گلکسی اس 10

نحوه اندازه گیری سطح اشباع اکسیژن خون یا SpO2 در گوشی های سامسونگ

پرچمداران پیشین سامسونگ از جمله سری گلکسی اس 10 به سنسوری مجهز هستند که اندازه گیری سطح اشباع اکسیژن خون – SpO2 را امکان‌پذیر می‌سازد. در ادامه با نحوه استفاده از این قابلیت آشنا خواهید شد.

حسگر SpO2 گوشی های سامسونگ در پیوستگی با اپلیکیشن Health کار می‌کند. از لحاظ فنی، این سنسور یک پرتو نور را از نوک انگشت به درون رگ‌های خونی ارسال می‌کند و با دریافت بازتاب آن، میزان اشباع اکسیژن خون را در بدن کاربر می‌خواند. برای اندازه گیری SpO2 می‌توانید از دو روش زیر اقدام کنید.

اندازه گیری سطح اشباع اکسیژن خون

سامسونگ در سال گذشته، نحوه اندازه گیری سطح اشباع اکسیژن خون در را تغییر داد و این ذهنیت برای برخی از کاربران پیش آمد که چنین قابلیتی به طور کل حذف شده است. اما در واقع، حالا SpO2 کاتگوری مخصوص به خود را در اپ Health سامسونگ دارد. روش جدید استفاده از این قابلیت، به صورت زیر است:

  • ابتدا اپلیکیشن Health را در گوشی سامسونگ گلکسی خود باز کنید و با اسکرول کردن به سمت پایین، Stress را بیابید. سپس روی Measure ضربه بزنید.
  • نوک انگشت خود را روی سنسور SpO2 بگذارید و در تمام مدت اندازه‌گیری، روی آن نگه دارید.
  • پس از تکمیل پروسه، انگشت خود را بردارید و نتایج تست را روی صفحه My Stress مشاهده کنید.

سطح اشباع اکسیژن خون - SpO2

اما اگر هنوز تغییرات در گوشی شما اعمال نشده است؛ می‌توانید همان روش قدیمی را به‌کار بگیرید:

  • با اجرای اپ Health و اسکرول کردن به سمت پایین، روی گزینه Manage items ضربه بزنید و در صورت نیاز، Oxygen saturation را فعال کنید.
  • از صفحه اصلی اپ، روی گزینه Measure که در کنار Oxygen saturation قرار دارد ضربه بزنید.
  • سپس انگشت خود را روی حسگر SpO2 قرار دهید و بگذارید تا پروسه تکمیل شود.