سرعت بیشتری گرفته است.

همچنین تضمینی وجود ندارد که این موفقیت کوتاه‌مدت در ماه‌های آینده نیز برای هواوی ادامه داشته باشد و با توجه به این که در کشورهای مختلف شرایط در حال عادی شدن است، این برای کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ که جایگاه‌ محکم‌تر در بازار دارند، موجب بازیابی سود از دست رفته در این مدت خواهد بود.