iPhone 12 Pro

آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو مجهز به نمایشگر 120 هرتز خواهند بود

آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو اولین گوشی‌های اپل با نمایشگر 120 هرتز خواهند بود. همچنین به گفته برخی منابع، آیفون‌های 2020 اپل سبک‌تر و باریک‌تر از نسل‌های قبلی است.

آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو احتمالا تنها گوشی‌های سال 2020 اپل و همچنین اولین گوشی‌های این شرکت با نمایشگر 120 هرتزی هستند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و ویروس کرونا مشکلی در تامین قطعات ایجاد نکند، به احتمال بسیار زیاد در پاییز امسال شاهد معرفی و عرضه نسل جدید گوشی‌های پرچمدار اپل خواهیم بود. تاکنون شایعات مختلفی از گوشی‌های سری آیفون 12 اپل منتشر شده و برخی از مشخصات‌شان هم فاش شده است. اما به تازگی لیستی از گوشی‌های سال 2020 که مجهز به نمایشگر 120 هرتزی هستند، منتشر شده است که نام گوشی‌ها iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max هم در بین آن‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این نام گوشی معرفی نشده هواوی میت 40 هم در لیست دیده می‌شود.

نمایشگر آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو

طبق لیست منتشر شده، فقط در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 12 شاهد صفحه نمایش با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز خواهیم بود و نسخه معمولی iPhone 12 با نمایشگر 60 هرتزی ال سی دی یا اولد عرضه می‌شود. همچنین طبق اطلاعاتی که از تامین کنندگان قطعات آیفون 12 به دست آمده است، گوشی‌های آینده اپل بدنه‌ای نازک‌تر و ظریف‌تر دارند. بر اساس شایعات مطرح شده iPhone 12 Pro Max تنها 7/4 میلی متر ضخامت دارد. این در حالی است که ضخامت گوشی آیفون 11 پرو مکس 8/1 میلی متر است.

گوشی اپل آیفون 12 پرو مکس

کاهش ضخامت آیفون قرار نیست تاثیری منفی بر حجم باتری گوشی‌های اپل داشته باشد. اپل در نظر دارد گوشی‌های جدید خود را با مادربردهای چند لایه و فشرده تولید کند. به این ترتیب می‌تواند ظرفیت آیفون‌های جدید را اندکی افزایش دهد. منابع مختلفی مدعی هستند که حجم باتری سری جدید پرچمداران اپل نمی‌تواند بیشتر از 4400 میلی آمپر ساعت باشد. هر چند این مقدار برای یک گوشی رده بالا خیلی زیاد نیست، اما نسبت به آیفون‌های قبلی که حجم باتری 3969 میلی آمپر ساعتی داشتند پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. یکی دیگر از شایعات مطرح شده پیرامون نسل جدید گوشی‌های اپل، عدم وجود هدفون در جعبه دستگاه است. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با این کار میزان فروش ایرپادز خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد.