شش ها

سفری با اکسیژن به درون شش ها و دستگاه‌های بدن (گجت تی وی)

شش ها یکی از اندام‌های حیاتی بدن انسان هستند. در این ویدیو، سفری با ذرات اکسیژن به درون شش و دستگاه‌های مختلف بدن داشته‌ایم تا ببینیم چه اتفاقی درون بدن ما می‌افتد.

بدن انسان از اعضای پیچیده و بسیار زیادی تشکیل شده که هر یک از این اعضا وظیفه مخصوص به خود را انجام می‌دهند. اگر هر کدام از این اعضا دارای وظیفه مشترکی باشند، دستگاه نامیده می‌شوند. بدن انسان مانند بدن همه جانوران از چندین دستگاه تشکیل شده که این دستگاه‌ها از اندام‌ها، اندام‌ها از بافت‌ها و بافت‌ها از سلول‌ها ساخته شده‌اند. از جمله دستگاه‌هایی که در بدنمان وجود دارد می‌توان به دستگاه گوارش، دستگاه عصبی و دستگاه تنفسی اشاره کرد.

یکی از اندام‌های دستگاه تنفسی در بدن انسان، شش‌ها هستند که نقش بسیار مهمی در بدن ما دارند. دستگاه گردش خون ابزار انتقال گاز بین بافت‌های بدن و شش‌ها است، به این ترتیب گردش خون و دستگاه تنفس به یکدیگر وابسته هستند. دستگاه تنفسی به دو ناحیه هوایی و تنفسی تقسیم شده که ناحیه هوایی شامل حفره بینی، حلق، حنجره، نای و سیستم نایژه‌ها، هوا را از محیط اطراف به قسمت تنفسی شش‌ها می‌رساند. انسان دو شش دارد که درون سینه قرار گرفته‌اند و شش سمت چپ به خاطر همسایگی با قلب و داشتن فضای کمتر، از شش سمت راست کوچک‌تر است.

اکنون ویدیویی را در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم و در آن با ذرات اکسیژن سفری به درون دستگاه‌های حیاتی بدن از جمله شش‌ها داشته‌ایم تا ببینیم در هر نفسی که می‌کشیم چه اتفاقی درون بدن ما می‌افتد.

ویدیوی سفری به درون شش ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر خوب و جالبه