آپدیت اندروید 11

آپدیت اندروید 11 چه زمانی برای گوشی شما عرضه خواهد شد؟

کاربران در انتظار دریافت آپدیت اندروید 11 هستند. اما به روزرسانی Android 11 چه زمانی برای گوشی های سامسونگ، ال جی، وان پلاس و موتورولا عرضه می‌شود؟

چند روز پیش اندروید ۱۱ بتا ۱ سرانجام توسط گوگل منتشر شد. از آن جایی که قبل از انتشار نسخه پایدار و رسمی یک سیستم عامل، برای رفع باگ‌های آن چند سری نسخه بتا عرضه می‌شود، باید چند ماه تا انتشار به‌روزرسانی رسمی منتظر بمانید. با توجه به گستردگی دنیای اندروید، دریافت آپدیت اندروید 11 به عملکرد شرکت سازنده گجت ارتباط پیدا می‌کند. به عبارتی نمی‌توان زمان مشخصی برای همه مدل‌ها اعلام کرد.

اگر برای دریافت جدیدترین سیستم عامل‌های اندروید، زودتر از بقیه، عجله دارید، باید یکی از گوشی های سری پیکسل خود شرکت گوگل را خریداری کنید. آن‌ها همیشه در خط مقدم دریافت به‌روزرسانی‌های بتا و اصلی قرار دارند! هنوز برخی پرچمداران از اندروید 9 استفاده کرده و اندروید 10 را نیز دریافت نکرده‌اند!

با توجه به تعدد دستگاه‌های اندرویدی، گوشی‌سازان همیشه در انتشار آپدیت سیستم عامل جدید، پرچمدارانشان را در اولویت قرار می‌دهند. این موضوع درباره آپدیت اندروید 11 نیز صدق می‌کند. با توجه به عدم اعلام بازه زمانی مشخص توسط شرکت‌ها، در این مطلب بر اساس زمان عرضه به‌روزرسانی‌های سیستم عامل قبلی برای گوشی های رده بالای هر شرکت، دست به تخمین خواهیم زد.

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای گوشی های سامسونگ

آپدیت اندروید 11 برای سامسونگ

رابط کاربری OneUI اندروید از آن چه اندروید خام خطاب می‌کنیم، بسیار متفاوت است. با وجود نیاز به سفارشی‌سازی‌های فراوان، سامسونگ در انتشار آپدیت‌های سیستم عامل برای دستگاه‌های خود، حتی مدل‌های میان‌رده، منظم‌تر شده است. در صف دریافت‌کنندگان به‌روزرسانی Android 11 گوشی های خانواده گلکسی اس 20 قرار دارند.

سری گلکسی اس 20

طبق زمان انتشار آپدیت مهم قبلی برای پرچمداران سال 2019 سری S، سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و دو برابر کوچکترش آپدیت اندروید 11 را در دسامبر سال 2020 (آذر – دی) دریافت خواهند کرد. این تاریخ، از زمان عرضه اولین نسخه پایدار سیستم عامل جدید توسط گوگل سه ماه دیرتر است، اما همچنان جلوتر از سایر گوشی‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌توان آن را قابل قبول دانست. بسته به محل زندگی و اپراتور موبایل خود، ممکن است تا ماه ژانویه و فوریه (نیمه‌های اسفند) مجبور به انتظار باشید.

سری گلکسی نوت 10

سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس اولین گوشی های 2019 دریافت‌کننده اندروید 11 خواهند بود. آن‌ها کمی دیرتر از پرچمداران سری S سال جاری، آپدیت یاد شده را دریافت می‌کنند. زمان شروع انتشار آپدیت Android 11 برای این دو گوشی را می‌توان نیمه‌های ژانویه (اوایل بهمن) اعلام کرد.

سری گلکسی اس 10

اگرچه سامسونگ گلکسی اس 10 و دو برادر بزرگترش از گوشی های سری گلکسی اس 20 یک سال پیرتر هستند، اما فاصله زمانی‌شان با آن‌ها در دریافت آپدیت اندروید 11 چندان زیاد نیست. یک ماه بعد از آغاز عرضه سیستم عامل جدید برای پرچمداران سری نوت 2019 (نیمه‌های فوریه – اوایل اسفند)، اولین کاربران سه گوشی گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای گوشی های ال جی

آپدیت اندروید 11

ال جی پرچمدار بعدی خود را به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید 11 عرضه می‌کند، اما باید این سیستم عامل را به گوشی های مهم قبلی خود نیز بیاورد.

ال جی ولوت

ال جی ولوت مجهز به تراشه‌ای از سری 8xx کوالکام نیست، اما بسیاری آن را پرچمداری جایگزین ال جی جی 9 خطاب می‌کنند. این گوشی از طراحی خاصی بهره برده و برگ برنده ال جی در سال 2020 است. به همین دلیل انتظار داریم زودتر از بقیه آپدیت اندروید 11 را دریافت کند. این اتفاق احتمالا در دی یا بهمن سال جاری رخ خواهد داد.

ال جی وی 60

انتشار آپدیت برای این پرچمدار، همزمان یا کمی بعدتر از ال جی ولوت خواهد بود. در بدترین حالت، کاربران ال جی وی 60 تا نیمه‌های اسفند به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهند کرد.

