بهترین بازی های تحت وب

بهترین بازی های تحت وب سال 2020 قابل اجرا در مرورگر

فهرست بهترین بازی های تحت وب سال 2020 به شما کمک می‌کند تا آثار جذابی را به صورت رایگان تجربه کنید. اگر به انجام بازی های قابل اجرا در مرورگر کامپیوتر علاقه‌مند هستید، این مطلب را مطالعه کنید.

اگر علاقه‌ای به نصب بازی ندارید، در این فهرست از بهترین بازی های تحت وب سال 2020 با عناوین رایگانی آشنا خواهید شد که تنها با چند کلید ساده، اجرا می‌شوند.

شاید انجام بازی های تحت وب برای بعضی‌ها عجیب به نظر برسد اما آن‌ها میراثی از اینترنت قدیم و دیال آپ هستند. کسانی که کنسول نداشتند یا به هر دلیلی نمی‌توانستند به بازی‌ها دسترسی پیدا کنند، از این راه بازی می‌کردند و شاید باور کردنش سخت باشد اما بازی‌های به شدت جذابی در مرورگر شما پیدا می‌شود. نقطه مقابل این ویدئوگیم‌ها، بهترین بازی های آفلاین اندروید هستند که برای اجرای آن‌ها به اتصال اینترنت هیچ نیازی ندارید.

از بازی‌های تک نفره و اتاق‌های فرار تا عناوین نقش آفرینی جهان گسترده و آثار معمایی کلیک و اشاره، به هر ژانری که علاقه مند باشید، در مرورگر می‌توانید به آسانی به اثر دلخواه خود برسید.

بهترین بازی های تحت وب در سال 2020 قابل اجرا در مرورگر

ما در این مطلب، بهترین بازی های تحت وب را به شما معرفی خواهیم کرد، آثاری که به دلایل مختلف، قابل اعتنا هستند و می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

– بازی Fallen London

بهترین بازی های تحت وب

بازی فالن لاندن اخیرا سالگرد 10 سالگی‌اش را جشن گرفت که عدد تحسین برانگیزی برای یک بازی نقش آفرینی مبتنی بر متن است. این بازی معمایی و ماجراجویی، برای هر بازیکن تجربه‌ای منحصربه‌فرد به ارمغان می‌آورد و در یک انگلستان ترسناک و الهام گرفته از آثار نویسنده مشهور، اچ پی لاوکرفت جریان دارد.

اجازه ندهید که متنی بودن این بازی شما را فریب دهد زیرا غافلگیری‌های زیادی در انتظار شماست. هر روز یا هرازگاهی می‌توانید به بازی سر بزنید و ببینید که چه اتفاقات عجیبی قرار است برای شخصیت شما اتفاق بیفتد و داستان‌های مختلف را تجربه کنید.

– بازی Spelunky

بهترین بازی های تحت وب

اسپلانکی نه تنها به عنوان یک اثر تحت وب بلکه در مجموع یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید. در این بازی برای کشف گنج، به اعماق غارهای مختلف رفته و اتفاقات متفاوتی را تجربه می‌کنید. این بازی از مکانیک مرگ قطعی (Permadeath) استفاده می‌کند تا چالش‌های زیادی را در مقابل شما قرار ‌دهد. منظور از مرگ قطعی این است که اگر کشته شوید، همه چیزهایی که به دست آورده‌اید را به راحتی از دست خواهید داد. بازی Spelunky را به راحتی می‌توانید انجام دهید اما حرفه‌ای شدن در آن اصلا آسان نیست.

نسخه مرورگر بازی همان جذابیت نسخه اصلی را داشته و ارزش تکراری بالایی دارد. اسپلانکی یک اثر کلاسیک واقعی است.

– بازی 10Bullets

بهترین بازی های تحت وب

بازی 10 بولتس ایده ساده‌ای دارد، شما هدایت یک اسلحه را بر عهده دارید که تنها 10 تیر دارد و باید به هواپیماهای دشمن شلیک کنید. نکته اینجا است که تیرها شما پس از برخورد با دشمن، واکنش‌های زنجیره‌ای داشته و باعث سقوط هواپیماهای دیگر می‌شود. بنابر این باید در شلیک هر کدام از تیرها، زمان بندی درست و دقت بالایی داشته باشید و با کمترین مهمات، بیشترین هرج و مرج را ایجاد کنید.

