قیمت پلی استیشن 5

احتمالا قیمت PlayStation 5 بالاتر از Xbox Series X خواهد بود

دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس انتهای سال 2020 عرضه می‌شوند. احتمال بالاتر بودن قیمت PlayStation 5 از Xbox Series X وجود دارد.

وب سایت آمازون فرانسه بخشی از اطلاعات کنسول بازی جدید سونی پلی استیشن 5 را لو داد. پیشتر این وب سایت، گجت نام برده را به عنوان محصولی آتی قرار داده و زمان عرضه آن را بیستم نوامبر 2020 (بیست و نهم آبان 1399) اعلام کرده بود. قیمت، چیزی بین 400 الی 500 یورو اعلام شد. بر اساس این قیمت می‌توان حدس زد قیمت PlayStation 5 در آمریکا، برای نسخه دیجیتال ادیشن و استاندارد به ترتیب حدود 400 دلار و 500 دلار خواهد بود.

درباره ایکس باکس سری ایکس تا این اندازه اطلاعاتی توسط یک وب سایت رسمی فاش نشده است، اما می‌توان بر اساس نسل‌های قبلی کنسول بازی مایکروسافت ارزیابی کرد. قیمت دو نسل اخیر چیزی حدود 500 دلار بوده است. این قیمت به ایکس باکس وان اورجینال و ایکس باکس ایکس مربوط می‌شود.

پیش‌بینی شده ایکس باکس سری ایکس نیز شبیه به پلی استیشن 5 دارای نسخه‌ای فاقد حافظه داخلی، به ازای قیمت پایین‌تر، باشد. شبیه به ایکس باکس وان اس، کاربران به احتمال زیاد در انتظار نسخه‌ای ارزان‌تر هستند. می‌توان آن را به نوعی دیجیتال ادیشن Xbox Series X خطاب کرد! انتظار داریم کنسول مایکروسافت نیز در ماه نوامبر (آبان – آذر) رونمایی شود، اما برخلاف کنسول بازی جدید سونی تاکنون در هیچ وب سایتی، اطلاعاتی از آن فاش نشده است.

توئیت درباره پلی استیشن 5

قیمت PlayStation 5 چقدر است؟

بن گسکین (Ben Geskin) به عنوان یکی از افشاکنندگان مشهور اخبار گجتی، با استناد به اطلاعات وب سایت آمازون فرانسه، قیمت پلی استیشن 5 را اعلام کرد. قیمت به دلار، برای دو نسخه کنسول، به ترتیب 400 و 500 دلار خواهد بود. برای مقایسه باید بدانید قیمت دو کنسول قبلی سونی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 در زمان عرضه، به ترتیب 400 و 600 دلار بود.

اگر قیمت‌های اعلام شده در بالا صحت داشته و از طرفی مایکروسافت، کنسول‌‌های ایکس باکس سری ایکس را به قیمت زیر 400 دلار عرضه کند، توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. با توجه به محافظه‌کاری‌های مایکروسافت در حفظ اسرار کنسول بازی آتی خود، انتظار نداریم به این منظور، حداقل از منابع غیر رسمی، به طور دقیق به قیمت محصولات آن پی ببریم.