ال جی جی 8

ال جی طی چند سال اخیر، برای پرچمداران خود دو مرتبه آپدیت سیستم عامل منتشر کرده است. در نتیجه ال جی جی 8 یک سال پس از دریافت اندروید 10، سیستم عامل جدید را نیز دریافت خواهد کرد. البته این اتفاق دیرتر از سایر مدل‌ها افتاده و کاربران احتمالا تا نیمه‌های خرداد 1400 مجبور به انتظار هستند.

ال جی وی 50

شرایط برای ال جی وی 50 نیز یکسان است. این گوشی چند ماه بعد از ال جی 8 عرضه شد و از نظر دریافت آپدیت‌های سیستم عامل، با آن در وضعیت یکسانی قرار دارد. تا نیمه‌های خرداد 1400، آپدیت اندروید 11 برای ال جی وی 50 نیز عرضه می‌شود.

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای گوشی های گوگل

آپدیت اندروید 11

در دنیای اندروید، از نظر سرعت و تعدد انتشار آپدیت‌های نرم افزاری مخصوصا به‌روزرسانی سیستم عامل، هیچ گوشی‌سازی قادر به رقابت با گوگل نیست! از همان اولین روز عرضه نخستین ورژن پایدار اندروید 11، گوشی های پیکسل 4، پیکسل 4 ایکس ال، پیکسل 3 ای، پیکسل 3 ای ایکس ال، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال آن را دریافت خواهند کرد. تا دریافت به‌روزرسانی Android 11 نهایت چند روز مجبور به انتظار هستید.

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای گوشی های وان پلاس

آپدیت اندروید 11

وان پلاس یکی از بهترین گوشی‌سازان در عرضه آپدیت بوده و از این نظر رقابت نزدیکی با گوگل دارد. یکی از دلایل آن، نزدیک بودن رابط کاربری اختصاصی OxygenOS به اندروید خام است، به همین دلیل شرکت چندان نیازمند دستکاری سیستم عامل قبل از انتشار آپدیت اندروید 11 نیست.

وان پلاس 8 و 8 پرو

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پرچمداران جدید وان پلاس با شماره 8، جزو اولین دریافت‌کنندگان آپدیت Android 11 بعد از محصولات سری پیکسل خواهند بود. وان پلاس چشم به تاریخ عرضه رسمی ورژن پایدار سیستم عامل جدید دوخته است. با در نظر گرفتن روال سال‌های قبل، آپدیت جدی برای وان پلاس 8 و برابر بزرگتر آن در ماه مهر – آبان عرضه خواهد شد.

وان پلاس 7، 7 پرو، 7 تی و 7 تی پرو

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای پرچمداران وان پلاس با شماره 7 احتمالا یکسان یا کمی دیرتر خواهد بود. وان پلاس معمولا بازه‌ای یک ماهه به منظور آپدیت‌های سیستم عامل برای پرچمداران خود از سری‌های مختلف در نظر می‌گیرد. وان پلاس 7، 7 پرو، 7 تی و 7 تی پرو آپدیت را نهایتا تا انتهای آذر دریافت می‌کنند.

زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای گوشی های موتورولا

آپدیت اندروید 11

موتورولا شبیه وان پلاس چندان در اندروید دست نبرده و ورژن اختصاصی آن به اندروید خام نزدیک است، اما برخلاف رقیبی در انتشار آپدیت سیستم عامل چندان سریع نیست. البته به لطف تلاش گوگل برای ساده‌تر کردن روند، انتظار داریم وضعیت برای گوشی های آن در سال جاری بهبود پیدا کند.

موتورولا اج پلاس

موتورولا اج پلاس اولین پرچمداران این شرکت با ظاهری کاملا مدرن و خاص طی چند سال اخیر محسوب می‌شود. این گوشی فاقد پیشینه بوده و اولین مدل در خانواده‌ای تازه معرفی شده محسوب می‌شود، به همین دلیل بر اساس روال قبلی نمی‌توان زمان انتشار آپدیت اندروید 11 برای آن را ارزیابی کرد. شرکت در ابتدا، بعد از عرضه این گوشی اعلام کرد یک آپدیت سیستم عامل بیشتر برای آن عرضه نخواهد کرد، اما کمی بعدتر انتشار دو به‌روزرسانی سیستم عامل در سال‌های پیش رو را تایید کرد.

سری موتو جی 8

موتورولا تعدادی گوشی موتورولا وان عرضه کرده است، اما همچنان گوشی های سری موتو جی آن محبوب‌ترین محسوب می‌شوند. تعداد اعضای خانواده موتو جی 8 به عنوان جدیدترین خانواده به لطف معرفی موتو جی استایلوس افزایش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن روال قبل، آپدیت برای محصولات این خانواده اردیبهشت 1400 خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. میترسم ابدیت اش کنم دیگه اون گوشی سابق نشه و کلا دیگه حتی روشن ام نشه

  2. واسه گوشی من اومده 😎

  3. من هنوز اندروید ۱۰ برام نیومده گوشیم سامسونگ جی۶پلاس هست