بازی 10Bullets از آن دسته بازی‌هایی است که شما را مجبور می‌کند تا از روی علاقه، بارها و بارها آن را امتحان کرده و ببینید چه تاکتیک‌های تازه‌ای می‌توان اتخاذ کرد و تا چه اندازه می‌توان در بازی پیشرفت داشت. هر مسابقه شاید چند دقیقه زمان شما را بگیرد اما از این دقایق، لذت زیادی خواهید برد.

– بازی Threes

بهترین بازی های تحت وب

شاید بازی 2048 که با محوریت ریاضی است را بر روی اندروید تجربه کرده باشید. بازی Threes در واقع همان ایده مشابه را پیاده سازی کرده اما از طراحی و جلوه‌های بصری جذاب‌تری برخوردار است. این بازی برای اندروید و آی او اس نیز عرضه شده است اما اگر به هر دلیلی، به آن دسترسی ندارید، نسخه تحت وب بازی نظر شما را جلب خواهد کرد.

بازی Threes به طور کلی ساده و مینیمال است اما در چیزی که می‌خواهد ارائه ‌دهد، عالی عمل می‌کند و باعث می‌شود تا از سلول‌های مغز خود به خوبی استفاده کنید.

– بازی Runescape

بهترین بازی های تحت وب

یک اثر کلاسیک درخشان دیگر از دنیای بازی‌های آنلاین. ران اسکیپ حالا آن قدر قدمت دارد که چندین نسل از بازیکنان تجربه‌اش کرده باشند. این بازی نقش آفرینی آنلاین گسترده به شما آزادی کامل می‌دهد تا شخصیت خود را بسازید و ماموریت‌های مختلف را انجام دهید.

این بازی برای سال‌ها پرطرفدار ظاهر شد و استودیوی سازنده بارها و بارها آن را به روز رسانی کرد. مهم نیست که بازیکن تازه کاری باشید، کافی است وارد بازی Runescape شوید و به راحتی همه چیز را یاد خواهید گرفت. پس زمان را بیش از این تلف نکنید.

– بازی A Dark Room

بهترین بازی های تحت وب

اتاق تاریک یک بازی اشاره و کلیک کلاسیک است که از داستان معمایی و هیجان انگیزی بهره می‌برد. کارهای زیادی برای انجام دادن در بازی وجود ندارد، پس می‌توانید صفحه آن را در مرورگر باز گذاشته و هرازگاهی به آن نگاهی بیندازید تا نکته تازه‌ای کشف کنید. برگ برنده بازی، داستان آن است که به آرامی رمزگشایی می‌شود و شما را کنجکاو می‌کند.

شما در نقش یک غریبه بازی می‌کنید که در یک سرزمین مرزی گرفتار شده است و باید با گذشت زمان، یک جامعه کوچک بسازد و همیشه از سوی حیوانات در معرض خطر قرار دارد.

– بازی Wonderputt 

بهترین بازی های تحت وب

هیچ چیز به اندازه یک بازی گلف سریع لذت ندارد. واندر پاف همان فرمول همیشگی گلف را گرفته و آن را به شکلی نوآوری و با طراحی مراحل خیره کننده، عرضه می‌کند. شما در بخش‌های مختلفی بازی می‌کنید و اگر بازی Monument Valley را بر روی اندروید یا آی او اس تجربه کرده باشید، بدون شک از سبک گرافیکی بازی Wonderputt لذت خواهید برد.

– بازی Line Rider

بهترین بازی های تحت وب

شاید فکر کنید که اصلا چرا لاین رایدر باید یک بازی در نظر گرفته ‌شود اما پس از تجربه آن، شاید نظر شما تغییر پیدا کند. در این اثر کلاسیک، شخصیت شما هر خطی که بر روی صفحه ترسیم کنید را دنبال می‌کند.

