تست مقاومت هواوی پی 40 پرو

تست مقاومت هواوی پی 40 پرو با ثبت نمره قبولی برای این گوشی پایان یافت

در تست مقاومت هواوی پی 40 پرو – Huawei P40 Pro می‌بینید که این گوشی تا چه حد نسبت به خراش، فشار خارجی و شعله مقاوم است؛ دستگاهی که یکی از سه پرچمدار فعلی هواوی محسوب می‌شود.

مانند اکثر پرچمداران دنیای موبایل، این گوشی هم پنل جلو و عقب شیشه‌ای با فریم آلومینیمی دارد. آن‌طور که تست مقاومت هواوی P40 پرو نشان می‌دهد، از سطح 6 در مقیاس سختی موس (Mohs)، آثار خراش روی صفحه نمایش دستگاه پدیدار می‌شود. این خش افتادگی در سطح 7 موس، شکل عمیق‌تری هم پیدا می‌کند که البته چیز عجیبی نیست.

Huawei P40 Pro

ولی هنگام تست با شعله، روی نمایشگر OLED هواوی پی 40 پرو که ساخت کمپانی چینی BOE است؛ اثر دائمی بر جای ماند. این در حالیست که معمولا چنین آسیبی در LCD یا پنل‌های آمولد ساخت سامسونگ، دیده نمی‌شود. شاید هم به همین علت بوده که اپل و سامسونگ از به‌کارگیری پنل‌های BOE در تولید نسل جدید آیفون و گلکسی اس 21 منصرف شده‌اند. در مورد غول کره‌ای که گفته می‌شود این پنل‌ها حتی نخستین مرحله آزمایشی کمپانی را نیز با موفقیت پشت سر نگذاشتند.

اما به Huawei P40 Pro برگردیم که پس از قرار گرفتن در معرض فشار، هیچ اثری از خم شدگی در آن باقی نماند. در مجموع می‌توان گفت که این پرچمدار از تست مقاومت زک نلسون و کانال یوتیوبی JerryRigEverything روسفید بیرون آمد. البته برای دستگاهی که  نسخه 8+256 گیگابایتی آن 999 یورو قیمت دارد، غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.

تست مقاومت هواوی پی 40 پرو