نقاشی کشیدن را آغاز کنید و قبل از اینکه متوجه شوید، الگوهای پیچیده‌ای را برای بازی کردن طراحی کرده‌اید.

– بازی AI Dungeon 2

بهترین بازی های تحت وب

کسی نمی‌تواند قدرت هوش مصنوعی را انکار کند و همه می‌دانیم که چه پتانسیلی در آن نهفته است. توسعه دهندگان و بازی سازان همیشه از هوش مصنوعی استفاده‌های ویژه‌ای کرده‌اند و این مسئله در مورد بازی AI Dungeon 2 هم صدق می‌کند. همه چیز در این بازی نقش آفرینی ماجراجویی مبتنی بر متن، به صورت تصادفی پیش می‌رود و هر بار که آن را باز می‌کنید، با تغییرات عمده‌ای رو به رو می‌شوید.

این بازی می‌تواند تجربه جذابی باشد و با چند بار امتحان کردن آن در روزهای مختلف، با دنیایی رو به رو می‌شوید که گویی کاملا جدید و متفاوت است.

– بازی Cube Slam

بهترین بازی های تحت وب

یکی از عناوین آزمایشی مرورگر کروم گوگل که در واقع نسخه دیگری از همان بازی پینگ پنگ کلاسیک است. شما با استفاده از یک پدل، در محیطی ساده با هوش مصنوعی، تنیس بازی می‌کنید. گرافیک بازی مطابق انتظار ساده است اما برای موفقیت، به واکنش‌های مناسبی نیاز خواهید داشت.

نکته مثبت بازی Cube Slam، درجه‌های سختی متفاوت آن است و اینکه می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید و پیشرفته‌تر بازی کنید.

– بازی GeoGuessr

بهترین بازی های تحت وب

یک بازی اینترنتی قدیمی دیگر که شما را در یک نقطه تصادفی در گوگل استریت ویو (Google Street View) قرار می‌دهد. شما ممکن است در هر نقطه‌ای از جهان بیفتید و وظیفه شما این است که حدس بزنید کجا هستید.

این بازی هرگز خسته کننده نمی‌شود و همیشه با غافلگیری‌های جالبی رو به رو می‌شوید. گاهی شاید بتوانید تشخیص بدهید که کجا هستید اما در اکثر مواقع، هیچ ایده‌ای ندارید که در کجای جهان هستید.

– بازی Doom

بهترین بازی های تحت وب

یک بازی کلاسیک مشهور که نسخه فلش پلیر آن هم پورت شد و حالا به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد. بازی دوم یکی از تاثیرگذارترین عناوین شوتر اول شخص تاریخ به حساب می‌آید و حتی با اینکه در مقابل آثار مدرن حرفی برای گفتن ندارد اما باز هم سرگرم کننده است و خاطرات زیادی را برای شما زنده می‌کند. اگر از طرفداران جدید این بازی هستید و فقط نسخه‌های سال 2016 یا 2020 آن را تجربه کرده‌اید، شاید بهتر باشد که نگاهی هم به نسخه کلاسیک آن بیندازید. بازی Doom بدون شک یکی از بهترین بازی های تحت وب است.

– بازی QWOP

بهترین بازی های تحت وب

و در نهایت به بازی مشهور کیو دبلیو او پی می‌رسیم که نام‌اش گویای همه چیز است. شما تنها با استفاده از چهار دکمه کیبورد باید ناامیدانه تلاش کنید تا یک ورزشکار را در مسابقه دو به پایان خط برسانید.

شاید باور نکنید اما این بازی صد برابر سخت‌تر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. انجام بازی گاهی غیرممکن جلوه می‌کند اما در عین حال بسیار سرگرم کننده است، خصوصا اگر در کنار دوستانتان به انجام آن بپردازید. بازی QWOP حالا دیگر یکی از آثار تاریخی اینترنت در نظر گرفته می‌شود اما هنوز هم می‌تواند برای دقایقی شما را از حواشی زندگی واقعی دور کند.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های تحت وب سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.